Raakt Colnago uit het peloton?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
De cx1 net zoals de clx komen rechtstreeks uit de Giant fabriek in taiwan, daar is op zich niks mis mee. Straks neemt Giant de hele Colnago toko over en hebben ze eindelijk een merknaam met uitstraling na de flop met Cadex.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Quarante schreef:Waarom zou het feit dat een merk Italiaans is betekenen dat de fietsen kwalitatief beter zijn?
Dat heb ik toch nooit beweerd?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Quarante schreef:Dat je bekendheid veel groter wordt als je een profploeg sponsort snap ik, maar bij aankoop van een racefiets let ik totaal niet op het feit dat merk X profploeg X sponsort. Ik kan me daarom niet voorstellen dat een fietsenmerk een grotere omzet heeft dankzij hun ploegsponsoring. Als je goede en mooie fietsen verkoopt komen de klanten vanzelf wel, mits je een beetje geïnvesteerd hebt in marketing. Dan bedoel ik dat veel FM'ers jouw merk willen opnemen in het assortiment, en niet dat je een ploeg sponsort waarbij je scheppen met geld over de balk smijt. Ik vind het voor Colnago eerder negatief werken. Ik vond de fietsen van Rabobank oersaai, terwijl de CX 1 en de EPS echt prachtige fietsen zijn.
Hier klopt iets niet hé. Je zegt dat ze volgens jou niet meer fietsen verkopen als ze een profploeg sponsoren. En dan zeg je dat ze meer fietsen verkopen bij een goede marketing.
Een goede profploeg = goede en goedkope marketing (uren op TV).
Maar zoals vele hier zeggen. Als je niet in het profcircuit zit dan zal na een tijdje je naam ook snel vergeten zijn.
Niemand wou een Trek tot Armstrong er met reed.
Bianchi verkocht geen fiets meer tot ze voor de zoveelste keer terug (met Ullrich) in het profpeloton kwam.
Gios prachtige fietsen, zie je niet meer in het straatbeeld. Ik zie bij Colnago hetzelfde gebeuren.
Btw in héél de wereld zijn er maar 4 of 5 fabrieken die carbonfietsen maken.
Herera schreef:anniversary schreef:Het colnago CX-1 frame zou trouwens bij giant gemaakt worden (om de prijs te drukken) net als de CLX en de colnago tijdritframes en waarschijnlijk ook de colnago MTB's.
Zou? Maar is dat ook zo, hoe kom jij aan deze informatie??
Het is niet zou, maar is werkelijk de waarheid. De goedkope fietsen van Colnaga komen van Giant.
Bron: FM
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Sprintbom schreef:Btw in héél de wereld zijn er maar 4 of 5 fabrieken die carbonfietsen maken.
... Als je hiermee de grote fabrieken bedoelt met massaproductie, dan kan ik je volgen. Er zijn namelijk nog wel enkele kleine en middelgrote merken die alles zelf doen...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Amclassic-fan schreef:Dat is wat ze 2 jaar geleden hebben toegegeven, de C50's werden in Italië toen nog in elkaar gezet. Ze hebben nooit gezegd wat waar vandaan komt, maar ga er maar vanuit dat de modellen die niet met lugs werken niet uit Italië komen.
Als ik mij niet vergis gebruikt colnago voor de lugged carbonframes buizen die in Lokeren gemaakt worden! Volgens mij bij Ipa Advanced Composites (die ook leverancier zijn tbv de nieuwe Museeuw vlasframes). De buizen worden vervolgens in Italië "in elkaar geschoven" tot frame.
Ik denk dat de carbon frames die in mallen gemaakt worden (zoals de clx en de nieuwe cx-1), inderdaad van Giant komen. Net als een groot deel van de aluframes.
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ray11 schreef:Ben bang dat het voor Colnago weinig goeds voorspelt door uit het profpeleton te verdwijnen.
Wie kent een merk welke mooie aantallen verkoopt en technisch goed meekomt, ondanks geen profploeg te voorzien van fietsen??
Ik niet, Colnago zal dan ook wel de kant van Gioss opgaan: Mooi, maar technisch achterlopend en weinig omzet...
Gios werd bekend door de successen die vooral Roger De Vlaeminck en in mindere mate Johan De Muynck en Patrick Sercu er in de jaren zeventig op behaalden toen ze voor kauwgomfabrikant Brooklyn uitkwamen. Op de fietsen stond toen nog 'Gios Torino'; pas later werd het kortweg 'Gios'. Toen Roger de laatste jaren van zijn carrière Brooklyn verliet, kreeg het merk plots veel minder aandacht. De jongste tien jaar hebben ze opnieuw wat kleine teams gesponsord, doch de magie rond de mooie blauwe fietsen was er niet meer.
Dit toont eens te meer aan dat, zoals ik reeds elders op dit forum aangaf, een merk wordt gemaakt door grote vedetten, die er belangrijke successen op behalen. Wanneer Colnago dus uit het profpeloton verdwijnt, voorspelt dat met het oog op de toekomst weinig goeds. Een merk, hoe bekend ook, kan enkel en alleen op het voorplan blijven indien het wordt ondersteund door permanente grootschalige publiciteitscampagnes. Coca-Cola is hiervan een schoolvoorbeeld.
Sprintbom schreef:Quarante schreef:Dat je bekendheid veel groter wordt als je een profploeg sponsort snap ik, maar bij aankoop van een racefiets let ik totaal niet op het feit dat merk X profploeg X sponsort. Ik kan me daarom niet voorstellen dat een fietsenmerk een grotere omzet heeft dankzij hun ploegsponsoring. Als je goede en mooie fietsen verkoopt komen de klanten vanzelf wel, mits je een beetje geïnvesteerd hebt in marketing. Dan bedoel ik dat veel FM'ers jouw merk willen opnemen in het assortiment, en niet dat je een ploeg sponsort waarbij je scheppen met geld over de balk smijt. Ik vind het voor Colnago eerder negatief werken. Ik vond de fietsen van Rabobank oersaai, terwijl de CX 1 en de EPS echt prachtige fietsen zijn.
Hier klopt iets niet hé. Je zegt dat ze volgens jou niet meer fietsen verkopen als ze een profploeg sponsoren. En dan zeg je dat ze meer fietsen verkopen bij een goede marketing.
Een goede profploeg = goede en goedkope marketing (uren op TV).
Maar zoals vele hier zeggen. Als je niet in het profcircuit zit dan zal na een tijdje je naam ook snel vergeten zijn.
Niemand wou een Trek tot Armstrong er met reed.
Bianchi verkocht geen fiets meer tot ze voor de zoveelste keer terug (met Ullrich) in het profpeloton kwam.
Gios prachtige fietsen, zie je niet meer in het straatbeeld. Ik zie bij Colnago hetzelfde gebeuren.
Btw in héél de wereld zijn er maar 4 of 5 fabrieken die carbonfietsen maken.
Ik bedoel in de vorm van advertenties in wielerbladen, de hoeveelheid fietsenmakers die jouw merk verkopen uitbreiden e.d. Als je dan goede fietsen bouwt, en jouw merk wordt door veel FM's door het hele land verkocht dan krijg je vanzelf bekendheid en dan hoef je geen X aantal miljoenen per jaar aan een profploeg te spenderen, waarbij je ook nog eens het risico loopt dat er heren zoals Ricco in die ploeg zitten... Ik wil alleen duidelijk maken dat de bekendheid of uitstraling van een merk niks te maken heeft met de kwaliteit of de "looks".
Ik heb zelf een JJ en de enige reden waarom ik die gekocht heb was dat de FM 'm aanprees en omdat ie er goed uitziet. Ik had ook kunnen kiezen voor een Trek of Colnago maar dat heb ik niet gedaan omdat de FM mij adviseerde een JJ te kopen voor mijn budget. Als je veel FM'ers hebt die zo over jouw merk te spreken zijn (als fabrikant zijnde) dan weet je dat 't in orde is.
Dario schreef:Maar hoe komt het dan volgens jou dat er veel meer fietsenmakers zijn die merk X verkopen dan dat er merk Y verkopen?
Denk dat de FM ook nog wel eens rekening houdt met het verschil in marges tussen verschillende merken.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
vincent75 schreef:Dario schreef:Maar hoe komt het dan volgens jou dat er veel meer fietsenmakers zijn die merk X verkopen dan dat er merk Y verkopen?
Denk dat de FM ook nog wel eens rekening houdt met het verschil in marges tussen verschillende merken.
Wanneer een FM voor een klant staat, wil hij hem in de eerste plaats sowieso een fiets verkopen. Eens het vertrouwen van de klant gewonnen, begint hij gegarandeerd te argumenteren in functie van zijn marges bij verschillende leveranciers. Een fietsenhandel is geen vzw, toch?