Pagina 7 van 18
Geplaatst: 05 jun 2008 10:09
door kxlight
Davidtwc schreef:De prijzen zijn echt hoog. Voor de shifters en crank betaal je per stuk 700 dollar
Geloof niet dat dat officiele shimanoprijs is...
Geplaatst: 05 jun 2008 10:10
door davidtwc
Mag ik hopen maar een winkel bied ze voor die prijs aan
Geplaatst: 05 jun 2008 13:23
door jvs
Dogestyle schreef:Stel je wil op de compact een 52 of 53 steken en ipv de 34 een 39 of 40. Dit sluit dan volgens mij voor geen meter aan (optisch gezien...)
Eh...52/39 en 53/39 zijn gewoon te koop. Dit heet 'normaal' crankstel (FC-7900).
Geplaatst: 05 jun 2008 14:09
door dogestyle
Duhh, dat snap ik ook wel, het gaat mij om de keuzevrijheid dat een compact biedt:
53/40 of 50/40 icm 12-23 cassette: Nederland
50/34 icm 12-23: Limburg / Ardennen
50/40 icm 12-27: Limburg / Ardennen
50/34 icm 12-27: Alpen
Groet
Geplaatst: 05 jun 2008 19:04
door zeemeeuw
kijk eens op volgende link voor foto's
http://www.pro-winner.be/
grtz
Geplaatst: 06 jun 2008 00:09
door dogestyle
Ik ben erg geintersseerd in dat nieuwe crankstel (compact dus..), maar als ik die interchangeability site bekijk dan concludeer ik dat die crank alleen maar samengaat met de 7900 voorder. en die gaat weer alleen samen met de 7900 shifter...
hmm, ik kan me toch niet voorstellen dat dit niet werkend is te krijgen met de 7800 voorder. en shifters aangezien dit een van de weinige onderdelen zijn die zelfs met een shim-campa combi werkt...
De komende maanden zal dit wel duidelijk gaan worden
Geplaatst: 06 jun 2008 00:38
door andromeda
Het is uiteraard de bedoeling dat je de groep compleet gaat monteren, vanuit dat oogpunt is het logisch dat ze de nieuwe crank niet compatibel bestempelen met de oude voorderailleur.
In de praktijk verwacht ik zelf ook dat dit wel af te stellen is, maar dat zullen we zien.
Voorlopig staat de uitlevering geplanned op begin Oktober.
Geplaatst: 06 jun 2008 12:01
door rusman
Ik zie dat de flightdeck systeem ook is opgewaardeerd. Hartslagmeting, uitlezen in computer etc. Zou dit ook werken met Ultegra SL? Aangezien het verder niet echt veel te maken heeft met de rest van de groep? Vind het systeem opzich altijd al leuk dat je de knopjes kunt bedienen door middel van je shifters, maar heb het nooit gekocht omdat ik er ook hartslagmeting in wou hebben.
Geplaatst: 07 jun 2008 00:14
door raphael
rusman schreef:Ik zie dat de flightdeck systeem ook is opgewaardeerd. Hartslagmeting, uitlezen in computer etc. Zou dit ook werken met Ultegra SL? Aangezien het verder niet echt veel te maken heeft met de rest van de groep? Vind het systeem opzich altijd al leuk dat je de knopjes kunt bedienen door middel van je shifters, maar heb het nooit gekocht omdat ik er ook hartslagmeting in wou hebben.
Zag het ook. specs zien er goed uit, ook hoogtemeting en cadans
net mijn oude flightdeck erafgeschroefd en een HAC5 erop gezet.....
wie weet volgend jaar toch de nieuwe flightdeck proberen? vind nl de looks heel fraai en de bediening ook. spul moet dan wel backwards compatible zijn.....
Geplaatst: 07 jun 2008 12:48
door roeieber
Wel cool, die film op de website. (
http://www.dura-ace.com/start.htm)
Allemaal beelden uit de AGR.
Eleven is the new ten?
Geplaatst: 13 jun 2008 10:57
door ponsteen
Van Cyclingnews: Alle topgroepen naar 11speed? (categorie geruchten)
We've also already confirmed that Campagnolo's top three groups will make the jump to eleven rear cogs but there are now new reports suggesting that Shimano may have its own 11-speed test mules already undergoing testing. While these rumors are unconfirmed, it's well known that Shimano was dabbling with 14-speed cassettes not too long ago so this seems quite reasonable.
Plausible or not, only time will tell whether Shimano will actually follow Campagnolo's lead in introducing yet another cog. In our opinion, though, it's unlikely that Shimano (or SRAM, for that matter) will remain content with the current configurations if the new 11-speed drivetrains prove to hold up well over the long run.
Lost in all the recent Shimano vs. SRAM vs. Campagnolo discussion is FSA who has long confirmed its development of complete road and mountain bike component groups, both of which are said to include integrated shifter/brake levers. Additional information has been nearly impossible to come by since then but our sources suggest that the new group may be ready for official release as early as this year's Eurobike show in early September. And yes, it will supposedly incorporate an 11-speed cassette.
Geplaatst: 14 jun 2008 21:29
door jaapie91
Wanneer is het eigenlijk te verkrijgen?