Alles over vakanties op én met de fiets

L-B-L 2009

whocares
Forum-lid

whocares 09 aug 2009 11:24

[quote="buddo"] Wel weer opvallend hoe slecht de wegen zijn in België...

[/quote]

De wegen van gisteren gaan voornamelijk door Wallonie , die hebben/krijgen niet zoveel geld als de Vlamingen en de wegen lijden daar onder . Zeker de wat kleinere wegen in het buitengebied , die niet of oplappend worden hersteld.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 09 aug 2009 15:51

[quote="Magro"]De eerste stempelpost voorzag in een stroopwafel en een AA[/quote]

Blijf het raar vinden dat men tijdens dit soort tochten hypertone energiedranken uitdeelt op een eerste stempelpost.

whocares
Forum-lid

whocares 09 aug 2009 16:10

[quote="Magro"]De eerste stempelpost voorzag in een stroopwafel en een AA[/quote]

[quote="Josebã"]Blijf het raar vinden dat men tijdens dit soort tochten hypertone energiedranken uitdeelt op een eerste stempelpost. [/quote]

Ik heb geen AA gezien bij de stempelpost .

Misschien bij de afdeling voor andere drank , waarvoor je moest betalen .

Bij de 2de post op de Wanne hadden ze wel drank , wet niet meer of het iso- of hypertone drank was.

Joseba
Forum-lid

Gebruikersavatar Joseba 09 aug 2009 16:15

Le Champion is altijd AA, Born reep en wat koek en banaan. Ook in de Klassiekerweek al een keer een opmerking over gemaakt maar denk niet dat het iets uitmaakt. Gewoon je eigen spullen meenemen.

dicke
Forum-lid

dicke 09 aug 2009 16:31

Afgelopen zaterdag 185 km gefietst. (pijltje gemist , zodoende 15 km extra)
Het was de eerrste keer en zeker voor herhaling vatbaar.
Goed georganiseerd en wat betreft het eten en drinken: smaken verschillen!
Ik het er geen problemen mee.
Nog wel een ongeval gezien in een afdaling nabij Stavelot.
Leek behoorlijk ernstig. Bewuste persoon lag onder in een sloot.
Hulpdiensten waren aanwezig. Wellicht zijn er meer die het hebben gezien. Er stonden wel wat fietsers (-maten?) te wachten.
Hopen maar dat het allemaal nog een beetje meevalt.
DickE

buddo
Forum-lid

buddo 09 aug 2009 16:57

[quote="who cares"]
Ik heb geen AA gezien bij de stempelpost .
Misschien bij de afdeling voor andere drank , waarvoor je moest betalen .
[/quote]

Eerste post was absoluut AA aanwezig.

[quote="Josebã"]Le Champion is altijd AA, Born reep en wat koek en banaan. [/quote]

Geen reep gezien/gehad... misschien gemist? Gelukkig zelf ook nog wat bij me.

gert-jan
Forum-lid
Contact

gert-jan 09 aug 2009 18:28

[quote="buddo"]
Eerste post was absoluut AA aanwezig.
[/quote]

Niet op het moment dat ik erlangs kwam (6.15u gestart), dit was in Champ de Harre, toch?
Iemand voor mij vroeg zelfs nog of hij ergens water kon krijgen. Het verbazingwekkende antwoord was: "NEE, maar op de Redoute wel".

Aangezien ik de 245km deed, kwam ik geruime tijd later nogmaals op deze pauzeplek, toen bleek dat men maarlieft 1 tappunt had gemaakt, waarvoor een rij van hier tot Tokio stond. Aangezien ik al een kwartier in de rij had gestaan voor een kopje doodgekookte soep (moest doorgaan voor tomatensoep), besloot ik het wel uit te houden tot de Redoute (20km verderop).
Afgezien van deze pauzeplaats ben ik wel te spreken over de bevoorrading, maar dit was een aanfluiting.

Oja... In Aywaille na de afdaling van de col de kin/stockeu mistten bordjes richting de voet van de Redoute. Een behulpzame omstander (bewoonster?) wees ons "3x rechtsaf", dit bleek 2x te zijn, maar zodoende wel de goede kant op gegaan en vanaf de volgende rotonde waren de bordjes er weer.

Het weer had wat beter mogen zijn, maar toch liever dit dan 30+ graden. Al met al een prima dag gehad. Ik kan me overigens niet aan de indruk onttrekken dat het parcours flink zwaarder was dan voorgaande edities.

pinarello
Forum-lid

pinarello 09 aug 2009 22:38

Foto's Redoute staan online op www.sportplaat.nl

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 09 aug 2009 23:12

Ik heb ook de 245 gedaan en vond over het geheel genomen deze nieuwe route zeer de moeite waard.

Helaas was kort na de splitsing van de 170 kilometer, ter hoogte van Manhay, een bocht naar rechts niet goed aangegeven, waardoor we ruim twintig kilometer bonuskilometers kregen. We zeiden nog tegen elkaar dat deze nieuwe route wel erg mooi op en af liep, maar later bleek dat dit stuk niet bij de route hoorde. We reden dat bewuste deel met drie Britten op, waarvan één op een tandem reed, met een Aziatische dame achterop. Ook zij waren 'not amused', maar we hebben ze na de rit terug naar de juiste afslag, niet meer gezien.

Onze groep van acht was toen nog met drie, de andere vijf bleken bij terugkeer verkeerd te zijn gereden bij de splitsing van de 130 kilometer.

Ik vond het stuk na de Wanne richting Stavelot erg mooi. De Col de Stockeu, van de kant van waar we nu reden, is en blijft een ploert van een klim! Je denkt dat je er bent en hup, daar komt weer een gluiperig stuk!

Vlak voor de Redoute ging het weer mis met de pijlen, iedereen reed dwars door Remouchamps heen, tussen het overige verkeer. De Redoute ging vele malen beter, vergeleken met de Stockeu.

In Luik kwamen we door de bonus op 270 kilometer uit. Gelukkig is het redelijk mooi weer gebleven, met heel af en toe een klein miezertje regen.

Ik heb ook het ongeval gezien, de bewuste persoon was op het moment dat ik passeerde op de brancard gelegd en werd naar de ambulance gebracht. Eerder op de dag ging voor mij ook een rookie onderuit. Hij stuurde de bocht in een afdaling verkeerd en te laat in, zijn achterwiel gleed opzij, maar hij kwam gelukkig voor de vangrail glijdend tot stilstand. Ik vroeg hem of het goed ging, hij zei van wel. Hij kon weer verder fietsen, dus ik ben snel weer bij mijn maten aangesloten.

De verzorging vond ik verder goed, er was overal ruim voldoende. Bij de eerste stop in Champ de Harre was er geen water te krijgen. De tweede keer was er wel een tappunt. Er stond echter bij: eau non-potable. Ik heb het risico genomen en het water gemengd met mijn Isostar. Gelukkig tot nu toe geen last van buikkrampen of iets dergelijks. Bij de Redoute kon ik twee appeltjes voor de dorst krijgen. Bij de Wanne werden sportdrank en gelletjes door AA-drink uitgedeeld en banaan en koek door LC. Ik vind de prijs/kwaliteit-verhouding van deze tocht gewoon erg goed.

whocares
Forum-lid

whocares 09 aug 2009 23:22

Ik ben er ook nog niet ziek of misselijk van dat water non-potable geworden.

Ik denk dat het er stond voor eventuele klachten . Zo is men gewaarschuwd en is het dus je eigen risico .

whocares
Forum-lid

whocares 09 aug 2009 23:35

@ Walter G.

Zijn jullie op de Baraque de Fraiture geweest , dus de N30 gevolgd ??

jeroenr
Forum-lid

jeroenr 09 aug 2009 23:50

Ik heb ook de 245 gereden. Heerlijke tocht en doordat ik vrij rustig was begonnen had ik later nog energie te over :).

Ik vond de verzorgingsposten voldoende. Ik had zelf nog wat te eten mee en met alles wat ik erbij kon pakken op de posten ruim voldoende energie binnen weten te krijgen. Ik lees dat andere er iets anders over denken, maar appel, bananen, koekjes, ontbijtkoek, energy gel, AA drinken, water...toch niet slecht zou ik toch zeggen?

De beklimmingen vielen me ook erg goed. Na de voorverkenning met de Sean Kelly Classic vorige week wist ik wat me te wachten stond en dat scheelt toch wel. De Chambralles ging rustig aan, maar de hartslag is hier haast niet boven het omslagpunt geweest....rustig aan doen bleef ik maar herhalen met de hongerklop van een week geleden nog in gedachten. Tussen de 180 en 200km was de fut er een beetje uit. Op het rustpunt tegen heug en meug in wat eten naar binnen gewerkt (had totaal geen trek) en dit had zijn effect. Tot aan de Redoute niet te gek gedaan en zowaar vond ik onder aan Redoute mijn goede benen weer terug. Vlot de berg omhoog en daarna hard terug naar de finnish. Ik kwam nog in een groep terecht die haast echt aan het koersen waren...met demarages en al en zo vond ik mij in de laatste vlakke kilometers toch af en toe met 45km/h+....het effect van rustig aan beginnen zullen we maar zeggen. Het laatste stuk in de bebouwde kom ging de vaart er wel snel af en helaas heb ik ook hier een aantal verkeersovertredingen gezien (men leert het nooit lijkt wel). Een kilometer voor de finnish nog een bordje gemist en daardoor een brug later over de rivier gepakt. Paar kilomter extra en na 248km en 3756HM werd de gps gestopt.

Mooie tocht en zeker voor herhaling vatbaar!

P.S. ik zag nog iemand in Fiets.nl shirt (dat zwarte shirt) vrij hard van start gaan (rond 0600-0610 gestart)....iemand van jullie? :)
Cervélo & Cannondale

Plaats reactie