Alles over vakanties op én met de fiets

Tilff-Bastogne-Tilff 2008

blaffy10
Forum-lid

blaffy10 14 mei 2008 23:02

Wat rij jij dan gemiddeld op zo een tocht?
Alstublaft.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 14 mei 2008 23:16

Hierbij zoals beloofd mijn grafiek, heb met Photoshop even de bergjes erin proberen te zetten (hopelijk goed).

Ik heb de snelheid en de cadans even niet weergegeven om de overzichtelijk iets te verbeteren. De volledige file is ook te downloaden.

Afbeelding

Duidelijk is te zien dat de pijp langzaam maar zeker leeg raakt... Ook zie je hoeveel bergen zonder naam er stiekem in deze tocht zitten!

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 14 mei 2008 23:20

Dat is toch wel leuk speelgoed. Wat voor een apparaat heb je hier nu voor?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 14 mei 2008 23:54

Polar s725x (maar kan ook met de 720, CS400 en CS600).

Cadans en snelheid staan dus ook nog in de originele grafiek. Met de software kun je ook inzoomen op delen van de totale grafiek.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 15 mei 2008 00:29

Die ga ik toch ook maar eens op m'n verlanglijstje zetten. Ik heb nu een eenvoudige hartslagmeter waarmee ik eigenlijk alleen naar m'n actuele hartslag kijk. Veel meer mogelijkheden heb ik niet. Op zich ook niet direct nodig maar het is toch wel grappig om zoiets te kunnen maken.

Zo te zien heb je in ieder geval behoorlijk je best gedaan!

21st-century
Forum-lid

21st-century 15 mei 2008 03:01

[quote="havana"]Hierbij zoals beloofd mijn grafiek, heb met Photoshop even de bergjes erin proberen te zetten (hopelijk goed).

Ik heb de snelheid en de cadans even niet weergegeven om de overzichtelijk iets te verbeteren.[/quote]

Hoi Havana,

Je probeert hier toch niet op sluwe wijze je gemiddelde te verzwijgen over deze tocht hé :D Volledig open kaart spelen doe ik ook altijd met mijn grafiekjes :D (geintje hoor) en zo belangrijk is het gemiddelde nu ook weer niet je wordt er toch nooit echt vrolijk van als je het vergelijkt met de profs of goede amateurs. het gaat mij eigenlijk altijd om het klimwerk dat vind ik prachtig, tussendoor dus wat rustiger wat meestal resulteert in een wat lager gemiddelde. Overigens diep respect voor het uitrijden van deze lange tocht van 237 km over zo`n zwaar parcour. Ik zou zelf gekozen hebben voor de korte versie van Tilff maar moest deze helaas laten schieten. Misschien volgend jaar eens een volledige amstel gold race of andere 200+ tocht. Aankomend weekend limburgs mooiste 200 km (aan de beklimmingen te zien is de 150 km wat zwaarder) maar ik doe het om kilometers te maken en dus wat langer in het zadel door te brengen als training voor de marmotte. 250 km vind ik voorlopig nog te veel van het goede.
Volgend jaar Grensland klassieker Havana? was een mooie tocht daar door het eifel gebergte. Alleen qua zwaarte niet te vergelijken met de waalse pijl of TBT.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

roy
Forum-lid

roy 15 mei 2008 03:56

Ik had ook nog even een hoogteprofiel gefabriceerd van de tocht met behulp van mijn polar s725. Ik wist niet hoe hoog tilff lag dus vandaar de hoogte nul.

Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 15 mei 2008 11:21

Roy, schitterend grafiekje! Zou je even moeten mailen naar de organisatie, daar zijn ze vast blij mee.

@ 21-century: De volledige uitdraai is ook te downloaden (zie eerder linkje) en daarin kun je ook het gemiddelde terugvinden, al is dat wat vertekend omdat mijn Polar niet over auto start/stop beschikt. De Gransland Klassieker staat al 2 jaar op mijn verlanglijstje, ooit zal ik deelnemen al moet hij dan wel beter passen met de Waalse Pijl. Ieder jaar richt ik mijn pijlen meer en meer op dergelijke tochten met een rustig karakter. Dit jaar wil ik o.a. nog de Ardennentrip en Mechelen-Francorchamps-Mechelen rijden.

@ Bottechia: Zeker mijn best gedaan, maar ook goed te zien is dat ik vanaf de Mont le Soie niet meer tegen omslagpunt (170) kon rijden, wat onherroepelijk duidt op een tekort aan duurvermogen. Nu is dat geen ramp aangezien ik dit jaar geen cyclo rijd, maar het laat wel meteen zien waar aan gewerkt zou moeten worden. Met c.a. 2000 km training viel ook niet veel anders te verwachten, overigens.

roeieber
Forum-lid

roeieber 15 mei 2008 13:48

Hoogte van Tilff is niet zo belangrijk, het aantal hoogtemeters blijft toch gelijk en de grafiek ook. Wat je kunt doen is ijken op bijvoorbeeld de Rosier. Die is 564 meter hoog, dan zit je met de rest aardig in de buurt (normale afwijkingen daargelaten)
Tilff = ca. 112 meter bij de start
I Am SpeCiAliZed

seger
Forum-lid

seger 15 mei 2008 17:24

Zo zie je ook mooi waarom het stuk na Bastogne naar de Mont le Soie zo zwaar is. Naast de tegenwind en de slechte wegen blijft het ook maar omhoog gaan. Lekker, zo'n vlak stuk ;)
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 17 mei 2008 15:43

Klopt, dat was best een lastig stuk waar de wind ook niet zo gunstig stond. Bijna geen moment vlak. Maar dat maakt zo'n rit natuurlijk ook wel interessant. Als het allemaal vlak is kan ik net zo goed in de polder gaan rijden.

Zijn de fotografen bij jullie ook zo enthousiast geweest? Ze hebben maarliefst zestien foto's van mij gemaakt.

[img=http://www.xs4all.nl/~deweijer/TBT01.jpg]

seger
Forum-lid

seger 17 mei 2008 17:54

Ik ben blijkbaar een stuk minder fotogeniek. 0,00 foto's van mij...
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

Plaats reactie