Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2009

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 20 mei 2009 13:47

vandaag een typische 'overgangsetappe' 214km met twee kleine beklimmingen: http://cyclingnews.com/road/2009/giro09 ... s/giro0911

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 20 mei 2009 13:55

Een rit van 214 km met twee klimmetjes. Waarschijnlijk eentje voor Cavendish tenzij iemand weet te verassen op de laatste klim.

Donderdag DE BRUTE tijdrit over bijna 61km met twee beklimmingen die er niet om liegen!
Ik durf er niks op te zetten wie die rit gaat winnen. Niet echt voor de echte tijdrijders maar ook niet voor de echte klimgeiten. Het kan nog eens verassend uitpakken denk ik.
Het zal in iedergeval de dag van de waarheid worden voor de favorieten.

Menchov heeft een goede kans hier zoals ik hem de afgelopen dagen heb zien klimmen en hij is een meer dan behoorlijktijdrijder. Heb geen idee hoe de afdalingen zijn maar als ze niet al te technisch zijn dat hij zeker top 5 rijden.

Wie durft een prognose aan?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 20 mei 2009 14:00

Ik! Menchov gaat die tijdrit winnen voor Leipheimer en Basso. Alledrie renners die met een goede tijdrit en goede klimcapaciteiten.

gerwin1977
Forum-lid

gerwin1977 20 mei 2009 14:01

Mijn prognose: Mentsjov na morgen in het roze

arepol
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar arepol 20 mei 2009 14:04

basso de tijdrit, voor menchov....

di luca blijft in het roze rijden, die zal nog gaan verbazen in de tijdrit denk ik!

dario
Forum-lid

dario 20 mei 2009 14:08

Di Luca heeft weliswaar al flink wat seconden bijeengesprokkeld, maar of dat genoeg is om de tijdrit te overleven... Maar misschien geeft die roze trui hem wel vleugels!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

stavros
Forum-lid

stavros 20 mei 2009 14:16

Di luca blijft in roze, tijdrit rijdt hij sneller dan hij normaal kan (ala rasmussen ea in de tour)
Denk wel dat de grote favorieten allemaal naderen en het secondewerk wordt erna.
Greetz

dario
Forum-lid

dario 20 mei 2009 16:07

Erna heeft hij nog wel wat klimwerk om e.e.a. te herstellen; vraag is hoeveel kracht hem aan het eind nog zal resten na de zware inspanningen die hij al geleverd heeft (en hoe fris Leipheimer nog is, die zich nog niet zoveel getoond heeft...) Blijft lekker spannend!
Maar inderdaad, wat een idioot zwaar verzet trapte Menchov daar gisteren?!

Terzijde: gisteren bedacht ik (naast alle andere redenen) nòg iets waarom de Giro ook zo mooi is: in dit seizoen ligt er nog sneeuw op de bergen, wat ze toch altijd nog iets indrukwekkender maakt: heerlijk! :)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 20 mei 2009 16:48

Er komt idd nog wat klimwerk aan na de tijdrit. Het leuke tot nu toe vind ik dat de favorieten zich vanaf het begin goed moeten laten zien en dat ook doen. Ook na de tijdrit kan er nog wat veranderen in het klassement.

Ik ben erg benieuwd naar Leipheimer morgen. Ik heb het vermoeden dat hij helemaal niet in topvorm is. Niet alleen omdat hij gisteren wat tijd liet liggen. Maar ook door die aanval van, wat is het, 2 dagen terug. Als hij vertrouwen heeft in die tijdrit, dan zou hij toen, net als Menchov, gewoon saai moeten rijden, wetende dat hij het goed gaat maken in de tijdrit. Maar goed, misschien bewijst hij morgen dat ik er naast zit en verstopt hij zich goed.

Menchov reed zeker te zwaar. Op de rabosite vonden ze het niet zo erg, maar ik vind het wel een onnodige fout. Dat kunnen toch weer 10 seconden zijn, word je misschien nog 2de, dus ook nog wat bonificatie seconden. Het lijkt er toch op dat zulke dingetjes belangrijk zijn deze ronde.

Ik hoop dat Menchov het morgen waar kan maken. In het verleden heeft hij wel vaker net even wat minder gepresteerd dan gehoopt. Maar goed, de moraal is goed en het zou mooi zijn als het lukt.

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 20 mei 2009 20:38

Ik denk dat de rit in de Marche, met aankomst op Monte Petrano, de sleuteletappe wordt.

Trouwens een aderlating voor Astana nu Horner weg is gevallen. Die reed behoorlijk goed en knapte veel vuil werk op....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 20 mei 2009 22:18

Nou, het wordt erg leuk volgende week. Genoeg zware etappes nog.

Om naar te kijken, vind ik de Giro heel stiekem wel erg leuk. De etappes zijn nooit saai, de beklimmingen zijn verrassend, mooie technische afdalingen. In de Tour moet je je nog wel eens een hele week door saaie etappes wurmen. De klassementsrenners zijn vanaf het begin hard bezig. Alleen het sprintgeweld is dan weer duidelijk minder. Achter de top zit niet zoveel geweld als in de Tour. Als Cavendish en Petacchi lossen, is het gelijk geen massasprint meer.

Ik heb werkelijk geen flauw idee wie er morgen gaat winnen. Ik schat Leipheimer nog iets hoger in dan Menchov, maar wat te denken van Di Luca? Geen flauw idee.

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 20 mei 2009 23:12

@ponsteen
Dit is een van de sterkst bezette Giro's die ik heb gezien. Dat in combinatie met het feit dat ze in in Italië durven om gelijk berg etappes er tegenaan te gooien, een loodzware tijdrit, etc, maakt het zeker een spektakel.

De Tour organisatie is daar toch wat conservatiever in. Waarschijnlijk commercieel ook wat meer uitgebalanceerd, dan wel geoptimaliseerd. (of uitgekookt..)

Plaats reactie