Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tommeke = dommeke 2?

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 11 mei 2009 11:20

Ach, hij krijgt zeer waarschijnlijk een voorwaardelijke straf en een hoge geldboete. Vervolgens gaat hij zogenaamd een kuur volgen onder toezicht van z'n fietsvader Patrick L.
Ondertussen wordt hij niet ontslagen, blijft hij gewoon door trainen en zien we hem vast na de tour weer wedstrijdjes fietsen voor QS.
Niets is wat het lijkt..

scrymm
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 19 okt 2006 20:08

scrymm 11 mei 2009 14:06

Tom Boonen vnv te zien in Holland sport (ned 3, half 9) (teminste als dat nog doorgaat). Lijkt me intressant..
Vandaag is morgen alweer gisteren

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 11 mei 2009 14:09

Zou zeker interessant zijn. Wilfried de Jong is precies de juiste persoon om interviews af te nemen als het over dit soort zaken gaat. Sowieso een heel leuk programma.

trislow
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 jul 2007 10:24
Locatie: Amsterdam
Contact

trislow 11 mei 2009 14:20

@scrymm, tx

idd W. de Jong is daar uitermate geschikte voor. Misschien moet ie maar es 24 uur met Boonen in een kamer zitten (dat ander prog. van hem)

janvr
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 feb 2009 13:32

janvr 11 mei 2009 14:23

ericpeters schreef:
Amclassic-fan schreef:
Kempenaar schreef:Jammer, jammer, jammer, jammer.......zo'n verspilling van talent door onvolwassen gedrag.


Denken jullie nu werkelijk waar dat alle andere profs de hele winter enkel als monnikken aan 't trainen zijn? In het seizoen 'goed' uitgaan is dan nog een ander verhaal, maar toch.


Er zullen el wel meer zijn denk ik, maar als je al eens gepakt bent en midden in het seizoen dat is toch een ander verhaal.


Buiten dat. Uitgaan is 1 ding. Daarbij cocaine -of andere verboden middelen- gebruiken is iets heel anders. Dat is naar mijn -misschien ouderwetse- mening nog altijd niet normaal. Ben je dan professioneel sporter dan ben je oliedom bezig. Is die sport dan ook nog wielrennen, waar al zo de focus op gericht is, dan ben je superstom bezig. Voor jezelf, je collega's en de sport.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 11 mei 2009 14:29

JanVr schreef: Buiten dat. Uitgaan is 1 ding. Daarbij cocaine -of andere verboden middelen- gebruiken is iets heel anders. Dat is naar mijn -misschien ouderwetse- mening nog altijd niet normaal. Ben je dan professioneel sporter dan ben je oliedom bezig. Is die sport dan ook nog wielrennen, waar al zo de focus op gericht is, dan ben je superstom bezig. Voor jezelf, je collega's en de sport.


Sja, ik vind het eigenlijk best erg dat de staat en 'het publiek' menen zich te moeten bemoeien met wat iemand in z'n vrije tijd in z'n lichaam stopt, zeker wanneer er niemand door benadeeld wordt.

Trouwens:
Ik sport omdat ik het leuk vind, dat het (soms) gezond is is leuk, maar ik (en veel andere forumleden wrs) sport ook wel eens zo hard dat het zeker niet meer gezond is. Waarom wordt er dan altijd van sporters gevraagd dat ze 'gezond' moeten doen? Topsport is niet gezond, en al was het dat wel: zou dat gezondsheidsaspect de reden moeten zijn om te gaan sporten? Of een topsporter te veroordelen als hij eens iets ongezonds doet?

En wat die coke betreft: alcohol is ook een harddrug, alleen is alcohol (puur historisch bepaald) wél sociaal geaccepteerd.
Dus alleen omdat 'we' cokegebruik erg vinden, vinden we het erg als Tom een lijntje neemt, maar onze redenen om coke erg te vinden zijn helemaal niet zo zuiver.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 11 mei 2009 15:29

Dank u .
Ik werk in de fabriek en in mijn vrije tijd fiets ik veel om aan mijn endorfine verslaving te voldoen......
cornelli racing cycles Uden

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 11 mei 2009 15:29

GastheerG schreef: Het probleem wat ik heb met cocaïne is het feit dat de verkrijgbaarheid omringd is met criminaliteit.


Ja, maar dat is alleen omdat het verboden is.

Als het verkrijgbaar was geweest weet ik zeker dat Tom liever biologische fair-trade coke had gekocht.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 11 mei 2009 15:31

Scepticus schreef:Sja, ik vind het eigenlijk best erg dat de staat en 'het publiek' menen zich te moeten bemoeien met wat iemand in z'n vrije tijd in z'n lichaam stopt, zeker wanneer er niemand door benadeeld wordt. ....



... en moest de Nederlandse staat ook op het gebied van softdrugs een coherenter beleid voeren (voor- en achterdeur van coffee shops), dan zouden Belgische randgemeentes niet met zo'n overlastproblematiek te maken krijgen. Beetje laf dat ze de Belgische burgemeesters afwezen om ook hun visie op de problematiek te geven op hun staten-generaal over drugs.

't Is maar dat er met drugs een hele andere problematiek komt kijken dan met alcohol. Zomaar op eigen houtje alcohol stoken is overigens ook niet toegelaten.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 11 mei 2009 15:31

GastheerG schreef:Hoe wenselijk het uit oogpunt van vrijheid is dat iedereen in z’n vrije tijd kan doe wat hij wil werkt dat gewoon niet zo.
In sommige posities heb je iets meer verantwoordelijkheid te nemen. En het kan niet zijn dat je WEL de voordelen van een bevoorrechte positie opeist maar niet de nadelen.

Vedette ben je 24 uur per dag 7 dagen per week. Kunnen je zwakke schouders dat niet dragen ga je maar lekker in de fabriek werken en kan je in het weekend zo gek doen als je wilt.
Daar kan ik me wel in vinden.

Maar Boonen is natuurlijk ook maar een mens met z'n zwaktes. Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoe het is gegaan. Een hele periode leven als een monnik, de druk van heel Vlaanderen op je schouders. Dan met goede vorm weer opgesloten zitten in Vlaanderen en tenslotte op de valreep toch de grote zege in Parijs-Roubaix. Dan is het seizoen even klaar en gaat hij het vieren. Paar drankjes te veel en toen is hij gek gaan doen. Niet goed te praten maar toch wel begrijpelijk.

Het feit dat hij hier eerder al tegenaan is gelopen en toch weer in die valkuil stapt is wel echt kwalijk. Met zijn positie als renner en voorbeeldfiguur kan je dit gewoon niet doen. Je kunt het niet verantwoorden naar je ploeg, naar je sponsors en naar je fans. Boonen heeft een serieus probleem. Kennelijk is hij niet bestand tegen de grote druk die continu op zijn schouders rust.

Plaats reactie