Timo 2.0 schreef:Campagnolo "Bullet" wielen? Over twee weken is het weer 1 april.
Tsja, ik kom behalve in de webshop van TS ook nergens iets tegen over deze wielen. Hoax? Of gewoon Italiëngelse spelling?
Fiets Magazine nr. 11-2024, inclusief de trainings- en voedingsgids voor 2025, ligt nu in de winkel! Bestel 'm zonder verzendkosten in onze shop!
wtosser schreef:KennyD schreef:ik heb in Tour-magazine ooit eens een artikel gelezen van een constructeur uit de formule 1 die z'n eigen fiets had gemaakt. Het was er eentje met schijfremmen voor z'n carbonwielen. Want remmen en carbon is not done, zei die. En die zal het mijn inziens wel weten.
Mwah vele autoconstructeurs denken daar toch anders over (van de engelstalige Wikipedia):
In racing and very high performance road cars, other disc materials have been employed. Reinforced carbon discs and pads inspired by aircraft braking systems were introduced in Formula One by Brabham in conjunction with Dunlop in 1976.[15] Carbon-Carbon braking is now used in most top-level motorsport worldwide, reducing unsprung weight, giving better frictional performance and improved structural properties at high temperatures, compared to cast iron. Carbon brakes have occasionally been applied to road cars, by the French Venturi sports car manufacturer in the mid 1990s for example, but need to reach a very high operating temperature before becoming truly effective and so are not well suited to road use. The extreme heat generated in these systems is easily visible during night racing, especially at shorter tracks. It is not uncommon to be able to look at the cars, either live in person or on television and see the brake discs glowing red during application.
En zeker de modernere carbon-ceramische oplossingen geven goede resultaten en het is dan ook niet gek dat Zircotec dit op racefietswielen wil gaan toepassen.
Wielen of shifters...ik zie wel het verschilfdegrove schreef:Bij Campa hebben ze in alle geval Bullet shifters en bovendien hebben ze daar een trademark op....
fdegrove schreef:In het geval van de wielen in kwestie lijkt het eerder op
Je moet maar eens opletten hoe vroeg die onzin begint. Als we er drie weken vantevoren al rekening mee moeten houden, waarom dan niet vier weken? Of twee maanden? Ik dacht dat 1 april de dag was om elkaar in de maling te nemen maar misschien moeten we maart maar tot grapmaand uitroepen. Ook zie ik de lol niet van dingen die niet bijzonder spannend en best realistisch zijn. Je kunt ook ergens in februari aankondigen dat Cervelo met een frame van 700 gram komt. Of Sram met een elektrische groep. Goh dat wordt lachen.Timo 2.0 schreef:Maanden van tevoren? Over twee weken is het 1 april dus het is gewoon binnen de gebruikelijke periode waarin dit soort grappen meestal worden aangekondigd. Het enige waarin probikeshop afwijkt van de "norm" is dat zij stellen dat de wielen vanaf juli leverbaar worden. Zeg dan gewoon "over twee weken"
LVGH schreef:Als het een hoax is dan heeft probikeshop die blijkbaar bedacht?
Een 1-aprilgrap is het sowieso niet want het is geen 1 april. Dat vind ik altijd zo'n flauwekul dat we nu maanden vantevoren al rekening zouden moeten houden met grappen omdat het 'bijna' zo ver is. Verzin dan iets goeds, als je een andere datum nodig hebt om mensen erin te laten trappen. Een van mijn wederkerende ergernissen de laatste jaren (maar dat is een ander topic).
bram21 schreef:wtosser schreef:KennyD schreef:ik heb in Tour-magazine ooit eens een artikel gelezen van een constructeur uit de formule 1 die z'n eigen fiets had gemaakt. Het was er eentje met schijfremmen voor z'n carbonwielen. Want remmen en carbon is not done, zei die. En die zal het mijn inziens wel weten.
Mwah vele autoconstructeurs denken daar toch anders over (van de engelstalige Wikipedia):
In racing and very high performance road cars, other disc materials have been employed. Reinforced carbon discs and pads inspired by aircraft braking systems were introduced in Formula One by Brabham in conjunction with Dunlop in 1976.[15] Carbon-Carbon braking is now used in most top-level motorsport worldwide, reducing unsprung weight, giving better frictional performance and improved structural properties at high temperatures, compared to cast iron. Carbon brakes have occasionally been applied to road cars, by the French Venturi sports car manufacturer in the mid 1990s for example, but need to reach a very high operating temperature before becoming truly effective and so are not well suited to road use. The extreme heat generated in these systems is easily visible during night racing, especially at shorter tracks. It is not uncommon to be able to look at the cars, either live in person or on television and see the brake discs glowing red during application.
En zeker de modernere carbon-ceramische oplossingen geven goede resultaten en het is dan ook niet gek dat Zircotec dit op racefietswielen wil gaan toepassen.
niet alles op wiki is waar, en zo als je al quote: but need to reach a very high operating temperature, iets wat je op een fiets (bijna) niet haalt en al helemaal niet bij regen.