Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Aangereden door SUV

auke
Forum-lid

auke 10 dec 2008 00:19

[quote="thunderroad"]morgen naar de kaakchirurg; resultaat van mijn frontale aanrijding dan (minstens 5 breuken/fracturen in kaak en aangezicht) en mijn schouder is nog steeds niet OK; fiets (total loss) is nog even bijzaak maar hoop toch nog wat te krijgen. maar gelukkig ben ik er nog goed van afgekomen

dus.................. : LOL: Kleuren jongens, daar worden we allen vrolijker van :)
[/quote]

Allemachtig, dat klinkt pas serieus. Succes met je herstel! En laat die klote autorijders flink bloeden! Fiets is bijzaak zolang je nog aan het herstellen bent. Ik hoop echter wel voor je dat er weer een fonkel nieuw karretje voor je klaar staat zodra je weer volledig hersteld bent.

PS Het was toch geen daihatsu cuore waar je tegen aanreed he. Anders moet de gehele discussie weer opnieuw gevoerd worden ;)

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 10 dec 2008 00:21

:/
"Try not. Do or do not......there is no try"

auke
Forum-lid

auke 11 dec 2008 21:24

Ai, nog kleiner dan een Daihatsu. Enfin, dat betekent dan dat nu alle type auto's de schroothoop op moeten en krijgt Daniel alsnog gelijk ;).

Inmiddels het aanrijdingsformulier binnen gekregen.

Aantal dingen vielen me op in zijn omschrijvingen. Hij (de suv-bestuurder) beweert stapvoets gereden te hebben, 10km per uur. Op een gegeven moment komt de volgende vraag in het formulier naar voren: "Wie is naar uw mening aansprakelijk? Waarom meent u dat?". En dan antwoordt hij: "Ik, door laagstaande zon fietser niet gezien."

Wat in zijn verhaal totaal niet naar voren komt en ook niet uit de situatieschets van de aanrijding blijkt, is dat hij binnendoor linksaf sloeg en dus op mijn weghelft terecht kwam. Vervolgens zag ie niets door de zon, dus remde hij niet, maar klapte hij vol op me. De deuk in zijn motorkap is aan zijn rechterkant (vanuit de bestuurderspositie bekeken), terwijl ik midden op mijn weghelft stond. Met andere woorden als hij normaal de bocht was ingedraaid op zijn eigen helft, dan had ik helemaal op de linker rijstrook moeten staan om een deuk aan zijn rechterkant in de motorkap te kunnen veroorzaken. Ook reed ie mijns inziens veel harder dan 10km/h, minstens 20-30 km/h....

Enfin, ik vind bovenstaande wel belangrijke nuances. Of maakt het voor zijn verklaring en dus de schuldvraag niets uit, aangezien hij door de laagstaande zon toch al schuld heeft bekent.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 11 dec 2008 22:12

Gwoon je eigen verhaal erin zetten.
What makes the boat go faster?

kool486
Forum-lid

kool486 16 dec 2008 19:57

zo te zien is december fietsenaanrijmaand. moeten we snel mee ophouden.
beterschap voor de aangeredenen.
Funny the way it is

auke
Forum-lid

auke 21 jan 2009 00:54

Nou, eindelijk heeft de schade-expert gebeld. Hij was bij mijn fietsenmaker langs geweest en heeft de schadepost tot zich genomen. En hij biedt 1100euro voor de schade.
Het gaat om een oud eddy merckx frame, echter opgebouwd met moderne onderdelen van max. twee jaar oud. Ik heb zijn bod maar geaccepteerd, realiserende dat je de nieuwwaarde van de onderdelen, ca 1500euro, toch niet terug krijgt. Ik moest echter nog wel het serienummer en type doorgeven. Het serienummer was bijna niet meer terug te lezen door het herlakken van het frame, maar misschien herkent een van jullie het frametype. Gekocht in 1988 als ik me goed herinner (columbus buizen, oranje lak, destijds afgemonteerd met shimano 600 en campagnolo daytona)...
[img=http://farm3.static.flickr.com/2248/234 ... f5d2_b.jpg]

Plaats reactie