uci regel minimum gewicht veranderen
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13738
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De gewichtlimeit moet er gewoon vanaf, niet zozeer voor de lichtere renners want dat is echt gerommel in de marge, maar gewoon omdat het leuk is een zo licht mogelijke fiets te hebben.
straks zijn de mtb's lichter beetje jammer zou dat zijn
straks zijn de mtb's lichter beetje jammer zou dat zijn
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Ben ook tegen gewichtslimiet, zolang het verantwoord is en de renners niet in gevaar brengt.
Ik weet niet wie in die commisie zit bij de UCI maar ik heb zo het idee dat het niet echt vooruitstrevende mensen zijn (zoals de hele UCI trouwens). Een frisse jonge wind zou volgens mij daar geen kwaad kunnen, als ik dat braakmiddel van een voorzitter al zie en hoor/lees dan weet ik genoeg. Niet echt een man die de sport vooruit helpt, maar dit terzijde.
Ik weet niet wie in die commisie zit bij de UCI maar ik heb zo het idee dat het niet echt vooruitstrevende mensen zijn (zoals de hele UCI trouwens). Een frisse jonge wind zou volgens mij daar geen kwaad kunnen, als ik dat braakmiddel van een voorzitter al zie en hoor/lees dan weet ik genoeg. Niet echt een man die de sport vooruit helpt, maar dit terzijde.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Tim Krabbe heeft het in de jaren 70 al geschreven: sport is per definitie oneerlijk, de een heeft meer talent dan de ander. Twee jongens doen een fietswedstrijdje. De verliezer huilt na afloop en zegt tegen zijn moeder: het is niet eerlijk, hij (de winnaar) kan veel harder fietsen.
ilfalco2004 schreef:Ben ook tegen gewichtslimiet, zolang het verantwoord is en de renners niet in gevaar brengt.
Ik weet niet wie in die commisie zit bij de UCI maar ik heb zo het idee dat het niet echt vooruitstrevende mensen zijn (zoals de hele UCI trouwens). Een frisse jonge wind zou volgens mij daar geen kwaad kunnen, als ik dat braakmiddel van een voorzitter al zie en hoor/lees dan weet ik genoeg. Niet echt een man die de sport vooruit helpt, maar dit terzijde.
Tsja, ik zie het probleem niet. Ze hebben gewoon gesteld dat 6.8 een absoluut veilige ondergrens is en of het nou 6.8 of 6.4 of 5.4 of 3.4 wordt, veilig of niet ook dan heeft elke topper straks z'n fiets of die grens dus wat maakt het uit. Ik kan mij er wel in vinden dat ze allerlei normen stellen, anders zit iedereen straks op een ligfiets met aero omhulsel want dat is toch echt het snelste.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Phhh, krijg je deze discussie weer. Ik hoor geen renner klagen over het feit dat de fietsen lichter moeten worden. Ze moeten gewoon ergens een limiet stellen. Dat zou 6,0 of 7,0 kunnen zijn, maar de UCI heeft gekozen voor 6,8 kg. Allerlei constructies met gewicht van de renner is oncontroleerbaar. Dan moeten ze al een dag uittrekken om fietsen te wegen. Want als je die regel instelt gewicht gekoppeld aan gewicht renner, zijn er zoiezo personen de boel flessen en een lichtere fiets dan ze mogen hebben. En dus zul je MOETEN wegen.
Aan het begin van de Tour mag iemand die 70 weegt een fiets van 7,0 hebben en aan het eind als de renner 3kg is afgevallen een fiets van 6,7kg hebben. Lekker handig!
Aan het begin van de Tour mag iemand die 70 weegt een fiets van 7,0 hebben en aan het eind als de renner 3kg is afgevallen een fiets van 6,7kg hebben. Lekker handig!
Okee, denk er eens op de volgende manier over na:
Iedereen moet relatief een gelijk fietsgewicht hebben, om het "eerlijk" te houden.
Wie A zegt moet ook B zeggen nietwaar? Er moeten dus ook uiterst strenge regels instellen voor de positie op de fiets, zodat iedereen relatief even aerodynamisch op de fiets zit! Want als iedereen met een relatief even zware fiets gaat fietsen, moet iedereen natuurlijk ook relatief evenveel luchtweerstand ondergaan. En als je dan toch bezig bent, moeten zwaardere rijders op banden rijden die meer rolweerstand hebben? Sterker nog, met deze redenering moet uiteindelijk iedereen op relatief dezelfde fiets gaan fietsen, omdat de één relatief aerodynamischer kan zijn dan de ander, en de één relatief stijver dan de ander!
Iedereen moet relatief een gelijk fietsgewicht hebben, om het "eerlijk" te houden.
Wie A zegt moet ook B zeggen nietwaar? Er moeten dus ook uiterst strenge regels instellen voor de positie op de fiets, zodat iedereen relatief even aerodynamisch op de fiets zit! Want als iedereen met een relatief even zware fiets gaat fietsen, moet iedereen natuurlijk ook relatief evenveel luchtweerstand ondergaan. En als je dan toch bezig bent, moeten zwaardere rijders op banden rijden die meer rolweerstand hebben? Sterker nog, met deze redenering moet uiteindelijk iedereen op relatief dezelfde fiets gaan fietsen, omdat de één relatief aerodynamischer kan zijn dan de ander, en de één relatief stijver dan de ander!
6,8 is geen eerlijkheidsnorm maar een veiligheidsnorm zo stelt de UCI. Dus je betoog gaat vrijwel niet op (los van het feit dat die strenge regels over positie op de fiets er al zijn)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
dit blijft natuurlijk een non-discussie:rolleye:. Sport is per defnitie oneerlijk. Als we alle verschillen die tussen renners bestaan gaan nivileren dan houd je een peloton over waarin iedereen even hard rijdt. Langzamere minder getalenteerde renners worden gecompenseerd met een hulpmotortje.
Volgend jaar win ik de tour. Samen met nog 1000 man. We kunnen tenslotte allemaal even hard door heel ingenieuze regelgeving en allelei handicap compensaties.
Volgend jaar win ik de tour. Samen met nog 1000 man. We kunnen tenslotte allemaal even hard door heel ingenieuze regelgeving en allelei handicap compensaties.
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 15 feb 2009 12:51
De gewichtregel die niets te maken heft met het gewicht van de berijder maar met de bereikbaarheid van goed, licht en betrouwbaar materiaal voor het gros van het peloton is toe aan een update.
De UCI moet gewoon met zijn tijd megaan. Fietsen onder de 6.8kg zijn tegenwoordig bereikbaar voor 95% van de ploegen/renners. Dit betekent dat bijna voor een ieder modern materiaal beschikbaar is.
Het uitsluiten van renners uit regio's waar minder geld beschikbaar is voor modern materiaal is iets dat van alle tijden is. Daar deze renners veelal regionaal actief zijn, is dit probleem dus geen globaal probleem.
UCI gooi het minimum gewicht naar beneden, gelijk met de technische en prijsonwikkelingen. Als men twee jaar achterloopt op de markt is dat verdedigbaar. Op dit moment loopt men 3-4 jaar achter. dat is meer struisvogelpolitiek dan beleid.
De UCI moet gewoon met zijn tijd megaan. Fietsen onder de 6.8kg zijn tegenwoordig bereikbaar voor 95% van de ploegen/renners. Dit betekent dat bijna voor een ieder modern materiaal beschikbaar is.
Het uitsluiten van renners uit regio's waar minder geld beschikbaar is voor modern materiaal is iets dat van alle tijden is. Daar deze renners veelal regionaal actief zijn, is dit probleem dus geen globaal probleem.
UCI gooi het minimum gewicht naar beneden, gelijk met de technische en prijsonwikkelingen. Als men twee jaar achterloopt op de markt is dat verdedigbaar. Op dit moment loopt men 3-4 jaar achter. dat is meer struisvogelpolitiek dan beleid.
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13738
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Veiligheid, wat een gelul op de MTB is het toch ook niet gevaarlijk! en als iemand met alu boutjes in zijn stuurpen naar beneden wil met 80 in het uur. Ik vind het prima!
Formule 1 kijk je toch ook niet alleen omdat je zo graag wilt dat alle auto's op de baan blijven en er niest kapot gaat, crashes zijn toch ook mooi, mits er niets ergstigs gebeurt.
Formule 1 kijk je toch ook niet alleen omdat je zo graag wilt dat alle auto's op de baan blijven en er niest kapot gaat, crashes zijn toch ook mooi, mits er niets ergstigs gebeurt.
Veiligheid is helemaal geen gelul. Integendeel! Veiligheid is juist heel erg belangrijk. Als organiserend orgaan van wedstrijden draag je een bepaalde verantwoordelijkheid.
Niemand zit te wachten op een koers waar 180 man starten en waarvan er 30 met een gebroken zadelpen of stuur de finish nog net rijdend halen. En waar ook nog eens 20 man in het ziekenhuis belanden na een zware valpartij omdat hun carbon frame of wiel halverwege in tweeen brak.
Achter een peleton rijdt een bezemwagen. Als we het begrip veiligheid loslaten, rijdt er straks een lijkenwagen achter het peleton aan.
Niemand zit te wachten op een koers waar 180 man starten en waarvan er 30 met een gebroken zadelpen of stuur de finish nog net rijdend halen. En waar ook nog eens 20 man in het ziekenhuis belanden na een zware valpartij omdat hun carbon frame of wiel halverwege in tweeen brak.
Achter een peleton rijdt een bezemwagen. Als we het begrip veiligheid loslaten, rijdt er straks een lijkenwagen achter het peleton aan.
Live fast; die young. mijn blog
wasbeer2006 schreef:Veiligheid, wat een gelul op de MTB is het toch ook niet gevaarlijk! en als iemand met alu boutjes in zijn stuurpen naar beneden wil met 80 in het uur. Ik vind het prima!
Formule 1 kijk je toch ook niet alleen omdat je zo graag wilt dat alle auto's op de baan blijven en er niest kapot gaat, crashes zijn toch ook mooi, mits er niets ergstigs gebeurt.
Dit moet ongeveer de domste reactie zijn die ik ooit in dit forum las
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof