Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

2968 gram

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 09 sep 2008 16:09

Het lijkt er vooral steeds meer op dat mensen op dit forum enkel een reactie geven op een fiets als hen in negatieve zin iets opgevallen is. Zo ook in dit topic. Valt mij nog mee dat niemand zeurt over het gegeven dat Günther in een aantal foto's geen helm draagt. Ze hebben al voor minder op dit forum de pek en veren laten aanrukken."

Edit: cross post met "sluit". Ongelovelijk
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

newd
Forum-lid

Gebruikersavatar newd 09 sep 2008 16:10

de zwarten schreef: Ik gun iedereen zijn mening, maar ik ben snel geirriteerd als mensen ongefundeerde uitspraken doen. De hoeveelheid vooringenomen meningen in dit topic ligt verbazingwekkend hoog.

AMEN!

sluit
Forum-lid

sluit 09 sep 2008 16:13

Timo 2.0 schreef:Het lijkt er vooral steeds meer op dat mensen op dit forum enkel een reactie geven op een fiets als hen in negatieve zin iets opgevallen is. Zo ook in dit topic. Valt mij nog mee dat niemand zeurt over het gegeven dat Günther in een aantal foto's geen helm draagt. Ze hebben al voor minder op dit forum de pek en veren laten aanrukken."

hehehehe, en dit terwijl ik mijn opmerking slechts plaatste om voor deze en genen wat lucht te scheppen...

relativering alom hier (heb namelijk nog nooit een foto van Gunther gezien, laat staan met of zonder helm), die dingen wegen namelijk toch ook al snel 260 gram.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 09 sep 2008 16:15

Sluit schreef:
relativering alom hier (heb namelijk nog nooit een foto van Gunther gezien, laat staan met of zonder helm), die dingen wegen namelijk toch ook al snel 260 gram.

Gunther stond normaal ook op de foto naast zijn fiets, maar bij 3 beaufort is hij in de sloot gewaaid.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 09 sep 2008 16:17

@de zwarten: Ik vind toch je het wel erg in het persoonlijke trekt hoor. De meeste meningen die ik hier gelezen heb (de één net wat genuanceerder dan de ander) over de fiets en de bouwer ervan, komen bij mij zeker niet vreemd over. Hier zitten heus wel voldoende "experts op fietsgebied" die een redelijke inschatting kunnen maken wat nog normaal is en wat niet. Jouw stelling dat veel mensen hier ongefundeerde kritiek leveren kan ik dus niet onderschrijven en ook niet goed plaatsen. Sterker nog; als ik jouw eerste reactie in dit topic lees, heb ik het vermoeden dat hier ook sprake is van een persoonlijke/nationale vete. Triest dat we daar enkele pagina's forum aan moeten verkwisten als je het mij vraagt! Deze discussie kan oneindig lang doorgevoerd worden. Wat mij betreft zinloos
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 09 sep 2008 16:18

Ijzeren Briek schreef:Het wordt beter met de minuut!!!! Voor het recht op vrije meningsuiting zijn er opstanden geweest en zelfs doden gevallen. Als ik het goed begrijp wil je terug naar de Stalin-periode.

En dan stel je dat De Zwarten zich belachelijk maakt? Overdrijven is ook een vak. Ik ben het met De Zwarten eens dat het absurd is hoeveel niet onderbouwde meningen in dit topic verschijnen. Vergelijkbaar met de onderbuikgevoelens die tegenwoordig ook opeens maar altijd geventileerd moeten worden. Tussen vrijheid van meningsuiting en Stalin zit een enorm scala aan mogelijkheden. Je MAG alles zeggen maar of je dat dan ook MOET doen. Er is nog zoiets als goed fatsoen en onderbouwing van je mening. Enkel alle negativiteit die in je opborrelt onmiddellijk zonder nuance verwoorden valt daar niet onder. In Amsterdam noemen we dat zeiken. En de mening van zeikerts daar heeft geen enkel forum baat bij.

foosho
Forum-lid

foosho 09 sep 2008 16:20

Doe toch relaxed... snap echt niet dat je hier witheet van kunt worden hoor, 't is bijna inherent aan een publiek forum.
Bovendien hebben we er allemaal niet opgefietst, dus in dit geval is 't ook vooral jouw mening die niet strookt met die van een aantal anderen..

Op een ander forum ben ik een keer compleet pissed geweest omdat iemand gewoon post na post klinklare onzin zat te posten en woorden zat te verdraaien ('t ging over elektriciteitsleer), daar zit je dan fiks tijd in te stoppen. Toen dacht ik ook van, waar ben ik in godesnaam mee bezig, daar m'n energie aan verspillen, sindsdien kan ik 't prima laten rusten als 't zich weer es voordoet (komt amper voor trouwens, maar soms wel). Ik vind niet dat dat zich hier voordoet, maar als je er zo chagrijnig van wordt kun je de thread misschien beter gewoon niet lezen.

Om mezelf aan te halen, 't was een onschuldige vraag, waar ik nog steeds het antwoord niet op weet....
Ik vraag me af hoe lekker dit nou nog fietst, je begint wel erg 'topzwaar' te worden toch?

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 09 sep 2008 16:23

Timo 2.0 schreef:Het lijkt er vooral steeds meer op dat mensen op dit forum enkel een reactie geven op een fiets als hen in negatieve zin iets opgevallen is. Zo ook in dit topic. Valt mij nog mee dat niemand zeurt over het gegeven dat Günther in een aantal foto's geen helm draagt. Ze hebben al voor minder op dit forum de pek en veren laten aanrukken."

Valt wel mee toch? OK, ik kan een paar forumleden noemen die alles dat anders is dan het materiaal waar zij op rijden maar niks vinden, maar als je een plaatje van je Cervelo of Pinarello op het forum plaatst, dan hoor je er helemaal bij hoor! ;-) (Of fotoreportages van restauratieprojecten bijvoorbeeld, iets meer ook mijn smaak)

Feit is dat de fiets in kwestie een extreem exemplaar is (dat mag ik toch wel stellen?) en daar komen nu eenmaal gepolariseerde reacties op. Positief en Negatief. Persoonlijk voel ik me daar een stuk beter bij, dan zo'n wee-ig ons-kent-ons weightweenie-adoratie-sfeertje... (zie forum aldaar)
Timo 2.0 schreef:(...) In Amsterdam noemen we dat zeiken. (...)

Maar daar zijn we in Amsterdam dan wel weer heel erg goed in!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 09 sep 2008 16:28

@ iedereen:

ik wil hier echt niet overkomen als een allesweter en de meest perfecte mens (ik breng een boodschap, maar ik ben de paus niet), ik heb ook beperkingen en excuus voor de 'lompe' toon van mijn eerdere berichten. Ik wil niemand persoonlijk kwetsen, door quotes krijg je al snel iemand (mij ook hoor) de boom in, waarop persoonlijke reacties over-en-weer vliegen.

Bij mij blijven dit soort discussies bijzonder kort hangen, ik hoop van jullie hetzelfde. Als ik kwaad word, probeer ik het op de inhoud te spelen, niet op de man. Waarschijnlijk heb ik dit wel gedaan door te veralgemenen en tegelijk iemand te quoten. Dit is/was niet mijn intentie.

lichte fiets -> zwaar topic.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 09 sep 2008 16:32

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

oyah
Forum-lid

oyah 09 sep 2008 16:53

Daarom...van Sheldon Brown's site / afd. Humor:
I shot a query into the net

I shot a query into the net.
I haven't got an answer yet,
But seven people gave me hell
And said I ought to learn to spell;

A posted message called me rotten
For ignoring mail I'd never gotten;
An angry message asked me, Please
Don't send such drivel overseas;

A lawyer sent me private mail
And swore he'd slap my ass in jail --
I'd mentioned Un*x in my gem
And failed to add the T and M;

One netter thought it was a hoax:
"Hereafter, post to net dot jokes!";
Another called my grammar vile
And criticized my writing style.

Each day I scan each Subject line
In hopes the topic will be mine;
I shot a query into the net.
I haven't got an answer yet ...

John D. Moore
Fiets... ook eens 11 speed!

composite
Forum-lid

composite 09 sep 2008 17:02

Inderdaad: laten we alsjeblieft weer gaan praten/posten over mooie/vreemde/lichte/extreme/afwijkende/lelijke/vernieuwende/oude/nieuwe fietsen (en zo hier en daar een al dan niet gefundeerde mening ventileren...)!!
Daar is dit een Fiets-forum voor, laten we dat ook zo houden!!

Trouwens: ik vind de fiets van Gunter an sich niet lelijk hoor, ik bedoel en Spin frame is toch wat bijzonders.
Tijdens de Otztaler radmarathon een dwerg/liliputter zien rijden op een Spin, echt een kindermaatje, maar wel een bijzonder mooi fietsje...trouwens ook een manier om een lichte fiets te bouwen: gewoon een maat 40 frame nemen...
Gang is alles!!

Plaats reactie