Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
casran
- Forum-lid HC
casran
20 nov 2008 00:25
KXlight schreef:Scepticus schreef:*PFW* schreef:Op zich ben ik bij prijsvechters alleen nog maar retail verpakkingen tegen gekomen. Zouden fietsfabrikanten ook alles netjes in doos met meertalige handleiding geleverd krijgen?
Bij Salden kreeg ik mn Ultegra groep ook ooit in OEM zakjes.
Bij Salden heb ik ooit Ultegra en later 2x dura ace allemaal in doosjes gehad. Een vriend kreeg een paar weken later/eerder volledige ultegra in zakjes.
Zoals ik al zei zegt verpakking niet steeds iets over het feit of een groep als OEM is aangekocht of niet. Het is natuurlijk wel zo dat aftermarket wél altijd in doosjes komt.
-
rene1
- Forum-lid
rene1
20 nov 2008 09:42
AMCF dank voor het kijkje in de geld wereld.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
20 nov 2008 09:50
Ook wel een mooie zin uit die brief: prijzen van openstaande planningen en backorders gaan ook omhoog. Als een consument een leverafspraak heeft met de FM kan de FM dus mooi het verschil zelf gaan betalen.
Less is bore
-
dario
- Forum-lid
dario
20 nov 2008 14:32
"...zoals u van ons gewend bent!"
Maar wat ik nu bedenk, wellicht heeft Campagnolo er dan toch niet zo goed aan gedaan alle groepen onder Veloce af te voeren: met deze situatie hadden Xenon en Mirage immers plots wel aan belang kunnen winnen als budgetvriendelijk alternatief...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
corniel
- Forum-lid HC
corniel
20 nov 2008 16:06
Shimano is niet de enige:
snellewielen.nl schreef:bron:
www.snellewielen.nl
Nieuwe prijzen HED. per 1 december 2008
Let op! Profiteer nu nog van de 2008 prijzen van HED. Overweegt u binnenkort producten van HED. aan te schaffen dan adviseren wij u uw bestelling voor 1 december bij ons te plaatsen. Wij kunnen u dan nog de prijzen geldend voor 2008 rekenen. Doordat de importeur haar prijzen verhoogt, zijn wij namelijk genoodzaakt u na 1 december 2008 hogere prijzen te rekenen.
-
morel
- Forum-lid
morel
20 nov 2008 22:19
Hoi,
Ridley bikes kondigt ook een prijs verhoging aan zie hieronder de mail die ik vandaag ontving.
Wie volgt ? :rolleye:
Grtz,
Morel.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte klant,
Gezien de ontwikkeling op de financiele markten in het algemeen en dan met name de ontwikkeling van de wisselkoersen van de Japanse Yen en de Amerikaanse dollar, zijn wij genoodzaakt om per 15 november onze prijslijst aan te passen.
Koers van de Euro is met meer dan 19% gedaald tov de dollar
Koers van de Euro is met meer dan 25% gedaald tov de Japanse Yen
Naast wisselkoersen hebben wij tevens gekeken naar ontwikkeling van productie- en vervoerskosten. Verder hebben wij de afgelopen periode ons kostenniveau extra onder de loep genomen en is er een verdere efficiency slag gemaakt. Wij zijn dan ook in staat om een prijsaanpassing door te voeren die lager is dan de hierboven vermelde percentages.
Concreet betekent dit dat wij de prijs van onze eigen producten onder controle kunnen houden. Enkel voor onderdelen geleverd door SRAM en Shimano zijn wij genoodzaakt een prijsverhoging aan te rekenen.
We beseffen ons dat dit nog steeds substantiële prijsstijgingen zijn. Dat is ook de reden dat we tot op vandaag gewacht hebben met doorvoeren van aanpassingen. We zien ons echter genoodzaakt om deze nu door te voeren in onze listprijzen en consumenten adviesprijzen. U kan terecht bij uw vertegenwoordiger voor de aangepaste prijslijsten.
De in de prijslijst vermelde listprijzen zijn bruto prijzen. Uw basiskorting en evt. aanvullende kortingen worden nog verrekend om tot uw eigen individuele inkoopprijs te komen.
De nieuwe prijzen gaan in per 15 november 2008. Zoals u van ons gewend bent zullen de prijzen van openstaande planningen en eventuele backorders niet aangepast worden.
Wij vertrouwen er op u naar volledigheid geïnformeerd te hebben.
Met sportieve groeten,
Ridley Bikes
-
smoothly
- Forum-lid
smoothly
20 nov 2008 22:22
Wat zijn dan nu de nieuwe richtprijzen voor de betere shimano groepen ?
Nieuwe dura ace Rond de 1000 euro of + $$$ ?
-
andromeda
- Forum-lid HC
andromeda
20 nov 2008 22:51
De nieuwe Dura Ace was in de "oude situatie" met € 999 al erg scherp geprijst, in de "nieuwe situatie" ga je hem waarschijnlijk niet voor die prijs terugvinden.
Ook omdat dealers nog niet de gelegenheid hebben gehad om hem in te kopen voor de oude prijs, simpelweg omdat hij er nog niet was/is.
"Try not. Do or do not......there is no try"
-
wesley
- Forum-lid
wesley
21 nov 2008 11:57
Morel schreef:Hoi,
Ridley bikes kondigt ook een prijs verhoging aan zie hieronder de mail die ik vandaag ontving.
Grtz,
Morel.
Zoek de overeenkomsten met de brief van Shimano. Zeer professioneel knip en plak werk!
-
kxlight
- Forum-lid HC
kxlight
21 nov 2008 12:06
Wesley schreef:Morel schreef:Hoi,
Grtz,
Morel.
Zoek de overeenkomsten met de brief van Shimano. Zeer professioneel knip en plak werk!
Inderdaad zeer sneu en onprofessioneel.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
21 nov 2008 14:40
Wesley schreef: Zoek de overeenkomsten met de brief van Shimano. Zeer professioneel knip en plak werk!
Onderstaand is wel een essentieel verschil
Zoals u van ons gewend bent zullen de prijzen van openstaande planningen en eventuele backorders niet aangepast worden
Less is bore
-
wesley
- Forum-lid
wesley
21 nov 2008 14:52
Daniel1975 schreef:Wesley schreef: Zoek de overeenkomsten met de brief van Shimano. Zeer professioneel knip en plak werk!
Onderstaand is wel een essentieel verschil
Zoals u van ons gewend bent zullen de prijzen van openstaande planningen en eventuele backorders niet aangepast worden
Klopt. Maar ik vraag me toch af of Shimano daar geen fout heeft gemaakt.
Zoals al eerder aangegeven moet de FM nu opdraaien voor de prijsverhoging, want leg je klant maar is uit waarom hij ineens moet gaan bijbetalen voor een bestelling op basis van de oude prijs. Daarnaast is het een beetje een rare zin, 'Zoals u van ons gewend bent.....'. Met andere woorden, zo doen ze het altijd? Wellicht dat een van de heren FM's dit kan toelichten, zijn de openstaande bestellingen ook verhoogd in prijs?