Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

garantie

custom
Forum-lid

custom 04 feb 2009 16:22

Als officieel dealer ben je hier wel erg blij mee ...........[/quote]

+1

dehulk
Forum-lid

dehulk 04 feb 2009 17:29

Waarom zou iemand voor een cervelo niet naar vos gaan,je kan daar ook alleen een frame halen en dan laten opbouwen met onderdelen bij je lokale fm ,niet iedereen kan cervelo leveren ,als je dan de groep en stuurpen ,wielen etc bij je lokale fm haalt is die ook tevreden en jij hebt een topframe voor een paar honderd euro minder , garantie heb je toch op je frame .

michelvd
Forum-lid

michelvd 04 feb 2009 17:34

touran schreef: Wat ik wel even kwijt wil is dat de consument terecht kritisch mag zijn maar om een LBS die normale advieprijzen hanteert een oplichter te noemen gaat wel erg ver.
Zover is het helaas wel op het moment.
Ook wij kiezen nadrukkelijk voor aanwezigheid ook op het net en je wil niet weten wat je ooit voor ;;;;; over je heen krijgt via de mail omdat wij niet kunnen concureren met de grote jongens.
Deze grote jongens verdienen hun geld door simpelweg meer aantallen te verkopen tegen een lagere prijs.
De(service) laat dan ook wel vaak te wensen over.
Een fiets is heel snel verkocht maar voor wij uberhaupt over gaan tot een verkoop meten we eerste eens iemand en word niet iemand gelijk door een lagere prijs over de streep getrokken en wat ook heel vaak gebeurt een maat verkocht die te klein is of te groot.
Service gaat vooral voor de meeste LBS en verder dan alleen een fiets verkopen.
Ik zal je de verhalen besparen van klanten die bij de grote mannen( vos,salden,hopmans) kopen en dan een fiets af komen laten stellen en een meting laten verrichten omdat ze hun fiets niet goed afgesteld krijgen.
Ik heb hier als LBS geen moeite mee en help die mensen zo goed mogelijk.
Waar ik echter vraagtekens bij zet is het beleid van de zogenaamde dozenschuivers inzake de goede maat en dergelijk.
Ik verdien er mijn geld voor een gedeelte mee maar het is duidelijk niet de weg die wij bewandelen.
Mij maakt het persoonlijk niet uit waar ze hun fiets kopen.voor mij is een klant een klant en word als zodanig geholpen maar ik heb wel moeite met het feit dat er veel consumenten zijn die onwetend als ze zijn gewoon een fiets door de strot geduwd word.
En als laatste ga ik niet in de klant zijn portemonnee kijken en wil er ook niet in kijken maar probeer door eerlijke en goede adviezen klanten aan me te binden.

Groeten

Ik geloof niet er ook maar iemand een goede fietsenmaker in dit topic een oplichter heeft genoemd, in tegendeel, een hoop mensen zijn juist te spreken over hen.
Het gaat nu over Vos, maar eigenlijk zou het veel algemener moeten zijn, namelijk de hoge marges die sommige zaken aanhouden en in sommige gevallen moeten aanhouden al dan niet gedwongen door de distributeurs.
Een redelijke service kan best gepaard gaan met redelijke prijzen. Daarbij doen veel merken (zoals Cervelo) hun best om een exclusief imago te hebben, dat mag.
Echter zijn er ook zaken die zichzelf een lagere marge opleggen en kiezen voor de kwantiteit en op die manier toch dezelfde winsten kunnen maken. Daar zou een ondernemer helemaal vrij in moeten zijn.
Ik moet eerlijk zeggen dat het mij als consument wel moeilijk gemaakt wordt in sommige gevallen. Ik ben zelf ooit opgegroeid in een ondernemersgezin waar service en klantgerichtheid heel hoog in het vaandel stond. Als ik dan af en toe zie hoe groot de verschillen in prijzen af en toe zijn tussen de speciaalzaken en die alleen op internet actief zijn of een zaak zoals Vos die voor de aantallen gaat. Ik heb toevallig net mijn fiets opgehaald bij de fm bij mij om de hoek, er moest een onderdeel vervangen worden en had zelf geen tijd om dit te doen. De prijs die er word gerekend voor de aanschaf van dat onderdeel is ongeveer 2x zo hoog als dat ik op een andere manier zou hebben gedaan. Op deze manier worden we vanzelf richting de Vossen en Saldens e.d. gedreven, hoe graag ik dat ook anders zou zien.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 04 feb 2009 17:40

de hulk schreef: Waarom zou iemand voor een cervelo niet naar vos gaan,je kan daar ook alleen een frame halen en dan laten opbouwen met onderdelen bij je lokale fm ,niet iedereen kan cervelo leveren ,als je dan de groep en stuurpen ,wielen etc bij je lokale fm haalt is die ook tevreden en jij hebt een topframe voor een paar honderd euro minder , garantie heb je toch op je frame .

En wat te denken van de zelfbouwers? Tuurlijk, een hoogwaardig carbonframe vergt wel enige kennis en kunde maar rocketscience is het voor alsnog niet. En aan het verhaal van Hopmans hebben we kunnen zien dat zelfs DEALERS niet altijd van de hoed en de rand weten.

foosho
Forum-lid

foosho 04 feb 2009 17:51

Er staat toch niet dat je het een slechte keuze is om bij Vos te kopen, 't is afhankelijk van de persoon een prima optie.
Ik vroeg me enkel af hoeveel schade "de officiele dealers" nou liepen door Vos e.a. en betoogde dat dat wel es zou kunnen meevallen en dat officieel dealer zijn ook zeker voordelen heeft.. (exposure)

touran
Forum-lid

touran 04 feb 2009 18:37

Ik heb ook niet beweerd dat de term oplichter via dit forum komt???
Maar het zijn wel termen die je als LBS naar je kop krijgt via de mail omdat je adviesprijzen hanteert.
Dat ze elders(vooral duitse webshops)verkopen onder de prijs waar wij het voor inkopen is voor mensen al een aanleiding om iemand oplichter te noemen.
Is letterlijk zo gezegd in mailtjes die ik kreeg.
Ik bedoelde hier mee te zeggen dat een klant mondig mag zijn maar ook niet te ver moet gaan
Groeten.
http://www.rtcbuitenlust.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 04 feb 2009 19:01

Helaas wordt de conclusie getrokken dat ook de Cervelo's via Veltec komen, iets wat wij als Veltec nergens hebben geschreven, dit omdat dit gewoon informatie is waarover wij niet met consumenten comminuceren.

Maar leveren jullie nu wel of leveren jullie niet? Je hoeft er toch geen geheim van te maken aan wie jullie leveren. M.i. kun je dit gewoon communiseren.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 04 feb 2009 19:15

janjmagic schreef:Helaas wordt de conclusie getrokken dat ook de Cervelo's via Veltec komen, iets wat wij als Veltec nergens hebben geschreven, dit omdat dit gewoon informatie is waarover wij niet met consumenten comminuceren.

Maar leveren jullie nu wel of leveren jullie niet? Je hoeft er toch geen geheim van te maken aan wie jullie leveren. M.i. kun je dit gewoon communiseren.

Zij leveren, brengt geld op. Is in mijn mening volkomen normaal.

Om je een idee te geven over service van een lokale FM, wilde mijn De Rosa hier aanschaffen, frame hing bij hem in de zaak levertijd want hij had het druk +/- 4 weken......dezelfde dag bij Salden gaan kijken mijn maat hing er ook 3 dagen later reed ik heerlijk op mijn De Rosa....en 500 euro rijker.

De lokale FM's zijn gewoon te duur geworden vergeleken Vos en Salden en weet ik wie, als ik weer een fiets/frame koop zal het zeker niet bij een lokale FM zijn, kan dat niet verantwoorden t.o.v. mijn beurs.

btw, deze lokale FM staat als zeer goed aangeschreven en is dat in mijn ogen ook wel, maar helaas toen niet bij mij.
YFood !!!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 feb 2009 19:34

Maar goed het punt wat ik hier niet echt terug zie is de eisen die door Veltec/Cervelo aan FM's worden gesteld die dealer willen worden. Wat je alleen al aan fietsen in de zaak moet zetten is een hele forse investering voor kleine bedrijfjes. Worden ze echter geen dealer dan heb ik zo m'n twijfels of Veltec ook frames wil leveren, want dan gaat het niet om tientallen frames zoals bij bijv Vos, maar om 1 of 2 frames.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

demonsternaar
Forum-lid

demonsternaar 04 feb 2009 19:50

Zwart geld? Dus jij denkt dat je 60k zwart geld wel bij Veltec kan achterlaten in een koffertje. Werkelijk waar halen sommige mensen het vandaan...

ik schrijf negens dat veltec zwart geld aan neem, het gaat mij in het algemeen,
als jij met een hoop geld naar( noem eens wat) campagnolo in Italië gaat krijg jij een vrachtwagen vol met de nieuwste 11 speed groepen mee en het maak ze niets uit of het zwart geld is of niet
je krijg zelf een mooie korting op de kop toe.
of denk jij nou echt dat er geen zwart geld is in fietsen branche, daar draai onze halve economie op, zwart geld bedoel ik dan.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

mspoon
Forum-lid

mspoon 04 feb 2009 20:03

Ik kom af en toe bij vos langs een bakkie doen, Veltec trouwens ook!
Wat ze daar doen weet ik niet.
Als je daar niet komt, doe je jezelf te kort.
Er is over vos al een eindeloze discussie geweest, het is iemand als je met hem door de zelfde bocht kunt zit je gebakken, hoe meer je daar koopt hoe gekker het wordt.
Als je je zakelijk gaat opstellen krijg je een goede korting en als je bijdehand gaat doen loopt hij weg.
Dat is de vos, hij zal niet laten merken dat hij je nodig heeft, gewoon recht voor je raap, iedereen is verschillend en dat zal je op de koop mee moeten nemen.
Hij zit nou eenmaal in een positie dat hij zich heel wat kan veroorloven.
Betreft garantie en service is het daar dik in orde, doet hij nooit moeilijk over.
Als het echt zo een belabberde Fm is als ook in andere topics is gesuggereerd, had hij allang tegen de lamp gelopen of ergens anders tegen aan.
Ik vind persoonlijk wat Veltec hier doet niet echt handig, of je geeft openbaarheid van zaken of je doet het net zoals Vos en reageert wijselijk helemaal niet.
Het is de survival of the fittest en iedereen gaat door de knieën voor een zak geld, zeker in deze onzekere tijd.
Orbea Orca, What Else?

vriesemans
Forum-lid

vriesemans 04 feb 2009 21:08

mijn conclusie: koop bij Vos goedkoop in, en laat het door je eigen mekanieker in elkaar zetten. Maar weet wel wat je koopt en heb er verstand van.

Woon je ver af van Zwanenburg, denk ff na..als er iets mis is, is Vos redelijk stug met retourneren.

Plaats reactie