Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Forum wannabee cheap SRM

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 nov 2009 16:05

Denk niet dat het gaat gebeuren. Want ik heb er al een half jaar geen energie meer ingestoken. Soms moet ik keuzes maken, ben serieus aan het studeren, voorzitter van wielervereniging, ik wil zelf ook nog fietsen...
Als er een EL'er mee verder wil kan dat zo, dan leg ik alles uit wat ik tot nu toe heb uitgevoerd. Ik heb accellerometers bijv al liggen. Volgende stap zou zijn om PCB'tje te maken voor die accellerometer (blokschema's ed heb ik allemaal al gemaakt), een uC en de ANT chip. Dan kan getest worden om met die accellerometers de trapfrequentie nauwkeurig bepaald kan worden. In 1e instantie kan dat wel zonder ANT+ licentie te kopen.
Als bepaling van de trapfrequentie werkt moeten er rekstrookjes uitgezocht worden, een ring gefreesd en eventueel een nieuwe PCB gemaakt worden. Ook is er dan eigenlijk een ANT+ developpers licentie ($500) nodig, omdat anders de boel niet uit te lezen is op bijv een Garmin 705.

Het is allemaal geen rocket science, voor een HBO El'er moet dit goed te doen zijn, zeker als je ervaring hebt met ontwerpen van PCB's en programmeren van uC (in assembly).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tazzy
Forum-lid

tazzy 05 mar 2010 14:00

Kwam net dit tegen: http://gc.shampoo.ca/goldenembed/ Ant+ ontvanger voor $100

Plaats reactie