Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Campagnolo Bullet 2012 wielen

evilhomer
Forum-lid

evilhomer 16 mar 2011 14:41

Timo 2.0 schreef:Campagnolo "Bullet" wielen? Over twee weken is het weer 1 april.

Tsja, ik kom behalve in de webshop van TS ook nergens iets tegen over deze wielen. Hoax? Of gewoon Italiëngelse spelling?
t.a.f.k.a.e.h.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 16 mar 2011 20:49

Ansich wel leuk bedacht en ik zie dat aardig wat mensen er ingetrapt zijn, maar de volgende keer een naam nemen die echt Campagnolo is. Bullet? De wielen zijn genoemd naar winden dus naast Zonda, Khamsin, Vento, Sirocco en Bora was bijvoorbeeld Buran of Aliseo beter geweest.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 16 mar 2011 20:59

Hoi,

Bij Campa hebben ze in alle geval Bullet shifters en bovendien hebben ze daar een trademark op....

In het geval van de wielen in kwestie lijkt het eerder op Bullshite...:D

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

bram21
Forum-lid

bram21 16 mar 2011 21:05

wtosser schreef:
KennyD schreef:ik heb in Tour-magazine ooit eens een artikel gelezen van een constructeur uit de formule 1 die z'n eigen fiets had gemaakt. Het was er eentje met schijfremmen voor z'n carbonwielen. Want remmen en carbon is not done, zei die. En die zal het mijn inziens wel weten.

Mwah vele autoconstructeurs denken daar toch anders over (van de engelstalige Wikipedia):

In racing and very high performance road cars, other disc materials have been employed. Reinforced carbon discs and pads inspired by aircraft braking systems were introduced in Formula One by Brabham in conjunction with Dunlop in 1976.[15] Carbon-Carbon braking is now used in most top-level motorsport worldwide, reducing unsprung weight, giving better frictional performance and improved structural properties at high temperatures, compared to cast iron. Carbon brakes have occasionally been applied to road cars, by the French Venturi sports car manufacturer in the mid 1990s for example, but need to reach a very high operating temperature before becoming truly effective and so are not well suited to road use. The extreme heat generated in these systems is easily visible during night racing, especially at shorter tracks. It is not uncommon to be able to look at the cars, either live in person or on television and see the brake discs glowing red during application.

En zeker de modernere carbon-ceramische oplossingen geven goede resultaten en het is dan ook niet gek dat Zircotec dit op racefietswielen wil gaan toepassen.

niet alles op wiki is waar, en zo als je al quote: but need to reach a very high operating temperature, iets wat je op een fiets (bijna) niet haalt en al helemaal niet bij regen.
Climb like an Oreamnos, descend like an Accipiter

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 16 mar 2011 21:20

fdegrove schreef:Bij Campa hebben ze in alle geval Bullet shifters en bovendien hebben ze daar een trademark op....
Wielen of shifters...ik zie wel het verschil
fdegrove schreef:In het geval van de wielen in kwestie lijkt het eerder op

True!

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 16 mar 2011 22:46

Als het een hoax is dan heeft probikeshop die blijkbaar bedacht?
Een 1-aprilgrap is het sowieso niet want het is geen 1 april. Dat vind ik altijd zo'n flauwekul dat we nu maanden vantevoren al rekening zouden moeten houden met grappen omdat het 'bijna' zo ver is. Verzin dan iets goeds, als je een andere datum nodig hebt om mensen erin te laten trappen. Een van mijn wederkerende ergernissen de laatste jaren (maar dat is een ander topic).

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 16 mar 2011 23:46

Maanden van tevoren? Over twee weken is het 1 april dus het is gewoon binnen de gebruikelijke periode waarin dit soort grappen meestal worden aangekondigd. Het enige waarin probikeshop afwijkt van de "norm" is dat zij stellen dat de wielen vanaf juli leverbaar worden. Zeg dan gewoon "over twee weken" ;)

swoosh
Forum-lid

swoosh 17 mar 2011 00:43

1 april vind ik een beetje tever gezocht. Ik zie het in ieder geval niet.
Maar ik heb wel sterke twijfels over de echtheid.
Ik vrees dat het gewoon een illegale actie is van de genoemde shop om mensen te trekken die potentiele kopers zijn voor hun andere artikelen.

Campagnolo heeft een news pagina waarop nieuwigheden voor 2012 aangekondigd worden en daar is geen spoor van Bullit producten te vinden.

Campagnolo Product News
Afbeelding

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 17 mar 2011 01:47

Timo 2.0 schreef:Maanden van tevoren? Over twee weken is het 1 april dus het is gewoon binnen de gebruikelijke periode waarin dit soort grappen meestal worden aangekondigd. Het enige waarin probikeshop afwijkt van de "norm" is dat zij stellen dat de wielen vanaf juli leverbaar worden. Zeg dan gewoon "over twee weken" ;)
Je moet maar eens opletten hoe vroeg die onzin begint. Als we er drie weken vantevoren al rekening mee moeten houden, waarom dan niet vier weken? Of twee maanden? Ik dacht dat 1 april de dag was om elkaar in de maling te nemen maar misschien moeten we maart maar tot grapmaand uitroepen. Ook zie ik de lol niet van dingen die niet bijzonder spannend en best realistisch zijn. Je kunt ook ergens in februari aankondigen dat Cervelo met een frame van 700 gram komt. Of Sram met een elektrische groep. Goh dat wordt lachen.

Trouwens, was adroit niet eigenaar van een of andere webshop? Probikeshop toevallig? Daar staan de wielen niet op in elk geval. Dus het zal inderdaad wel nep zijn. Hij heeft ook niet meer in dit topic gereageerd.

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 17 mar 2011 02:17

Hoi,
LVGH schreef:Als het een hoax is dan heeft probikeshop die blijkbaar bedacht?
Een 1-aprilgrap is het sowieso niet want het is geen 1 april. Dat vind ik altijd zo'n flauwekul dat we nu maanden vantevoren al rekening zouden moeten houden met grappen omdat het 'bijna' zo ver is. Verzin dan iets goeds, als je een andere datum nodig hebt om mensen erin te laten trappen. Een van mijn wederkerende ergernissen de laatste jaren (maar dat is een ander topic).

Worden we niet van uit commercieel oogpunt overspoeld door voortijdige produkten dan?

Het lijkt me wel even gepast dat Nederland zich hier even in eigen boezem kijkt?

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

wtosser
Forum-lid

wtosser 17 mar 2011 09:38

bram21 schreef:
wtosser schreef:
KennyD schreef:ik heb in Tour-magazine ooit eens een artikel gelezen van een constructeur uit de formule 1 die z'n eigen fiets had gemaakt. Het was er eentje met schijfremmen voor z'n carbonwielen. Want remmen en carbon is not done, zei die. En die zal het mijn inziens wel weten.

Mwah vele autoconstructeurs denken daar toch anders over (van de engelstalige Wikipedia):

In racing and very high performance road cars, other disc materials have been employed. Reinforced carbon discs and pads inspired by aircraft braking systems were introduced in Formula One by Brabham in conjunction with Dunlop in 1976.[15] Carbon-Carbon braking is now used in most top-level motorsport worldwide, reducing unsprung weight, giving better frictional performance and improved structural properties at high temperatures, compared to cast iron. Carbon brakes have occasionally been applied to road cars, by the French Venturi sports car manufacturer in the mid 1990s for example, but need to reach a very high operating temperature before becoming truly effective and so are not well suited to road use. The extreme heat generated in these systems is easily visible during night racing, especially at shorter tracks. It is not uncommon to be able to look at the cars, either live in person or on television and see the brake discs glowing red during application.

En zeker de modernere carbon-ceramische oplossingen geven goede resultaten en het is dan ook niet gek dat Zircotec dit op racefietswielen wil gaan toepassen.

niet alles op wiki is waar, en zo als je al quote: but need to reach a very high operating temperature, iets wat je op een fiets (bijna) niet haalt en al helemaal niet bij regen.

Goh, is niet alles wat op wiki staat waar? Bedankt dat je me daar op wijst, was ik totaal niet van op de hoogte!

Gelukkig maar dat ik ook nog een opleiding in composieten volg op de tudelft, want remmen en carbon kan gewoon. Alleen onder bepaalde omstandigheden, en dat is een beperking die niet vermeld staat in de originele post, waar ik op reageerde. Ik snap dan ook niet waarom je op mij reageert, want in mijn quote van wiki staat deze beperking juist wel vermeld?

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 17 mar 2011 10:15

Deze wielen komen zeker gewoon op de markt, het is geen 1 april grap.
Eerste levering vanaf Juli 2011 is momenteel de verwachting. Er komen modellen met de rode en zgn "dark" stickers en modellen met normale en Cult lagers (de Ultra versie).

De zgn voororderactie is misschien wat voorbarig aangezien er officieel nog niets bekend is van de wielen qua techniek (lagers/velgen). Vandaar dat je ze nog niet ziet aangekondigd bij diverse dealers.

Maar als je bij MOST kijkt krijg je denk ik een aardig beeld.
"Try not. Do or do not......there is no try"

Plaats reactie