Pagina 7 van 15

Geplaatst: 25 aug 2009 19:20
door danny1407
AM classics 420's zijn overal uitverkocht.

Er is aanstonds een beurs in duitsland, begin september.
Na de beurs, tegen het einde van september aan verwachten de meeste weer de 420's te ontvangen van de leverancier.

Geduld is een vervelende zaak wanneer opgelegd!

groet.nl/danny

Geplaatst: 06 sep 2009 21:54
door ghisallo
Hallo,

Heb de boel upgedate, morgen de ontbrekende wielen invullen.
Alles upgedate naar de huidige situatie.

Als iemand nog wielen weet, graag pm :D

grtz Ghisallo

Geplaatst: 06 okt 2009 17:58
door flex

Geplaatst: 08 okt 2009 12:25
door mellie
Maak ik een hele irritante opmerking als ik me afvraag of een link naar een excelletje niet makkelijker is??

Bij voorbaat excuses! ;)

Geplaatst: 12 nov 2009 20:52
door huubcs
Token C30A
Volgens de bijgeleverde eindcontrole in de fabriek is het gewicht van het voorwiel 691 gr / achterwiel 902 gr. = 1593 gr
Eigen weging leverde op: voorwiel 711 gr / achterwiel 929 gr. = 1640 gr.
Snelspanners: voor 48 gr / achter 53 gr.

Totaal komt dit dus neer op:
eigen weging: 1741 gr / fabrieksopgave 1694 gr

Geplaatst: 16 feb 2010 12:51
door sanneman
ik heb 3 vragen:
1. edco wordt niet vermeld en zou super goed zijn (en heel mooi)
2. waar is hed ardennes te koop, en zijn dit goede wielen??
3. de zipp alu 101 vind ik heel mooi, prijs is 1100 euro bij salden, zijn ze goedkoper te vinden??

Geplaatst: 29 aug 2010 03:16
door stenano
ik heb een belangerijke vraag, wat is het belangerijkste van de fiets, de wielen of het kader?

Geplaatst: 30 aug 2010 11:59
door loos
stenano schreef:ik heb een belangerijke vraag, wat is het belangerijkste van de fiets, de wielen of het kader?


Een goed, passend kader is het belangrijkst. Het kader bepaalt in belangrijke mate comfort, rij/stuureigenschappen, en energieverlies in het bracket.

De wielen zijn na het kader het belangrijkst. Stijve wielen sturen directer en.
Lichte wielen klimmen makkelijker, maar op het vlakke maakt het weinig uit. Aerodynamische wielen geven pas voordelen bij hogere snelheden.

Geplaatst: 20 sep 2010 21:44
door ludo
Loos schreef:
stenano schreef:ik heb een belangerijke vraag, wat is het belangerijkste van de fiets, de wielen of het kader?


Een goed, passend kader is het belangrijkst. Het kader bepaalt in belangrijke mate comfort, rij/stuureigenschappen, en energieverlies in het bracket.

De wielen zijn na het kader het belangrijkst. Stijve wielen sturen directer en.
Lichte wielen klimmen makkelijker, maar op het vlakke maakt het weinig uit. Aerodynamische wielen geven pas voordelen bij hogere snelheden.


Wielen zijn mijn inziens, toch belangrijker dan het kader.
ik ken tal van wedstrijdrijders die rijden met een goedkoop frame.
Maar hebben allen duurdere wielen( stijve wielen)

Geplaatst: 21 sep 2010 14:07
door perrush
Loos schreef:Aerodynamische wielen geven pas voordelen bij hogere snelheden.


klopt volgens mij ook niet. Zou moeten zijn :

Aerodynamische wielen geven pas merkbare voordelen bij hogere snelheden.


maar het aero voordeel is er altijd.

Geplaatst: 02 mei 2011 03:20
door zencyclery
stenano schreef:ik heb een belangerijke vraag, wat is het belangerijkste van de fiets, de wielen of het kader?


Wielgewicht is opvallender dan frame gewicht. 1 gram uit de buurt van wielgewicht is als 3 gram verwijderd uit het frame.