Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Avondettape, ben ik de enige...

eelcoz

eelcoz 20 jul 2009 13:38

Ha, gisteravond toevallig niet gekeken. Goede keuze dus. Ik denk dat je er gewoon bij voorbaat vanuit moet gaan dat het een combinatie is van Tour-achtergronden en de plaatselijke VVV etc. Tour 2009 is gewoon meer een wielerprogramma dan de Avondetappe.

Maar Frans Maassen zat er dus? Nog iets zinnigs te melden over het (niet) presteren van Rabobank?

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 20 jul 2009 13:41

Moustache schreef:Zuig alle informatie uit die Frans die je eruit kan krijgen i.p.v. al dat lichtvoetige gedoe om de lieve vrede maar te bewaren.

De Avondetappe is juist expres een gezellig babbelprogramma, geen keiharde onderzoeksjournalistiek.

Bij Theunisse ging Mart ook niet over doping zaniken, en bij Museeuw was hij ook heel mild.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 20 jul 2009 14:54

Scepticus schreef:
Moustache schreef:Zuig alle informatie uit die Frans die je eruit kan krijgen i.p.v. al dat lichtvoetige gedoe om de lieve vrede maar te bewaren.

De Avondetappe is juist expres een gezellig babbelprogramma, geen keiharde onderzoeksjournalistiek.

Bij Theunisse ging Mart ook niet over doping zaniken, en bij Museeuw was hij ook heel mild.

Ja, het is een gezellig babbelprogramma. Dat weten we van tevoren. En met een glas goede rode wijn erbij is het hardstikke onstpannend.

Maar dan kun je toch op zn minst babbelen over de Tour? Dat is mijn punt.

Dat Waterreus elk weggetje in Limburg kent... couldn't care less

eelcoz

eelcoz 20 jul 2009 14:57

Zat Waterreus er? Dan ben ik helemaal blij dat ik niet gekeken heb. Vreselijke man.

fizik
Forum-lid

fizik 20 jul 2009 15:04

Ik vond het een gezellig babbelprogramma op de achtergrond. Je hoeft niet te kijken, je hoeft dus ook niet te zeiken. Kijk dan naar wat anders.

moustache
Forum-lid

moustache 20 jul 2009 15:09

fizik schreef:Je hoeft niet te kijken, je hoeft dus ook niet te zeiken. Kijk dan naar wat anders.

Te makkelijk. Die discussie is al eens gevoerd door een aantal programmamakers en regisseurs aan de tafel bij DWDD.

eelcoz

eelcoz 20 jul 2009 15:11

fizik schreef:Ik vond het een gezellig babbelprogramma op de achtergrond. Je hoeft niet te kijken, je hoeft dus ook niet te zeiken. Kijk dan naar wat anders.

Prima, laten we dit topic dan sluiten. Als er geen kritiek (wat door sommigen steevast 'zeiken' wordt genoemd) mag worden geuit, zie ik het nut niet in van een discussie.

wielerrevue
Forum-lid

wielerrevue 20 jul 2009 15:22

Tja helemaal goed kunt je het als programma-maker en presentator natuurlijk nooit doen, dat blijkt eens te meer. ´Wij´ coureurs en intensieve fietsvolgers willen natuurlijk een programma over fietsen dat wat meer de diepte ingaat. Het probleem hierbij is dan weer dat je meteen 9/10e van de Nederlandse bevolking uitschakeld. Dat gaat dan weer ten koste van de kijkcijfers en dan zal het programma niet lang op de buis te zien zijn. De keuze om een snel, onderhoudend en misschien wat oppervlakkig programma te maken is dan ook niet meer dan logisch en zelfs noodzakelijk. Ik mag persoonlijk altijd graag naar de avondetappe en is ondertussen al helemaal ingebakken in mijn juli leefritme.

oyah
Forum-lid

oyah 20 jul 2009 19:30

+1. Soms sterk, vaak gelijk na het begin van de uitzendingen. Vermakelijk..
Soms is er minder chemie en kan in zijn "show", wat Mart betreft, er niet vaak genoeg in de rede gevallen worden. Oppervlakkigheid verzekerd.
Maar vermakelijk. Ja, dat kan ik zeggen. :D
Fiets... ook eens 11 speed!

fizik
Forum-lid

fizik 21 jul 2009 07:38

Ik heb Tour2009 op de Belg gezien gisteravond. Da's ook niet echt bijzonder hoogstaand. Je merkt bij beide programma's dat er weinig tijd is om een programma in elkaar te draaien.

@ Eelcoz: Je hoeft dit topic niet te sluiten. Kritiek mag er ook zijn. Waterreus een vreselijke man noemen begrijp ik niet. Hij kwam helemaal niet zo vreselijk over.
Dat ik de kritiek 'zeiken' noem komt doordat elk jaar deze discussie op dit forum terug komt. Hier zitten fietsliefhebbers en mensen die behoorlijk wat weten van het fietsen. Dan is een programma als de avondetappe gewoon niet diepgravend genoeg. Hetzelfde geldt voor het commentaar van Dijkstra en Ducrot. Die komen ook steeds met dezelfde feitjes terug. Voor 90% van de kijkers is dat vermakelijk genoeg. Kenners willen graag nieuwe dingen horen en niet zelf het commentaar gegeven te hebben voordat commentatoren ermee komen.

em
Forum-lid

em 21 jul 2009 10:13

Interview met Grischa Niermann was wel grappig...

Plaats reactie