Pagina 7 van 24
Geplaatst: 25 sep 2009 14:55
door geertjan5
ik zeg:
Maak 2 pelotons 1 waar je mag koersen met oortjes en 1 zonder.(elke renner mag weten in welk peloton die rijd)
Moet je eens kijken wat voor een verschillen je ziet. Alleen al hoeveel er bij de ''wel oortjes'' rijden en hoeveel er bij de ''niet oortjes'' rijden.
En ik vind je moet gebruik maken van de faciliteiten die je hebt.
Geplaatst: 25 sep 2009 16:13
door timo2.0
Geert Jan schreef:En ik vind je moet gebruik maken van de faciliteiten die je hebt.
In welk opzicht?
Geplaatst: 25 sep 2009 16:23
door pfff
En ik vind je moet gebruik maken van de faciliteiten die je hebt.
Dat vind ik wel erg kort door de bocht, ik ben niet per se voor of tegen de oortjes, er zijn goede argumenten voor en tegen. Op dit moment denk ik dat het eerder door Timo geopperde voorstel, van centraal oortjes systeem, misschien nog wel het beste is.
Om alles, in het kader van vooruitgang, maar goed te vinden vind ik ook niet OK. Bij het voetbal blijft men juist heel bewust weg van te veel vooruitgang (scheids mag geen playback video gebruiken) Bij tennis mag dit dan weer wel heb ik laatst eens gezien (de speler mocht 3x tijdens een wedstrijd om een playback vragen) Dan heb ik liever het menselijke spel waarin misschien wel eens een (inschatings)foutje wordt gemaakt
Geplaatst: 25 sep 2009 16:57
door geertjan5
de oortjes zijn de faciliteit en ik vind dat je daar gebruik van hoort/kan maken zolang het maar een positieve werking heeft. (mijn mening dat het positief is)
Bij voetbal zou ik ook wel een voorstander van playback zijn. Zo krijg je wel een beeld van hoe het exact is. Scheidsrechters kunnen ook partijdig zijn. Als we daar niet van uitgaan zijn het ook mensen die ook fouten kunnen maken.
Geplaatst: 25 sep 2009 18:04
door timo2.0
Een hulpmotor is ook een faciliteit, punaises ook. Kan ook een positieve werking vanuit gaan zolang je - zoals jij - vanuit je eigen gelijk redeneert
Geplaatst: 25 sep 2009 18:07
door geertjan5
dan kan je dus ook een auto met fietsendrager meenemen en 50 meter voor de finish je fietsje er weer afpakken en dan ben als 1e over de streep.
Geplaatst: 25 sep 2009 19:43
door campasuper
Geert Jan schreef:dan kan je dus ook een auto met fietsendrager meenemen en 50 meter voor de finish je fietsje er weer afpakken en dan ben als 1e over de streep.
Dat wordt nog een hele klus.
Op de fiets met een auto op je rug ( mét fiets op de fietsendrager aan de auto ), die auto 50 mtr vóór de finish neerzetten, de fiets eraf halen en daarmee als eerste over de finish?
Klinkt een beetje tijdrovend. Dan moet je wel een half minuutje voorsprong hebben.
Ik hoop dat iemand dat gaat lukken, da's pas spektakel!
Geplaatst: 25 sep 2009 20:23
door geertjan5
wou even aangeven dat hulpmotors/punaises en oortjes toch een andere faciliteit zijn dan ik bedoel.
Maarja je hebt er altijd slimmerikken tussen zitten;) /\
Geplaatst: 25 sep 2009 20:34
door pfff
Dit gaat een eindeloze discussie worden. Ik denk eerlijk gezegt dat het overgrote deel van het peloton dezelfde gedachte als Moerenhout heeft en dat de oortjes ze een rotzorg zal zijn. Dat ze dit niet publiekelijk kunnen zeggen heeft misschien te maken met een onderhandelingspositie van de ploeg richting UCI. Worden de oortjes gebruikt, moet je ze allemaal hebben, dan heeft iedereen weer dezelfde middelen en moet je op zoek naar nieuwigheidjes, zoals Zabel vooruitsturen voor verkenning. Als niemand ze heeft heeft ook weer iedereen gelijke middelen en zal er meer op de fiets zelf worden onderhandeld of een knecht mee mag in een ontsnapping.
Er zijn talloze vergelijken te maken over hulpmiddelen (doping kunnen we er ook nog bij halen) maar wat er ook wordt gedaan, als iedereen gelijke middelen heeft maakt het niet heel veel uit. Het argument dat het gevaarlijker wordt heb ik in ieder geval nog nergens fatsoenlijk onderbouwt gezien. Blijft over controle vanuit de ploegwagen, als dat weg is wil ik wel eens een seizoen zien zonder, en niet 1 wandeletappe.
Geplaatst: 26 sep 2009 13:03
door Zorro
Geplaatst: 26 sep 2009 15:16
door groenespicht
Mooie reportages maakt deze Leviathan...
Geplaatst: 28 aug 2010 23:31
door ericpeters
Wie heeft er nog oortjes nodig?
HTC Columbia heeft bewezen dat de HTC Legend Ant+ compatible is en dat ze dus een apparaat hebben waar vanaf de auto (vanaf overal eigenlijk) gecommuniceert kan worden en waarmee ze Hartslag en vermogen an andere parameters kunnen monitoren.
Dus binnenkort worden de fietscomputers vervangen door een ruggedized HTC-ARIA (Kleinste Android model met de goede chipset dat ik nu kan bedenken), gemonteerd op de stuurpen als een Garmin Edge. Waarop custom firmware staat, de instructies die tot nu via de oortjes werden gecommuniceert komen gewoon in een venstertje in beeld met daaronder live de voorsprong en of achterstand, de snelheid die ze moeten rijden om de kopgroep terug te pakken en ga zo maar door......