Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Michael Boogerd

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 13 sep 2008 17:40

Het zwarte gat is niet leuk, maar dat gold/geldt ook voor die vele vutters die al zijn begonnen op 14 jarige leeftijd en er ook al dan niet vrijwillig uit gegaan zijn.

Je kunt het einde van je carriere wel een beetje zien aankomen dat is niet exclusief voor michael en colllega's.

Heb blijft een zeer vervelende situatie mn. als er kinderen in het spel zijn indien de ouders onenigheid hebben ongeacht de reden.

Je kunt terecht of niet commentaar hebben op rabo of welke andere organisatie dan ook ook in de maatschappij zie je dit soort zaken gebeuren al dan niet door ontslag en reorganisatie. Je kunt en je mag jezelf niet altijd achter je ex werkgever blijven verschuilen om zaken voor je te regelen na het beëindigen van je werkzame leven.

De verharding in de maatschappij zie je ook terug in het bedrijfsleven en vice versa.
Voordeel voor michael is dat hij een aardige sok heeft opgebouwd die hem meer mogelijkheden zal geven dan menig ander in de maatschappij.


Zelf initiatief zal ook michael er weer boven op moeten helpen omdat de slachtoffer rol hem mi. niet zal staan.

Verder mag je hopen dat zijn vrouw die op een andere manier zeer veel voor zijn carrière heeft overgehad nu ook haar deel van zijn aandacht en liefde zal krijgen en dat ze er gezamenlijk weer bovenop komen wat ik ook wens voor al die andere mensen in de samenleving die aan de zijlijn staan.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

vivo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 25 jul 2007 01:21

vivo 13 sep 2008 17:58

Idemt velo's reactie.
Poepen in zijn oude nest gaat hem alleen windeieren opleveren

pipootje
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 24 nov 2006 23:20

pipootje 14 sep 2008 14:46

Het ga je goed Michael en laat die paar azijnzeikers lekker links liggen. Kijk naar het positieve en laat het negatieve (indien onterecht) van je afglijden.

Mvg, Zorro[/quote]

* Een zeer afgewogen en juist stukje tekst van de heer Zorro (niet alleen de geciteerde zin, het hele stukje), ook heel goed om bepaalde leeghoofdige afzijkers even zelf te kijk te zetten

* Ook mevrouw Boogerd heeft in de NRC een paar zeer evenwichtige en to the point uitspraken gedaan, dit is een intelligente vrouw (ondanks dat ze miss Holland of zoiets geweest is :-), grapje sorry). Ze kan het goed afstandelijk bekijken ondanks dat ze persoonlijk betrokken is.

* Meneer Knebel kan hier nog wat van opsteken. Die heeft volgens mij echt geen kaas gegeten van het managen van professionals. Het zal wel weer de bekende mix van verdeel en heers met machtspolitiek zijn. Je zou ook kunnen proberen om mensen te inspireren en te coachen maar dat is natuurlijk niet iedereen gegeven.

* Aan de andere kant, nou moet ik zelf ook niet beginnen om personen af te katten. Ik laat het toch maar staan omdat ik de hele kwestie rond Thomas Dekker een beetje onverkwikkelijk vind.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 16 sep 2008 12:53

Waarom zou Rabobank MB zonodig een baantje moeten bieden? Omdat ie jarenlang constant gepresteerd heeft en loyaal tov zijn werkgever is geweest? Sorry hoor, zelfs ik kan zien dat MB niet geschikt is voor een rol als sportdirecteur of iets dergelijks. Je zou Rabo alleen kunnen verwijten dat ze hem dat niet recht in zijn gezicht durven te zeggen! Ik kan ook nog wel begrijpen dat MB zich te hoog voelt om wat met gasten rond te rijden, maar dan moet je ook niet zeuren!

Ik vind MB een aardige gozer maar ik vind het een beetje overdreven om nu zo breed in pers uit te meten hoe erg het 'zwarte gat' voor hem is en dat RABO hier een rol in zou moeten hebben. Als ie behoefte heeft om met iemand te praten, dan zijn daar (sport) psychologen voor. Ik denk dat het wegvallen van de aanwezige structuur in zijn leven, een probleem bij michael veroorzaakt. Hij kwam als renner ook altijd nerveus en bijna dwang-neurotisch over. Tja,.....als je strak georganiseerde leventje dan ineens ophoudt? Ik kan me zijn situatie heel goed voorstellen, maar vind het te ver gaan om Rabobank hiervoor verantwoordelijk te houden.
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 16 sep 2008 13:22

Ik snap niet waarom er mensen zijn dit medelijden met Boogerd hebben. Het is zijn eigen schuld, hij had beter over zijn toekomst na moeten denken.
Pieter van den Hoogenband is dit jaar na de OS ook gestopt met zijn topsport carriere, maar hij heeft wel een hbo/wo opleiding dus genoeg mogelijkheden op zak.

Als topsporter mag/kun er namelijk nooit van uit gaan dat je je hele leven lang (top)sporter kan blijven en er dan ook nog genoeg geld mee verdienen.
Al had de Rabobank wel mogelijkheden kunnen bieden voor een eventuele omscholing/opleiding tijdens MB zijn carriere zij zijn niet verantwoordelijkheid voor hem.
Hij had namelijk best aan kunnen geven tijdens zijn baan bij Raboband dat hij graag met zijn toekomst bezig wou.

Als je kijk naar andere sporters zoals ik net al noemde Pieter, maar ook schaatsers bijv. Marrit Leenstra die zit nu bij een commerciele ploeg maar maakt ook haar opleiding af. Niet in het normale traject ze doet er misschien wel 2x zo lang over, maar ze maakt het wel af.

Dus uiteindelijk vindt ik dat het MB zijn eigen schuld is. En hij kan genoeg verdienen, want voor een bedrijfstraining of een lezing kan hij zo weer paar 1000 eu vragen ;)

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 16 sep 2008 13:26

Ik heb ook geen medelijden met Boogerd, 't was een zakelijke relatie. Hij kan beter proberen z'n leven weer op de rit te zetten dan met modder naar de Rabo te gaan gooien... Bij de Rabo hebben ze gewoon besloten dat Boogerd niet de juiste man op de juiste plek is.

Ik sluit me dus helemaal bij paulusR3 en mister_arby aan.

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 16 sep 2008 13:35

Foosho schreef:Ik heb ook geen medelijden met Boogerd, 't was een zakelijke relatie. Hij kan beter proberen z'n leven weer op de rit te zetten dan met modder naar de Rabo te gaan gooien...

Ik sluit me dus helemaal bij paulusR3 en mister_arby aan.


Ik heb nog niet ergens Michael Boogerd met modder zien gooien....

En ja, hij zit in 'het zwarte gat'. Maar om nu te zeggen dat het 'zijn eigen schuld' is, vind ik wat kort door de bocht. Daarmee wordt nl geimpliceerd dat wanneer iemand die in de psychische problemen komt na het eind van zijn actieve periode dit aan zichzelf te wijten heeft. Ieder mens gaat hier anders mee om, er zijn ook heel veel gepensioneerden die in een diep, zwart gat vallen. "zoek een hobby" wordt dan vaak gezegd- door de buitenstaanders.

Overigens ben ik het wel eens met de stelling dat Rabo weinig te verwijten valt, het contract tussen Boogerd en de wielerploeg was een zakelijke overeenkomst.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 16 sep 2008 13:51

Niklas2 schreef:Ik heb nog niet ergens Michael Boogerd met modder zien gooien....
Nou ja, hij is er mee naar buiten getreden. De media blaast alles op natuurlijk, dus de waarheid zal wel ergens in 't midden liggen. Dat dit door de media niet als positief voor de Rabobank zou worden uitgelegd kan zelfs Boogerd snappen (grapje).
En ja, hij zit in 'het zwarte gat'. Maar om nu te zeggen dat het 'zijn eigen schuld' is, vind ik wat kort door de bocht.
Dat zeg ik ook niet, je kunt moeilijk van schuld spreken (van wie dan ook).

Ook dat Boogerd niet eerder aan z'n toekomst gewerkt heeft was voor hem op dat moment waarschijnlijk de juiste keuze. Gevolg is nu wel dat hij niet even een topfunctie ergens krijgt waarvoor je die opleiding nodig hebt, oorzaak en gevolg en de keuzes die je daarin maakt..

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 16 sep 2008 14:59

Waar had Boogerd dan in gods naam de tijd voor een HBO studie vandaan moeten toveren in zijn actieve prof periode. Ik ken hem niet persoonlijk en weet niet hoe het leven van een prof uitziet, maar kan me voorstellen dat een groot gedeelte bestaat uit trainen, trainen, trainen, eten, rusten. Vind de vergelijking met een van de Hoogeband dan ook wel erg kort door de bocht en zeker qua triainings volume denk ik niet dat ze aan elkaar gewaagd zijn. Denk dat Michael zich financieel geen zorgen hoeft te maken. Voor een studie ben je nooit te oud en gezien zijn 'zwarte gat' wellicht een meer dan zinvolle besteding van zijn tijd.

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 16 sep 2008 15:10

Tja, ik het is natuurlijk sowieso de vraag of Boogerd een HBO opleiding aankan (lang niet iedereen kan dat), en als dat zo is, en hij had de ruimte gevonden om een dergelijke opleiding af te ronden, dat hij daarmee nu uit de voeten zou kunnen.

Het laat zich aanzien dat Boogerd het 'zwarte gat' onderschat heeft. Ik sprak toevallig gisteren met een vrouw die haar man (toerfietser) nu een half jaar geleden verloor (Kanker). Iemand had het lef gehad om haar te verwijten "Je wist toch dat ie dood ging!" Volgens mij speelt een soortgelijk (zij het veel minder heftig, gelukkig maar) procces zich af bij het 'zwarte gat'. Je weet dat het komt, en je weet dat het zwaar kan zijn, maar je hebt werklijk geen idee totdat je er in zit.

Ik snap dat Boogerd teleurgesteld is in de Rabobank. Vanuit Rabobank persperctief echter kan ik me goed voorstellen dat ze Boorgerd niet geschikt vinden voor de rol die hij zelf bedacht had voor zichzelf. Boogerd is een - voor zover ik kan zien - geen groot strateeg of tacticus. Ook als leider/manager blonk hij tot zover niet uit.

En zoals bij (bijna) elk conflict licht het echter uiteindelijk niet aan de verschillende standpunten, maar hoe deze onderling gecommuniceerd worden. Het lijkt er op dat Boogerd er (te lang) van uit is gegaan dat Rabobank wel iets voor hem zou regelen, en dat Rabobank er vanuit ging dat Boogerd genoegen zou nemen met een PR/boegbeeldrol.

Laten we hopen dat het allemaal goed komt, zowel privé als zakelijk met Boogerd.

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 16 sep 2008 17:25

patmaessen schreef:Waar had Boogerd dan in gods naam de tijd voor een HBO studie vandaan moeten toveren in zijn actieve prof periode. Ik ken hem niet persoonlijk en weet niet hoe het leven van een prof uitziet, maar kan me voorstellen dat een groot gedeelte bestaat uit trainen, trainen, trainen, eten, rusten. Vind de vergelijking met een van de Hoogeband dan ook wel erg kort door de bocht en zeker qua triainings volume denk ik niet dat ze aan elkaar gewaagd zijn. Denk dat Michael zich financieel geen zorgen hoeft te maken. Voor een studie ben je nooit te oud en gezien zijn 'zwarte gat' wellicht een meer dan zinvolle besteding van zijn tijd.


Volgens mij kun je juist heel goed de vergelijking trekken van MB en VDH. Ze hebben beide genoeg geld (lees: miljoenair)
En qua trainingsvolume zitten ze ook ongeveer gelijk volgens mij. Ze hebben beide hun stages in het buitenland. Het enige verschil is dat VDH meer in een vast patroon was en MB meer afwisseling en wedstrijden reed in het buitenland.

Maar hij had natuurlijk altijd een studie volgen bij de loi of iets dergelijks :P

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 16 sep 2008 18:04

mister_arby schreef:
patmaessen schreef:Waar had Boogerd dan in gods naam de tijd voor een HBO studie vandaan moeten toveren in zijn actieve prof periode. Ik ken hem niet persoonlijk en weet niet hoe het leven van een prof uitziet, maar kan me voorstellen dat een groot gedeelte bestaat uit trainen, trainen, trainen, eten, rusten. Vind de vergelijking met een van de Hoogeband dan ook wel erg kort door de bocht en zeker qua triainings volume denk ik niet dat ze aan elkaar gewaagd zijn. Denk dat Michael zich financieel geen zorgen hoeft te maken. Voor een studie ben je nooit te oud en gezien zijn 'zwarte gat' wellicht een meer dan zinvolle besteding van zijn tijd.


Volgens mij kun je juist heel goed de vergelijking trekken van MB en VDH. Ze hebben beide genoeg geld (lees: miljoenair)
En qua trainingsvolume zitten ze ook ongeveer gelijk volgens mij. Ze hebben beide hun stages in het buitenland. Het enige verschil is dat VDH meer in een vast patroon was en MB meer afwisseling en wedstrijden reed in het buitenland.

Maar hij had natuurlijk altijd een studie volgen bij de loi of iets dergelijks :P




Dat 'volgens mij' is geen argument. Pieter heeft zelf aangegeven dat hij bijv. veel minder hoeft te trainen dan van der weijden, die goud pakte op de lange afstand (lees: 10km zwemmen).

Ook ik vind het erg kort door de bocht om te zeggen dat het 'zijn eigen schuld' is.
Niet voor niks wordt er steeds meer aandacht besteed aan ex-topsporters, omdat zij gewoon tijdens het sporten geen kans hebben gehad om te studeren.

Ik zit bij Rob Reckers op school (hockeyinternational). Als hockeyinternational heb je veel meer tijd dan een wielrenner. Je traint 1 a 2x per dag en doet je wedstrijden in het weekend. Reckers zit inmiddels in zijn 8e studiejaar en heeft het einde nog niet inzicht...
Train ze!

Plaats reactie