Help mij met mijn racefiets aankoop.
Erwin B
Het te besteden bedrag is voor mij niet relevant,ik gun de TS van harte dat hij zoveel kan besteden.
Ik ben geen fietsgoeroe en snap heus wel dat je met een fiets van ca 1000,- niet echt een goede wedstrijdfiets hebt!!!.
Door de vele adviezen is het ook een moeilijke keuze of niet??
ik hoop dat je mijn post nu beter begrijpt:)geen discussie meer
Het te besteden bedrag is voor mij niet relevant,ik gun de TS van harte dat hij zoveel kan besteden.
Ik ben geen fietsgoeroe en snap heus wel dat je met een fiets van ca 1000,- niet echt een goede wedstrijdfiets hebt!!!.
Door de vele adviezen is het ook een moeilijke keuze of niet??
ik hoop dat je mijn post nu beter begrijpt:)geen discussie meer
Een beginnende fietser die deel gaat nemen aan wedstrijden, die gaat ook een keer (of vaker) op zijn bakkus. Mooi carbon frame naar de ........?
Tip: Don't race what you can replace!
Tip: Don't race what you can replace!
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Ace1978 schreef:Ik kan er nog steeds niet bij waarom jullie je allemaal zo druk maken over het al dan niet te veel geld uitgeven van een ander Dat doe ik alleen als die ander mijn vrouw is...
LOL
Eigenlijk wel leuk zo'n forumlid als Ferrari. Als we zo af en toe eens zo'n draadje als dit krijgen, kunnen we ons lekker druk maken en lachen om totaal irrelevante zaken. Er is al genoeg ellende op de wereld.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
Bulls Copperhead 3
Ik vraag me af hoe goed je leest, er is meerdere keren aangegeven dat beginners vaak de verkeerde maat kiezen, de verkeerde geometrie, en het verkeerde verzet.
Alle rekentabellen daar gelaten, ieder mens is anders, en frame maat 58 zegt vrij weinig over de fiets. Iedere fiets heeft namelijk een andere geometrie jij wilt wedstrijden rijden, dus zul je een wedstrijd fiets willen hebben, dit betekend een wat compactere zit (ik ben er zelf ook geen expert in, in tegen deel) maar de vraag is of je dat wel 200km vol kan houden, dus is in het begin een wat meer tour geometrie aan te raden, daar kun je dan makkelijk 200km op rijden, de eerste wedstrijden gaan ook prima, daarna kun je zelf beter voelen wat goed voor jou is. Bedenk wel dat juist wedstrijd fietsen vaak liever geen carbon zijn, omdat er nog wel eens gevallen wordt, toch zonde om een duur frame te kopen.
Aangezien ik niets weet over je sport verleden etc, kan het ook heel goed zijn dat je nooit aan wedstrijd fietsen toe komt, conditie opbouwen kan miss al zwaar genoeg zijn, dan kun je er achter komen dat een race fiets zelfs niks voor je is, maar dat je beter een fitness hybride kan aanschaffen.
Ik fiets nu een jaar of 2 weer, ik ben begonnen op een fitness bike, een racer leek me te veel van het goede, er was van alles aan de hand met de fiets dus de lol ging er snel vanaf, ondertussen wilde mijn vriendin ook gaan fietsen, maar ze was op mijn fitness bike niet bij te houden. Heel irritant, dus toen wilde ik toch echt een race fiets. Fitness bike koste me 900 euro, ik heb er uiteindelijk met veel moeite 450 euro voor terug gekregen of zo iets. Met mijn budget deed dat flink pijn. De fiets was ook 3 maanden ou, met ca 400km op de teller.
Ik kocht toen voor 125 een leuke sora giant fiets, maar deze was te klein, maar ik wilde hoofdzakelijk een triple. Omdat het frame klein is, gekozen voor een andere 2de hands fiets, nu staat er een tiagra afgemonteerde fiets in de schuur die alweer te klein is, en veel te zwaar. Op dit moment ben ik bezig met de aankoop van een nieuw frame.
De fouten die ik gemaakt heb zijn allemaal veroorzaakt door eigenwijs mijn eigen pad te kiezen, nu gaat het bij mij gelukkig niet om veel geld, al is het voor mij nog een bak geld.
Als je mijn verhaal leest kun je denk ik indenken waar het advies vandaan komt om eerst wat goedkoper frame aan te schaffen.
Maar goed de overwegingen zijn volgens mij, wil je met een dure fiets het risico op een gebroken frame oid tijdens een valpartij in een wedstrijd lopen, dan kies je dus een carbon frame.
Ondanks dat ik het eens ben met mijn voorgangers, zal het voor jou misschien een betere keuze zijn om nu een mooie carbon fiets met gelikte wieltjes en mooie 105/ultegra triple afmontage te kiezen. Hier ga je op trainen en lekker de bergen mee etc..
Als je dan wedstrijden wilt gaan fietsen, kun je voor de overige 2000 euro ook een alu gooi en smijt, waar je wat minder bang hoeft te zijn voor schade en dergelijke. Deze wordt afgemonteerd met een dubble ultegra, en je kunt echt wel me ekomen.
Voor 2000 euro kun je best mooie redelijk exclussieve fietsen kopen, die ook gewoon super zijn afgemonteerd.
Alle rekentabellen daar gelaten, ieder mens is anders, en frame maat 58 zegt vrij weinig over de fiets. Iedere fiets heeft namelijk een andere geometrie jij wilt wedstrijden rijden, dus zul je een wedstrijd fiets willen hebben, dit betekend een wat compactere zit (ik ben er zelf ook geen expert in, in tegen deel) maar de vraag is of je dat wel 200km vol kan houden, dus is in het begin een wat meer tour geometrie aan te raden, daar kun je dan makkelijk 200km op rijden, de eerste wedstrijden gaan ook prima, daarna kun je zelf beter voelen wat goed voor jou is. Bedenk wel dat juist wedstrijd fietsen vaak liever geen carbon zijn, omdat er nog wel eens gevallen wordt, toch zonde om een duur frame te kopen.
Aangezien ik niets weet over je sport verleden etc, kan het ook heel goed zijn dat je nooit aan wedstrijd fietsen toe komt, conditie opbouwen kan miss al zwaar genoeg zijn, dan kun je er achter komen dat een race fiets zelfs niks voor je is, maar dat je beter een fitness hybride kan aanschaffen.
Ik fiets nu een jaar of 2 weer, ik ben begonnen op een fitness bike, een racer leek me te veel van het goede, er was van alles aan de hand met de fiets dus de lol ging er snel vanaf, ondertussen wilde mijn vriendin ook gaan fietsen, maar ze was op mijn fitness bike niet bij te houden. Heel irritant, dus toen wilde ik toch echt een race fiets. Fitness bike koste me 900 euro, ik heb er uiteindelijk met veel moeite 450 euro voor terug gekregen of zo iets. Met mijn budget deed dat flink pijn. De fiets was ook 3 maanden ou, met ca 400km op de teller.
Ik kocht toen voor 125 een leuke sora giant fiets, maar deze was te klein, maar ik wilde hoofdzakelijk een triple. Omdat het frame klein is, gekozen voor een andere 2de hands fiets, nu staat er een tiagra afgemonteerde fiets in de schuur die alweer te klein is, en veel te zwaar. Op dit moment ben ik bezig met de aankoop van een nieuw frame.
De fouten die ik gemaakt heb zijn allemaal veroorzaakt door eigenwijs mijn eigen pad te kiezen, nu gaat het bij mij gelukkig niet om veel geld, al is het voor mij nog een bak geld.
Als je mijn verhaal leest kun je denk ik indenken waar het advies vandaan komt om eerst wat goedkoper frame aan te schaffen.
Maar goed de overwegingen zijn volgens mij, wil je met een dure fiets het risico op een gebroken frame oid tijdens een valpartij in een wedstrijd lopen, dan kies je dus een carbon frame.
Ondanks dat ik het eens ben met mijn voorgangers, zal het voor jou misschien een betere keuze zijn om nu een mooie carbon fiets met gelikte wieltjes en mooie 105/ultegra triple afmontage te kiezen. Hier ga je op trainen en lekker de bergen mee etc..
Als je dan wedstrijden wilt gaan fietsen, kun je voor de overige 2000 euro ook een alu gooi en smijt, waar je wat minder bang hoeft te zijn voor schade en dergelijke. Deze wordt afgemonteerd met een dubble ultegra, en je kunt echt wel me ekomen.
Voor 2000 euro kun je best mooie redelijk exclussieve fietsen kopen, die ook gewoon super zijn afgemonteerd.
Goh, ik vind wel dat velen de TS nogal afkraken omdat hij toevallig wat meer te besteden heeft dan de meesten van ons! Toen ik 2 jaar geleden mijn (1ste) fiets kocht had ik in mijn hoofd dat ik 1500 Euro wilde uitgeven omdat ik net wat meer wilde dan een instapmodel. De eerste fietsenwinkel die ik binnenstapte begon de verkoper (!) mij min of meer uit te lachen dat ik geld over de balk smeet!
Het gaat er uiteindelijk om hoeveel je kan missen en dat is bij de TS nu net wat meer dan bij de meeste starters maar moet hij daarom met een goedkoop fietsje gaan rijden? Als iemand met een buudget van 2000 de verkeerde maat koopt is dat jammer, te koop zetten en er kraait geen haan naar. Had hij zich maar beter moeten laten opmeten. Hetzelfde geldt in mijn ogen voor de TS, als hij zich laat opmeten en dan in ieder geval een frame kiest wat hem goed past dan kan hij wel een paar jaar vooruit. Hij heeft net zoveel recht op goed advies als elke andere beginner!
Ik zou ook niet gelukkig zijn geworden zijn van een fiets van 1200 met 105, ook al weet ik dat dat voor mijn gebruik ruim voldoende is! Elk kraakje zou mij gaan storen en ik zou achteraf spijt hebben dat ik geen Ultegra had gekocht. Dus ik koos ik eigenwijs als ik was Ultegra om mee te starten.
De bedragen zijn anders maar het principe is hetzelfde...
Zoals iedereen wil de TS een fiets waar hij blij van wordt, gun hem dat dan ook!
@ ferrari: vergeet niet te genieten van het uitzoeken van je fiets! Er is niets leuker dan maandenlang fietsenzaken afstruinen op zoek naar de perfecte fiets. Des te langer je erover doet des te groter de kans dat je de juiste fiets vind en het moment dat je hem dan eindelijk gevonden hebt en mee naar huis mag nemen is dan echt een hoogtepunt
Het gaat er uiteindelijk om hoeveel je kan missen en dat is bij de TS nu net wat meer dan bij de meeste starters maar moet hij daarom met een goedkoop fietsje gaan rijden? Als iemand met een buudget van 2000 de verkeerde maat koopt is dat jammer, te koop zetten en er kraait geen haan naar. Had hij zich maar beter moeten laten opmeten. Hetzelfde geldt in mijn ogen voor de TS, als hij zich laat opmeten en dan in ieder geval een frame kiest wat hem goed past dan kan hij wel een paar jaar vooruit. Hij heeft net zoveel recht op goed advies als elke andere beginner!
Ik zou ook niet gelukkig zijn geworden zijn van een fiets van 1200 met 105, ook al weet ik dat dat voor mijn gebruik ruim voldoende is! Elk kraakje zou mij gaan storen en ik zou achteraf spijt hebben dat ik geen Ultegra had gekocht. Dus ik koos ik eigenwijs als ik was Ultegra om mee te starten.
De bedragen zijn anders maar het principe is hetzelfde...
Zoals iedereen wil de TS een fiets waar hij blij van wordt, gun hem dat dan ook!
@ ferrari: vergeet niet te genieten van het uitzoeken van je fiets! Er is niets leuker dan maandenlang fietsenzaken afstruinen op zoek naar de perfecte fiets. Des te langer je erover doet des te groter de kans dat je de juiste fiets vind en het moment dat je hem dan eindelijk gevonden hebt en mee naar huis mag nemen is dan echt een hoogtepunt
- superrose
- Forum-lid
- Berichten: 3276
- Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
- Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
- Contact
Ja maar bibske, nu minimaliseer je het tot de keuze vd groep, terwijl je al het karakter van de fiets hebt, een synapse of een super six bijvoorbeeld. Of die supersix of een lekkere zenuwachtige italiaan, het maakt nog wat uit
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
-
- Forum-lid
- Berichten: 815
- Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40
Tja.
Bij Hopmans zag ik een Colnago Carbon frame die was afgeprijsd van zo'n 4000 naar 2000 euro. Een Campagnolo Super Record groep van 1200 euro erop, en de rest besteden aan de overige onderdelen en je hebt een fiets om je vingers bij af te likken.
Maar zo kon ik pas ook een Armani pak kopen voor een fractie van de prijs, het was alleen mijn maat niet. En het was roze...
Of je komt thuis met je gloednieuwe Ferrari om er dan achter te komen dat de piano er niet mee verhuisd kan worden.
Mogelijk is het handig om eens bij een goede racespecialist langs te gaan om te babbelen over de mogelijkheden. Die kan je dan ook laten zien waarom de ene keus beter aansluit bij jouw behoefte dan een andere.
Bij Hopmans zag ik een Colnago Carbon frame die was afgeprijsd van zo'n 4000 naar 2000 euro. Een Campagnolo Super Record groep van 1200 euro erop, en de rest besteden aan de overige onderdelen en je hebt een fiets om je vingers bij af te likken.
Maar zo kon ik pas ook een Armani pak kopen voor een fractie van de prijs, het was alleen mijn maat niet. En het was roze...
Of je komt thuis met je gloednieuwe Ferrari om er dan achter te komen dat de piano er niet mee verhuisd kan worden.
Mogelijk is het handig om eens bij een goede racespecialist langs te gaan om te babbelen over de mogelijkheden. Die kan je dan ook laten zien waarom de ene keus beter aansluit bij jouw behoefte dan een andere.
superrose schreef:Ja maar bibske, nu minimaliseer je het tot de keuze vd groep, terwijl je al het karakter van de fiets hebt, een synapse of een super six bijvoorbeeld. Of die supersix of een lekkere zenuwachtige italiaan, het maakt nog wat uit
Uiteraard is de keuze van een fiets meer dan alleen de groep maar in mijn geval was het wel een graadmeter voor de prijsklasse waarin ik ging zoeken. Ik vind een groep heel belangrijk omdat ik het soepele schakelen erg kan waarderen.
Ferrari moet gewoon gaan rondkijken en een eigen smaak ontwikkelen. Tegelijkertijd moet hij ook gaan ontdekken wat voor type fiets bij hem past, that's part of the game!
jah maar dat is nu een keer of 10 tegen hem gezegd, maar hoor nog niet terug wat hij allemaal gezien heeft.
Voor de rest reageer Ferarri alleen op de berichten die hij wil horen, prima maar verwacht dan geen medelijden als straks blijkt dat het toch niet de juiste keuze was.
Voor de rest reageer Ferarri alleen op de berichten die hij wil horen, prima maar verwacht dan geen medelijden als straks blijkt dat het toch niet de juiste keuze was.
Het is heel simpel, de TS geeft aan 4000 euro te willen besteden en wie zijn wij dan om te zeggen dat dat niet verstandig is. Enige waar ik moeite mee heb is dat je je totaal nog niet verdiept hebt in fietsen. Hier op het forum kun je heel eenvoudig een lijstje vinden van fietsmerken. Ga eens kijken op alle websites van deze merken en kijk eens rond wat je wel en niet mooi vindt. Dan zullen er een heleboel merken waarschijnlijk meteen afvallen. Keuzes zul je uiteindelijk zelf moeten maken. Wil je de fiets afgemonteerd hebben met de duurste groep van Campagnolo, Shimano of SRAM, of is een iets goedkopere groep ook nog acceptabel voor je. Wel belangrijk, want dan weet je wat je nog te besteden hebt aan frame en wielen. Keuzes keuzes keuzes. We kunnen je wel helpen, maar je zult wel zelf aan moeten geven wat je zeker wel en zeker niet wilt. Nu zul je alleen antwoorden krijgen met welke fietsen de andere forumleden zouden kopen voor dat geld. Verder zou ik liever lang en goed zoeken en rondkijken voordat ik 4000 euro stuk zou slaan. Een fiets is maatwerk en een miskoop is zo gedaan, zou wel zuur zijn met een fiets van zo veel geld.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012
Franklin, beetje jammer als jij denkt dat ik mij nog niet verdiept heb in het eea. De een loopt te huilen over medelijden de ander over verdiepen, wat is jullie probleem? Zoals er al wordt geschreven in meerdere reactie, neem de tijd, dus dan neem ik die ook om mij echt te verdiepen in alles. Ik ga nu weer verder met mijn zoektocht. Groeten