Als alle factoren gelijk blijven, dan zou je idd met minder eten en meer fietsen moeten afvallen. MAAR ... betablokkers houden idd water vast en bovendien vertragen ze je metabolisme waardoor je minder vet en KH zult verbranden. (lees : je moet meer moeite doen om af te vallen).Maar als je minder eet en meer fietst moet je toch afvallen. Of zie ik dat verkeerd.
Ik dacht wel dat et algemeen aangenomen is dat naarmate je ouder wordt, je vet% iets hoger wordt. Dat is volgens mij één van de verschijnselen van het verouderen. Natuurlijk gaat dat bij de ene al wat sneller als bij de andere.
En dat roken heeft je ook wel een paar kg gekost (lees : toen je rookte woog je eigenlijk te weinig door die rotzooi)
Ik advies voor jou ??
Nee niet echt. Het enige wat je kan doen is voldoende bewegen + gezond eten.
voldoende bewegen is dan niet alleen 8 uur per week fietsen en voor de rest in de zetel zitten. Zorg dat je een actief leven leidt; klussen, in de tuin werken, wandelen, fietsen, ... kortom, gewoon bezig zijn.
Qua eten ben ik ook van mening dat minder eten meestal niet de beste optie is. (voor velen is afvallen = aan minder eten, maar dat kun je niet volhouden op lange termijn) Je kan natuurlijk zo weinig wegen als je wil. Je stopt gewoon met eten. Maar dat is weer niet echt gezond. Een hongergevoel is een signaal van je lichaam dat het iets nodig heeft, geef het dat dan ook. Natuurlijk probeer je gezond te eten (geen verzadigde vetten + gevarieerd) en verwar je een hongergevoel niet met 'eten uit verveling'.
Als je dat allemaal doet, dan vrees ik dat je je gewicht moet nemen zoals het is.
ohja, nog iets. Toen ik je menu las dacht ik ... ... dat eet ik in 1 maaltijd op ... ... dus je diëtiste heeft volgens mij wel gelijk.