American Classic CR 420
Mogelijkheid 1 is volgens mijn heel netjes geprijsd als dat inclusief arbeidsloon is. Misschien dat het nog iets lager uitvalt als je voor CX-Rays kiest. Ik dacht dat die iets goedkoper waren.
Ik zat zelf ook al aan 24-24 te denken. 18 vind ik gewoon te weinig, dat zit gewoon tussen mijn oren. Met DT-Swiss naven heb je ook een goede allround set, voor eventueel een drupje regen.
Ik zat zelf ook al aan 24-24 te denken. 18 vind ik gewoon te weinig, dat zit gewoon tussen mijn oren. Met DT-Swiss naven heb je ook een goede allround set, voor eventueel een drupje regen.
Misschien een rare vraag... zijn dit stickers op de velgen? Los te verkrijgen?
Vind de looks wel oké vd AC , alleen de 18/24 wat slap vr mijn gewicht.
Overweeg om Niobiums te laten spaken in 28/32 (sterker) mr wat sober zonder belettering en zoek bij deze een oplossing... of eastonstickers? of andere mogelijkheden?
Vind de looks wel oké vd AC , alleen de 18/24 wat slap vr mijn gewicht.
Overweeg om Niobiums te laten spaken in 28/32 (sterker) mr wat sober zonder belettering en zoek bij deze een oplossing... of eastonstickers? of andere mogelijkheden?
Zelf stickers laten maken...ik zou persoonlijk nooit merk stickers gaan plakken op een set die niet van dat merk is. 3 stickers per kant met je eigen naam in een leuk letter type en niet al te groot lijkt me een stuk beter.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 07 aug 2007 16:37
In mijn vorige post heb ik een offerte geplaatst voor 2 custom setjes.
Ik ben student dus zit met het eeuwige probleem dat ik een beetje op de centen moet letten, dus ben ik aan het kijken naar een andere achternaaf.
Op de eerste pagina zag ik de Corima achternaaf staan, alleen is het wel mogelijk om deze naaf te gebruiken? Ik heb sws-cycling gemaild en zij zeggen dat het niet mogelijk is. Hier een stukje van de mail:
''Het gebruik van de corima achternaaf levert een probleem wegens de eigenzinnige spaakmethode van Corima.
Bij deze is het niet logelijk de klassieke spaken te gebruiken. De spaaklengte nodig voor de AC velgen stemt niet overeen met deze van de standaard Corima wielsets.''
Weten jullie hier misschien iets meer over. Is het wel mogelijk om deze achternaaf te gebruiken?
Alvast bedankt!
Ik ben student dus zit met het eeuwige probleem dat ik een beetje op de centen moet letten, dus ben ik aan het kijken naar een andere achternaaf.
Op de eerste pagina zag ik de Corima achternaaf staan, alleen is het wel mogelijk om deze naaf te gebruiken? Ik heb sws-cycling gemaild en zij zeggen dat het niet mogelijk is. Hier een stukje van de mail:
''Het gebruik van de corima achternaaf levert een probleem wegens de eigenzinnige spaakmethode van Corima.
Bij deze is het niet logelijk de klassieke spaken te gebruiken. De spaaklengte nodig voor de AC velgen stemt niet overeen met deze van de standaard Corima wielsets.''
Weten jullie hier misschien iets meer over. Is het wel mogelijk om deze achternaaf te gebruiken?
Alvast bedankt!
\'\'We can\'t solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them\'\'
ruudverstegen schreef:Ik zit te denken om een setje te laten spaken. Nu heb ik van sws cycling de volgende offertes binnengekregen. Welke combinatie zou de beste/verstandigste keuze zijn? Ik weeg +- 75 kg, dus m'n gewicht is niet echt een probleem.
En de volgende vraag: heeft er iemand ervaring met sws cycling? En dan met name de kwaliteit van het spaken en de afhandeling van de bestelling.
Mogelijkheid 1: 499
Voornaaf: American classic 24 gaats
Achternaaf: DT Swiss 240S (220gram) 24 Gaats, zwarte kleur
Velgen: American Classic 420
Spaken: DT Swiss revolution black
Nipples: DT Swiss lichtgewicht aluminium pro lock (reeds voorbehandeld met loctite voor een goede borging)
Lichtgewicht snelspanners KCNC (44gram/set)
Mogelijkheid 2: 532
Voornaaf: American classic 24 gaats
Achternaaf: M5 (180gram) met standaard industrielagers, 24 Gaats, zwarte kleur
Velgen: American Classic 420
Spaken: DT Swiss revolution black
Nipples: DT Swiss lichtgewicht aluminium pro lock (reeds voorbehandeld met loctite voor een goede borging)
Lichtgewicht snelspanners KCNC (44gram/set)
Ik hoop dat jullie mij hier wat advies over kunnen geven.
Alvast bedankt.
Ik vind deze offertes erg netjes qua prijs.
Begin september heb ik dezelfde vraag gesteld aan SWS, alleen viel de prijs toen wat hoger uit: 695 euro, met de volgende verschillen:
-DT Swiss aerolite spaken
-volledige M5 navenset
Kan dit het prijsverschil verklaren?
Daarnasst vraag ik me af of je bij een dergelijk gewicht van 75 a 78 kg (ben zelf 78kg) ook een 24gaats voornaaf nodig hebt.
Is 18 gaats niet voldoende?
OpP de site van M5 kom ik deze niet tegen in 18gaats, is deze wel leverbaar?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ben inmiddels ook sterk aan het overwegen de AC 420 set aan te schaffen en wellicht door Ernie te laten inspaken.
HIj raadde overigens af om de Aero spaken te nemen. Het prijsverschil compenseert niet de zogenaamde betere aerodynamische eigenschappen, het scheelt niets in gewicht en het zorgt voor wat slappere wielen.
Wil een dezer weken toch wel de knoop doorhakken...ze worden slechts incidenteel 2de hands aangeboden...
HIj raadde overigens af om de Aero spaken te nemen. Het prijsverschil compenseert niet de zogenaamde betere aerodynamische eigenschappen, het scheelt niets in gewicht en het zorgt voor wat slappere wielen.
Wil een dezer weken toch wel de knoop doorhakken...ze worden slechts incidenteel 2de hands aangeboden...
Lagers zijn idd drie keer niks achter. achternaaf zit nu in zijn 2e revisie; revisie 1 al na 1000km (1 lagerunit kapot), 2e revisie 5-6000km later (speling + aanlopen: 3 van de 4 lagerunits kapot).
Over 5000km zal het wel weer raak zijn, en dan komt er een andere achternaaf in....verder zijn het super wielen.
het zijn trouwens de trainingswielen van mijn wedstrijdfiets; wat betekent dat er alleen in droge omstandigheden mee wordt gereden (ok, 2x door regen verrast), maar dan nog slijten de lagers enorm snel.
Over 5000km zal het wel weer raak zijn, en dan komt er een andere achternaaf in....verder zijn het super wielen.
het zijn trouwens de trainingswielen van mijn wedstrijdfiets; wat betekent dat er alleen in droge omstandigheden mee wordt gereden (ok, 2x door regen verrast), maar dan nog slijten de lagers enorm snel.
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap