Pagina 7 van 44

Geplaatst: 27 apr 2009 07:24
door dehulk
Gisteren met een ploeg van 15 man klimmen baneux klimmen gereden ,5 keer lek waarvan 3 keer de buitenband gescheurd was ,allemaal ultremo r banden .

Geplaatst: 27 apr 2009 09:24
door zapperdeflap
Misschien voor jullie een weet?

Wat voor banden heeft b.v. Tom Boonen tijdens de koers "Parijs Roubaix" er op liggen?

Geplaatst: 27 apr 2009 11:09
door amclassic-fan
de hulk schreef:Gisteren met een ploeg van 15 man klimmen baneux klimmen gereden ,5 keer lek waarvan 3 keer de buitenband gescheurd was ,allemaal ultremo r banden .


Moet je er wel bij zeggen hoeveel van die 15 er met Ultremo's reden, anders zegt het niet zo heel veel. Het verbaasd me overigens niets, op die slechte wegen loop je een stuk meer kans dat je de wang van de band kapot rijdt. Het kan met iedere band gebeuren, maar hoe fragieler ze hem maken hoe groter de kans is...
ZAPPerdeflap schreef: Misschien voor jullie een weet?

Wat voor banden heeft b.v. Tom Boonen tijdens de koers "Parijs Roubaix" er op liggen?


Die rijden niet met banden, maar met tubes. Boonen en co reden volgens mij met die groene Vittoria tubes. Smeets maakte nog een stompzinnige opmerking over gekke kleur velg terwijl het de tube was die groen was...
Ze rijden bijna allemaal op 27 mm tubes, heel veel die Vittoria's en bijv Dugast.

Geplaatst: 27 apr 2009 12:11
door ironpete
Deze band is geen rommel maar levensgevaarlijk. Gisteren reed ik lek na 700km. Andere binnenband en weer weg. Het was een heel klein gaatje. Toen ik 's avonds mijn fiets wou klaarzetten voor vandaag te fietsen, was er op dezelfde plaats een scheur van een 5cm. KrijG dit maar eens voor in volle afdaling van één of andere col...
Ik ga terug naar Conti GP 4000

Geplaatst: 27 apr 2009 12:21
door lvgh
Amclassic-fan schreef:
de hulk schreef:Gisteren met een ploeg van 15 man klimmen baneux klimmen gereden ,5 keer lek waarvan 3 keer de buitenband gescheurd was ,allemaal ultremo r banden .


Moet je er wel bij zeggen hoeveel van die 15 er met Ultremo's reden, anders zegt het niet zo heel veel. Het verbaasd me overigens niets, op die slechte wegen loop je een stuk meer kans dat je de wang van de band kapot rijdt. Het kan met iedere band gebeuren, maar hoe fragieler ze hem maken hoe groter de kans is...

Volgens mij is het toch tamelijk veelzeggend.. In het gunstigste geval (voor de reputatie van Schwalbe welteverstaan) reden ze alle 15 met Ultremo's en dan is het nog schokkend dat er in een rit drie buitenbanden sneuvelen.

Geplaatst: 27 apr 2009 14:25
door dehulk
Amclassic-fan schreef:
de hulk schreef:Gisteren met een ploeg van 15 man klimmen baneux klimmen gereden ,5 keer lek waarvan 3 keer de buitenband gescheurd was ,allemaal ultremo r banden .


Moet je er wel bij zeggen hoeveel van die 15 er met Ultremo's reden, anders zegt het niet zo heel veel. Het verbaasd me overigens niets, op die slechte wegen loop je een stuk meer kans dat je de wang van de band kapot rijdt. Het kan met iedere band gebeuren, maar hoe fragieler ze hem maken hoe groter de kans is...
ZAPPerdeflap schreef: Misschien voor jullie een weet?

Wat voor banden heeft b.v. Tom Boonen tijdens de koers "Parijs Roubaix" er op liggen?


Die rijden niet met banden, maar met tubes. Boonen en co reden volgens mij met die groene Vittoria tubes. Smeets maakte nog een stompzinnige opmerking over gekke kleur velg terwijl het de tube was die groen was...
Ze rijden bijna allemaal op 27 mm tubes, heel veel die Vittoria's en bijv Dugast.

Er reden 6 personen met de ultremo r banden ,de overige 9 met continental 4000s en michelin pro,waarvan niemand heeft lek gereden .

Geplaatst: 27 apr 2009 14:25
door sten2
Dank voor alle berichten. Ik had net vier bandjes gekocht, maar heb de Ultremo's ongebruikt teruggebracht naar Salden. Ik neem het risico niet. Langs de kant staan klooien is niet mijn hobby.

Ik ben weer terug gegaan naar GP4000.

Geplaatst: 27 apr 2009 15:14
door renes.
Misschien een tegenbericht: inmiddels 750 km met de Ultremo R gereden (inclusief regen, klei op de weg, de AGR en gisteren KBK), niet lek gereden, pas 1 klein steentje uit de voorband gehaald. Met de "oude" Ultremo wat meer last gehad van sneetjes na zelfde kilometeraantal, maar ook praktisch nooit lek.

Geen sneetjes verder in de R-voor- en achterband (ik rij voor met 7,5 en achter met 8 bar).

Ik kijk altijd de bandjes na een rit na op steentjes, ongeacht het merk. Mijn vaste 2 fietscollega's rijden op de oude Ultremo's, beiden ook nog niet lek gereden dit seizoen.

Dus......wie het weet zegt het maar. Het blijft opvallend dat er zoveel prijsverschil zit tussen de Ultremo bij de diverse FM's. Kan dat te maken hebben met kwaliteitsverschillen (een iets mindere serie)? Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat dat goed is voor het imago van bijvoorbeeld Schwalbe, zo blijkt hier wel weer.

Ik blijf overigens rustig doorfietsen op de Ultremo's R, mij zijn diverse andere al dan niet topbanden minder bevallen.

Waarom wordt er bij problemen geen contact opgenomen met de fabrikant? Lijkt mij directer en zij kunnen toch beter aangeven of er iets met een bepaalde serie banden mis is (serienummer staat immers in de band zelf).

Geplaatst: 27 apr 2009 15:52
door idske
Mis is met een serienummer? Als dat zo zou zijn dan hadden ze allang een hele serie teruggeroepen ofzo want met de scheuren die je op dit forum en anderen al hebt gezien kan het zoals eerder gezegd levensgevaarlijk zijn in afdaling of bochten...

Lekrijden vind ik nog tot daaraantoe maar complete naden die openscheuren! Dat is gewoon bar en bar slecht... Ik snap best dat een fabrikant een erg lichte band wil maken maar deze hebben duidelijk teveel concessies gedaan.

Ik waag mij er iig niet meer op.

Ik geloof best dat er zat mensen zijn die nog geen gezeur hebben gehad met de banden doordat die serie net even wat beter in elkaar gezet is maar de hoeveelheid negatieve berichten van gebruikers is dusdanig hoog dat ik me wel 2 keer zou bedenken om erop door te rijden en al helemaal om afdalingen op te doen...

Geplaatst: 27 apr 2009 16:55
door renes.
idske schreef:Mis is met een serienummer? Als dat zo zou zijn dan hadden ze allang een hele serie teruggeroepen ofzo want met de scheuren die je op dit forum en anderen al hebt gezien kan het zoals eerder gezegd levensgevaarlijk zijn in afdaling of bochten...

Lekrijden vind ik nog tot daaraantoe maar complete naden die openscheuren! Dat is gewoon bar en bar slecht... Ik snap best dat een fabrikant een erg lichte band wil maken maar deze hebben duidelijk teveel concessies gedaan.

Ik waag mij er iig niet meer op.

Ik geloof best dat er zat mensen zijn die nog geen gezeur hebben gehad met de banden doordat die serie net even wat beter in elkaar gezet is maar de hoeveelheid negatieve berichten van gebruikers is dusdanig hoog dat ik me wel 2 keer zou bedenken om erop door te rijden en al helemaal om afdalingen op te doen...


Iedereen zijn eigen ervaring en mening. Dat moet je respecteren. Duidelijk is wel (ja, ook bij mij) dat er fouten moeten zijn gemaakt. Een uitscheurende band kan niet, maar heb je al contact gezocht met de fabrikant? Lijkt me toch niet meer dan logisch dat zij een verklaring moeten geven voor wat jou overkomen is? Al is het maar om toekomstige gevallen te kunnen vermijden. Het lijkt mij dat je daar als consument gewoon recht op hebt.
Vraag je het niet dan weet je het niet.

Geplaatst: 27 apr 2009 17:40
door idske
Nee nog geen contact met fabrikant... Eerst een mail gestuurd naar de winkel in Duitsland waar ik ze vandaan heb ivm garantie. Nav de vele klachten zullen zij vast meerdere gevallen hebben gehad en hopelijk zelf contact hebben opgenomen met schwalbe.

Bij geen gehoor zal ik denk ik wel zelf Schwalbe een mail sturen met fotos en links naar alle forum posts met alle fotos daarop.

In mijn ogen is dit gewoon wachten totdat er echt iemand een goeie klapper maakt door een gescheurde band... Dat zullen ze bij Schwalbe denk ik ook niet willen.

Geplaatst: 27 apr 2009 19:05
door dehulk
idske schreef:Nee nog geen contact met fabrikant... Eerst een mail gestuurd naar de winkel in Duitsland waar ik ze vandaan heb ivm garantie. Nav de vele klachten zullen zij vast meerdere gevallen hebben gehad en hopelijk zelf contact hebben opgenomen met schwalbe.

Bij geen gehoor zal ik denk ik wel zelf Schwalbe een mail sturen met fotos en links naar alle forum posts met alle fotos daarop.

In mijn ogen is dit gewoon wachten totdat er echt iemand een goeie klapper maakt door een gescheurde band... Dat zullen ze bij Schwalbe denk ik ook niet willen.

Ik snap ook niet dat er geen recall heeft plaats gevonden ,lijkt mij niet echt veilig als je met 80 km per uur in een afdaling zit en je band scheurt uit elkaar .