Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

de-echte-wielrenners-scheren-hun-benen-hyve!

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 15 mei 2008 11:25

Als ik net zo veel (lees: weinig) haar had als Havanna, dan zou ik er eens goed over moeten nadenken of ik zou scheren. Maar ik stond redelijk vooraan bij het uitdelen van de lichaamsbeharing. Dus ik ben ruim bedeeld met een dikke zwarte vacht op de benen. Jaren geleden voor het eerst geschoren, gewoon om te kijken hoe het stond...en nooit meet terug. Het is gewoon geen gezicht in wielertenue met zwaar donkerbehaarde benen.

Wedstrijden rij ik niet, maar ik wil er graag goed verzorgd uitzien. Daarbij is het gewoon erg makkelijk in de zomer met zonnebrand en voor het fietsen met een lekkere olie, dat glimt zo mooi. Noem me gek, maar ik kan echt genieten als ik met bruin glimmende en gladde beentjes op de fiets zit; dat geeft moraal, en daar ga ik wel harder van fietsen :)

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 15 mei 2008 11:46

[quote="Jorisb"]Noem me gek, maar ik kan echt genieten als ik met bruin glimmende en gladde beentjes op de fiets zit; dat geeft moraal, en daar ga ik wel harder van fietsen :)[/quote]

Noem mij dan ook maar gek. Ik heb precies hetzelfde.

Gebruikersavatar
drummie71
Forum-lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 24 apr 2007 21:17
Locatie: omg. Utrecht

Gebruikersavatar drummie71 15 mei 2008 11:54

[quote="Moustache"][quote="Jorisb"]Noem me gek, maar ik kan echt genieten als ik met bruin glimmende en gladde beentjes op de fiets zit; dat geeft moraal, en daar ga ik wel harder van fietsen :)[/quote]

Noem mij dan ook maar gek. Ik heb precies hetzelfde.
[/quote]

Zelfde geld voor mij
Scheren is bij mij statement, dat ik de sport serieus neem
keer met een rit gehad in de regen dan zie je de benen idd heerlijk glimmen
of zoals de laatste dagen van de zonnebrand olie
Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

rank
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 jun 2007 08:20

rank 15 mei 2008 12:04

Juist Jorisb (en anderen), gewoon doen wat je zelf wilt. Als je je mannelijkheid moet laten gelden door dichte haargroei op de benen, ben je eigenlijk net zo ijdel en dus 'geen haar beter'. ;-) Soms zijn de argumenten trouwens wel grappig, het is de natuur dat mannen gewoon behaard zijn. Dat zou dan toch ook voor het haar op je hoofd gelden? Laat ik dat ook behoorlijk lang hebben staan, als man zijnde. En dan word je soms weer uitgemaakt voor 'wijf'... Het is ook nooit goed. :-)

En voor de niet-fietsers zien we er allemaal hetzelfde uit hoor, want die vinden vaak de wielerbroekjes e.d. al heel 'gay'. Ach ja niets zo veranderlijk als de mens: wat ze nu absoluut nooit zouden doen, doen ze vaak zelf een tijdje later ook. :p

kukelekupers
Forum-lid
Berichten: 437
Lid geworden op: 22 feb 2007 19:15

kukelekupers 15 mei 2008 13:19

Whaha, wat een topic :p

Zowel het scheren van benen als Hyves zijn modegrils/hypes waar ik nooit aan mee zal doen.
Mijn benen worden hooguit bij een noodgeval geschoren, als de chirurg weer wat moet repareren.

Ik fiets op een racefiets met een recht plat stuur, met wijde fietsbroek, MTB zadel en SPD pedalen. Benen scheren lijkt me dan niet het eerste wat ik zou moeten doen om 'een echte wielrenner' te worden :p

Mijn fietsbeleving wordt bepaald door het fietsen zelf, niet door 'hoe zie ik eruit op de fiets'..
Ik heb dan ook geen affectie met gladde gebruinde mannenbenen, en ik heb nog nooit last gehad van / door beenhaar.
Lekker laten zitten dus! Scheelt ook weer tijd, tijd die ik als echte fietser liever doorbreng op een fiets!

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 05 jun 2008 20:18

Fietsen is voor mij ook een ritueel. Ik zal je de details besparen, maar bruine gladde benen, opdat de beenspieren individueel zichtbaar zijn, horen daar zeker bij. Evenals de juiste outfit. Trainingsrit of competitie: Altijd maximaal gesoigneerd. Mia Bella piace!
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 05 jun 2008 20:31

[quote="drummie71"]
Zelfde geld voor mij
Scheren is bij mij statement, dat ik de sport serieus neem
keer met een rit gehad in de regen dan zie je de benen idd heerlijk glimmen
of zoals de laatste dagen van de zonnebrand olie[/quote]

Prrrrecies! Zo is het maar net. Voor alle anderen is er nog hoop, want:
"soigneren kun je leren" ;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

sjefjanssen
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44

sjefjanssen 05 jun 2008 20:56

Ik als vervent trimmer zie dit echt niet zitten.Indien ik aan wedstrijd deed zou ik het echter wel doen.Als trimmer is het voor mij te belachelijk.

Groet Sjef

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 06 jun 2008 23:06

Dogestyle schreef:Ik twijfel nog tussen wel of niet scheren.... is er geen tussenoplossing: netjes bij-trimmen ofzo? ;)


Ja hoor, harzen, epileren, ontharingscreme.........
Ik vind dat benen scheren gewoon hoort bij het wielrenen, vooral als je wedstrijden fietst. En het staat gewoon gesoineerd(of hoe je dat ook schrijft :P) en je spieren komen er gewoon mooier in uit. Daarbij komt dat het tijdens het soigneren ook handig is (benen warm zetten), en natuurlijk het gevaar op infectie's word kleiner.

Klaar als een klontje, daarom scheren wielrenners ook hun armen, en vroeger toen ze nog geen helm gebruikten ook hun hoofd............de schobbejakken.

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 06 jun 2008 23:13

rene1 schreef:
campaioen schreef:laten we het is over een wetenschappelijke boeg gooien..... Na miljoenen jaren van evolutie hebben mensen nog steeds haar op hun been. Misken je met het weghalen van dit haar niet het evolutionaire voordeel (wat precies weet ik niet, ik ben maar een arm studentje) dat je hebt dankzij dit haar???

interesante wending niet?
Trouwens, evolutionair voordeel of niet... ik vind het vooralsnog behoorlijk gay om te scheren, tenzij je echt gemasseerd wordt enzo.


Hmm ik ben benieuwd hoe lang jou hoofdhaar inmiddels is....


Nog niet zo lang geleden tot op m'n kont, nu iets korter.........oh ja, ik heb natuurlijk ook een baard (nee, nog net geen Sheldon Brown-lengte).

Hebben al die mannen die zeggen dat haren mannelijk zijn en scheren niet dan ook een flinke baard en snor.
En ja, geen geheim dat ik inderdaad een pelsje op m'n benen heb........

panache
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 16 apr 2008 12:31

panache 08 jun 2008 22:37


Doe mij maar modder tussen mijn haren, zowel op benen, baard als snor ;)

Niks beter als een goede beenmat in de winter tegen de koude.
vriendelijke groet, Philip Albert

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 09 jun 2008 20:30

Meer zeg ik niet ;)

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie