Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

American Classic CR 420

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 03 nov 2008 18:27

Mogelijkheid 1 is volgens mijn heel netjes geprijsd als dat inclusief arbeidsloon is. Misschien dat het nog iets lager uitvalt als je voor CX-Rays kiest. Ik dacht dat die iets goedkoper waren.

Ik zat zelf ook al aan 24-24 te denken. 18 vind ik gewoon te weinig, dat zit gewoon tussen mijn oren. Met DT-Swiss naven heb je ook een goede allround set, voor eventueel een drupje regen.

goldy
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 aug 2007 16:43

goldy 03 nov 2008 20:52

Misschien een rare vraag... zijn dit stickers op de velgen? Los te verkrijgen?
Vind de looks wel oké vd AC , alleen de 18/24 wat slap vr mijn gewicht.
Overweeg om Niobiums te laten spaken in 28/32 (sterker) mr wat sober zonder belettering en zoek bij deze een oplossing... of eastonstickers? of andere mogelijkheden?

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 03 nov 2008 21:18

Zelf stickers laten maken...ik zou persoonlijk nooit merk stickers gaan plakken op een set die niet van dat merk is. 3 stickers per kant met je eigen naam in een leuk letter type en niet al te groot lijkt me een stuk beter.

goldy
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 aug 2007 16:43

goldy 03 nov 2008 22:15

Bedankt voor de tip! Wel een bedenking, schoonheid hangt ook wel een beetje af van uw persoonlijke naam... Sommige lettertype's en logo's zijn nu eenmaal mooier dan andere...

daftreks
Forum-lid
Berichten: 662
Lid geworden op: 19 sep 2005 17:31

daftreks 08 nov 2008 11:05

Over de AMC voornaaf, is die alleen geschikt voor radiaal spaken of kun je hem ook gekruist inspaken? (hou persoonlijk meer van gekruist als radiaal )
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 nov 2008 15:23

Gekruist kan nagenoeg altijd, er komt dan namelijk minder kracht op flens van de naaf te staan dan bij radiaal spaken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ruudverstegen
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 07 aug 2007 16:37

ruudverstegen 09 nov 2008 12:29

In mijn vorige post heb ik een offerte geplaatst voor 2 custom setjes.
Ik ben student dus zit met het eeuwige probleem dat ik een beetje op de centen moet letten, dus ben ik aan het kijken naar een andere achternaaf.

Op de eerste pagina zag ik de Corima achternaaf staan, alleen is het wel mogelijk om deze naaf te gebruiken? Ik heb sws-cycling gemaild en zij zeggen dat het niet mogelijk is. Hier een stukje van de mail:

''Het gebruik van de corima achternaaf levert een probleem wegens de eigenzinnige spaakmethode van Corima.
Bij deze is het niet logelijk de klassieke spaken te gebruiken. De spaaklengte nodig voor de AC velgen stemt niet overeen met deze van de standaard Corima wielsets.''

Weten jullie hier misschien iets meer over. Is het wel mogelijk om deze achternaaf te gebruiken?
Alvast bedankt!
\'\'We can\'t solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them\'\'

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1644
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 09 nov 2008 15:11

ruudverstegen schreef:Ik zit te denken om een setje te laten spaken. Nu heb ik van sws cycling de volgende offertes binnengekregen. Welke combinatie zou de beste/verstandigste keuze zijn? Ik weeg +- 75 kg, dus m'n gewicht is niet echt een probleem.
En de volgende vraag: heeft er iemand ervaring met sws cycling? En dan met name de kwaliteit van het spaken en de afhandeling van de bestelling.


Mogelijkheid 1: €499

Voornaaf: American classic 24 gaats
Achternaaf: DT Swiss 240S (220gram) 24 Gaats, zwarte kleur
Velgen: American Classic 420
Spaken: DT Swiss revolution black
Nipples: DT Swiss lichtgewicht aluminium pro lock (reeds voorbehandeld met loctite voor een goede borging)
Lichtgewicht snelspanners KCNC (44gram/set)


Mogelijkheid 2: €532

Voornaaf: American classic 24 gaats
Achternaaf: M5 (180gram) met standaard industrielagers, 24 Gaats, zwarte kleur
Velgen: American Classic 420
Spaken: DT Swiss revolution black
Nipples: DT Swiss lichtgewicht aluminium pro lock (reeds voorbehandeld met loctite voor een goede borging)
Lichtgewicht snelspanners KCNC (44gram/set)


Ik hoop dat jullie mij hier wat advies over kunnen geven.
Alvast bedankt.


Ik vind deze offertes erg netjes qua prijs.
Begin september heb ik dezelfde vraag gesteld aan SWS, alleen viel de prijs toen wat hoger uit: 695 euro, met de volgende verschillen:
-DT Swiss aerolite spaken
-volledige M5 navenset

Kan dit het prijsverschil verklaren?

Daarnasst vraag ik me af of je bij een dergelijk gewicht van 75 a 78 kg (ben zelf 78kg) ook een 24gaats voornaaf nodig hebt.
Is 18 gaats niet voldoende?
OpP de site van M5 kom ik deze niet tegen in 18gaats, is deze wel leverbaar?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 nov 2008 18:39

De Aerolite spaken zijn al iets van €100 duurder dan de Revo's. De M5 voornaaf kost ook heel wat meer dan een Amclassic naaf.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

isaac52
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 sep 2008 20:01

isaac52 10 nov 2008 15:05

Ben inmiddels ook sterk aan het overwegen de AC 420 set aan te schaffen en wellicht door Ernie te laten inspaken.

HIj raadde overigens af om de Aero spaken te nemen. Het prijsverschil compenseert niet de zogenaamde betere aerodynamische eigenschappen, het scheelt niets in gewicht en het zorgt voor wat slappere wielen.

Wil een dezer weken toch wel de knoop doorhakken...ze worden slechts incidenteel 2de hands aangeboden...

columbus
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 05 mei 2007 14:11

columbus 11 nov 2008 00:33

of misschien enkel aero spaken in het voorwiel, kost minder en in het achterwiel maken ronde spaken veel inder uit dan in het voorwiel.

scighera
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 sep 2004 01:15

scighera 17 nov 2008 08:02

Lagers zijn idd drie keer niks achter. achternaaf zit nu in zijn 2e revisie; revisie 1 al na 1000km (1 lagerunit kapot), 2e revisie 5-6000km later (speling + aanlopen: 3 van de 4 lagerunits kapot).

Over 5000km zal het wel weer raak zijn, en dan komt er een andere achternaaf in....verder zijn het super wielen.
het zijn trouwens de trainingswielen van mijn wedstrijdfiets; wat betekent dat er alleen in droge omstandigheden mee wordt gereden (ok, 2x door regen verrast), maar dan nog slijten de lagers enorm snel.
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap

Plaats reactie