Pagina 7 van 8
Geplaatst: 08 jun 2009 10:38
door hoorn
Mijn voorwiel geeft helemaal niet mee. Hij voelt knetterhard aan. Ik heb er ondertussen zelfs voor gekozen om mijn voorband iets minder hard op te pompen om wat meer comfort te krijgen. Speling p de lagers heb ik tot op heden ook nog niet waargenomen.
Ik ben op dit moment zeker de lichtste niet, maar ik heb tot op heden (1500 km) geen last van wielen die tegen remmen aanlopen bij het aaanzetten. Het enige "probleempje"waar ik wel eens last van heb is dat ik als ik de snelspanner niet helemaal goed strak heb zitten er een krakend geluid uit de fiets komt. Maar dit is op te lossen door de moer een kwartslag aan te draaien en hij is weer helemaal stil. Het andere probleempje is dat ik me door hele mensenmassa's moet worstelen om bij mijn fiets te komen als ik ergens gestopt ben voor een bakkie koffie.
Maar goed, ook daar valt mee te leven.
Geplaatst: 08 jun 2009 23:30
door enrique1
Weet er iemand hoe het zit met de aerodynamica van de slr?
Geplaatst: 23 aug 2009 13:42
door timper
Ik schaf ze waarschijnlijk ook aan...de goede krititieken en de 'looks' konden me overtuigen.
Ondertussen besteld...
Geplaatst: 23 aug 2009 22:54
door jsparie
2B's schreef:als ik vol doorga op mijn cosmics SL premium dan durf ik soms wel eens een licht 'krekje' horen dat uit het achterwiel komt... maar echt wel enkel wanneer ik een spurtje bergop aan het trekken ben op een steile helling of zo... patten staan mooi gevet en de spaakspanning lijkt me wel ok... ook de lagers draaien vlot en zeer soepel...
misschien iemand een idee... niet dat dit echt storend is hoor, daarvoor klinkt dat 'krekje' niet luid genoeg...
Waarschijnlijk de nippels van de spaken. Tenminste dat was het bij mij een keer. Spaken ietsje strakker en het was over. Met de nadruk op ietsje. Pas op met de spaken steeds trakker zetten. Dan gaan ze uiteindelijk een keer door de velg.
Geplaatst: 24 aug 2009 01:27
door 2bs
ah, da's misschien een idee... ben trouwens zeer tevreden over dit 'trainingssetje'... dankzij het relatief hoge gewicht kweek je wat weerstand bij het bergop trainen en voor het overige superstijf, knoerthard (/me likes that) en ze ogen mooi zowel in mijn witte addict als in mijn zwarte CR1 SL...
in de loop van 2010 kijk ik uit naar een iets lichtere clincher carbon set met alu remrand, nu alleen maar hopen dat de wiel ingenieurs iets innovatiefs uit hun mouwen weten te schudden...
Geplaatst: 19 mar 2010 02:15
door joeneke
deze mavic velgen met carbon spaken zijn nog comfortabeler als de sl die vreten de kasseien op als het ware, echte wielen voor die prijs.
ben zelf niet de lichtste met mijn 94 kilo maar als mijn zoon van huis is steek ik zijn wielen maar al te graag in mijn fiets en weg wezen maar. heerlijk dat verschil merk je meteen.
Geplaatst: 19 apr 2010 20:04
door bw112
Weet iemand of je deze wielen af en toe eens weg moet brengen om de spaakspanning te checken / bijstellen?
De mijne zijn bijna 5 jaar oud en de spaken in het achterwiel lijken aan de cassette zijde een iets lagere spanning te hebben dan aan de andere kant. Het wiel loopt echter prima...
Geplaatst: 20 apr 2010 10:40
door skimons
bw112 schreef:... en de spaken in het achterwiel lijken aan de cassette zijde een iets lagere spanning te hebben dan aan de andere kant. Het wiel loopt echter prima...
da's wel bijzonder. andersom zou wel normaal zijn. dit niet. hoe heb je dit geconstateerd? staat het wiel wel in het midden?
Geplaatst: 18 jul 2010 13:57
door mj
ik heb een slag in mijn achterwiel,
weet iemand of je dit "gewoon" kunt oplossen ergens of moet je dan speciaal naar een mavic dealer??
Geplaatst: 18 jul 2010 20:48
door anniversary
MJ schreef:ik heb een slag in mijn achterwiel,
weet iemand of je dit "gewoon" kunt oplossen ergens of moet je dan speciaal naar een mavic dealer??
Normaal kreeg je de tools om het wiel te richten bij aankoop van de wielen,om het SLR wiel te richten moet je wel de band verwijderen,je moet er ook op letten dat je de sleutel om de spaak tegen te houden tegen meedraaien zo hoog mogelijk op de spaak steekt (zelfs door het gat in de velg).
Iemand die mavic wielen verkoopt moet deze normaal ook kunnen rechten.
Geplaatst: 20 jul 2010 17:17
door tomtom
Waar haal ik de originele stickers om (weer) op mijn SLR's te plakken? Bij een FM, bij Mavic (geen contact te vinden....._ of ergens anders.....? Graag tips.
Geplaatst: 26 jul 2010 11:13
door mj
helaas is mijn achterwiel totaal overleden na één jaar.
Als je bij de spaken naar binnen kijkt als het velglint eraf is loopt er een scheur van spaak naar spaak door de velg.
Hoe zou MAVIC hierop reageren na zo'n korte periode?
Ik heb er ongeveer 6000 km op gereden denk ik.
Mvg.