Pagina 7 van 7
Geplaatst: 13 nov 2009 21:27
door tiest
andromeda schreef:Dit is wel weer een smakelijke "wie-heeft-de-grootste-discussie" aan het worden
Het vrijdagmiddagtopic. Het is duidelijk dat Moustache niet online is anders had hij allang samen met Perik aan de chips en cola gezeten.
Geplaatst: 14 nov 2009 15:57
door dekannibaal
Hehe jongens, wie heeft de discussie nu gewonnen....?
Geplaatst: 17 nov 2009 16:31
door mister_arby
Weer ontopic:
Ben momenteel erg aan het rond kijken voor een full carbon disc, als iemand iets heeft of weet laat hij/zij het maar horen, maar wanneer is een disc ongeveer afgeschreven?
Op MP staat soms wel eens wieltjes, meestal voor een bedrag van 500-600 eu.
Maar is een 3 jaar oude disc nog wel 500 eu waard? kan ik dan niet beter een nieuwe planet x disc kopen?
btw. 500 eu is ong het budget voor het achterwiel. vervolgens ga ik verder opzoek naar voorwiel
Geplaatst: 17 nov 2009 17:21
door corniel
@mister_arby: Een disc is een
achterwiel
. Ik denk dat je beter voor een Planet X kan gaan (of een Kuiper of een HED) dan voor een tweedehands Zipp of vergelijkbaar. Je weet niet wat er mee gebeurd is, er komen slagen in etc.
Toegegeven de labresultaten van een Zipp Subzero zijn indrukwekkend, maar van heel weinig naar nog minder weerstand (of zelfs min heel weinig) maakt in praktijk denk ik niet dát verschil. Kijk als je die 2000 euro overhebt... Ja dan zou ik het wel weten...
Geplaatst: 17 nov 2009 17:55
door mister_arby
Corniel schreef:Een disc is een
achterwiel
Meen je dat nou? :p
Corniel schreef: Ik denk dat je beter voor een Planet X kan gaan (of een Kuiper of een HED) dan voor een tweedehands Zipp of vergelijkbaar. Je weet niet wat er mee gebeurd is, er komen slagen in etc.
Ja toch wil ik 2e hands niet uitsluiten.. al loop je natuurlijk wel wat meer risico, maar dat is met alle andere 2e hands dingen zo.
Zit er groot merkbaar verschil tussen disc in de prijsklasse:
- ffwd
- hed
- corima
- pro
Welke zou het beste zijn?
Re:
Geplaatst: 09 jul 2011 10:55
door razenderoeland
corniel schreef:
Zowel Auke als ondergetekende reden op het afgelopen NK (voor kneuzen) ondanks de stevige zijwind (5 Beaufort) met onze H3's. Ging prima.
Bedoel je hier het open NK op texel soms mee?? Dan voel ik me toch wel in mijn eer aangetast. Overigens vindt ik dat je je ten opzichte van wat voor wedstrijd dan ook nooit zo denigrerend mag uitlaten. Ook mensen die daaraan meedoen en een voor jou volslagen belachelijk gemiddelde halen zijn daar bezig om voor zichzelf een geweldige prestatie neer te zetten.
Re: Fast Forward
Geplaatst: 09 jul 2011 11:17
door robbebopper
Volgens mij is het een poging om zijn bescheidenheid uit te drukken. Ik heb Corniel de afgelopen jaren via dit forum leren kennen als iemand die zijn plaats in het tijdrijderspeloton kent, en daar ondanks zijn "kneuzenniveau" veel plezier aan beleeft.
Ik ben het wel met je eens dat het wat overdreven is om de term kneuzen te gebruiken voor mensen die gemiddeld rond de veertig per uur rijden. Het is volgens mij niet zozeer dat die personen kneuzen zijn, maar dat de mensen die boven de vijfenveertig per uur fietsen "freaks of nature" zijn.
Re: Re:
Geplaatst: 09 jul 2011 12:08
door corniel
corniel schreef:
Zowel Auke als ondergetekende reden op het afgelopen NK (voor kneuzen) ondanks de stevige zijwind (5 Beaufort) met onze H3's (..)
razenderoeland schreef:Bedoel je hier het open NK op texel soms mee?? Dan voel ik me toch wel in mijn eer aangetast (..)
robbebopper schreef:Volgens mij is het een poging om zijn bescheidenheid uit te drukken (..)
Wat Robbebopper zegt. Er is maar één echt NK, en daar mogen alleen de
Freaks of Nature aan meedoen. De snelsten tijdens het NK voor vrije renners op Texel zouden daar overigens niet eens een modderfiguur slaan. En laten we wel wezen, in het uitzonderlijke (lees: volstrekt onhaalbare) geval dat ik op Texel een rood-wit-blauw truitje zou veroveren zou ik die zeker het hele jaar vol trots dragen. Maar in mijn achterhoofd zou ik altijd onthouden dat ik die wedstrijd enkel en alleen kon winnen omdat de renners die écht hard reden, niet mee mochten doen.
Maar nu terug on-topic:
[quote="PM]Op de afbeelding welk bij jouw berichten staat heb je een 3-spaaks voorwiel in je fiets. Zelf ben ik me aan het orienteren naar een 3- 0f 4-spaakswielset. Wat is jouw ervaring met zo'n 3 spaakswiel?[/quote]
Het rijdt prima, en de HED H3 heeft imho prima value-for-money. Als je een Mark TT op de kop kan tikken is dat nog beter, net als een Zipp 808 of 1080. Alleen die dingen zijn nog veel duurder. Er zijn nog wel een aantal wielen die qua aerodynamica hoog scoren, maar het meeste scoort minder, den deze reeks. En verder blijft het zo, dat al deze wielen extreem duur zijn. Die HED H3 kostte mij destijds 600 euro, en bij een Zipp 1080 zit je volgens mij al rond de 1200 euro. En dat is dus voor één wiel.
Re: Fast Forward
Geplaatst: 09 jul 2011 15:30
door razenderoeland
Ongetwijfeld zal het ene merk 3 spaaks wiel (veel) beter scoren qua aerodinamica als een ander merk. Maar volgens mij is zo'n driespaaks wiel in het algemeen beter dan een standaard gespaakt wiel. Zelf ben ik nu bezig met een Spengle 3 spaaks wielset.
En wat betreft de gemiddeldes die jullie aanhalen in een tijdrit.....................daar kan ik uitsluitend van dromen. Vorig jaar hier op de club het ik over 16 km het voor mij geweldige gemiddelde van 38 km p/u gehaald. Om dan nog richting die 40 te gaan is toch echt wel een enorme stap.