Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

triatlon topic

ramondriesen
Forum-lid

ramondriesen 12 aug 2008 19:13

Hoi

Ook ik ga mee doen in doetinchem.Voor mij is die tijd zeker niet weggelegd.

Maar het zwemmen is 1 km ipv 1500 mtr.

http://www.triathlon-doetinchem.nl/index/zwemmen/first

Ik ben veel te zwaar eigenlijk (170/93 kg.)maar ik ga het iig proberen en heb dus ook als doel om hem uit te lopen.

Heb zelf een richttijd van 2.45 u. / 3.00 u. alles wat sneller gaat is mee genomen natuurlijk.

Veel s6 iig en mischien komen we elkaar nog tegen in doetinchem

Gr. ramon

rezne
Forum-lid

rezne 12 aug 2008 23:39

Leuk :). Uitlopen is een mooi doel, succes.

@Wezep: is het een beetje rustig op de zaterdagochtend? Hier drijven overal 65+'ers rond en leggen ze één baan voor de borstcrawlers. Met 6 man in een baan werkt niet echt. En zwemmen jullie met evt. begeleiding?

Nog een vraagje :D Ik heb op 't moment geen tri-suit. Ik heb wel een snelpak (lycra) met een dunne zeem liggen. Is zo'n tri-suit weer anders dan een snelpak/tijdritpak?
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 13 aug 2008 00:03

Rezne schreef:Leuk :). Uitlopen is een mooi doel, succes.

@Wezep: is het een beetje rustig op de zaterdagochtend? Hier drijven overal 65+'ers rond en leggen ze één baan voor de borstcrawlers. Met 6 man in een baan werkt niet echt. En zwemmen jullie met evt. begeleiding?

Nog een vraagje :D Ik heb op 't moment geen tri-suit. Ik heb wel een snelpak (lycra) met een dunne zeem liggen. Is zo'n tri-suit weer anders dan een snelpak/tijdritpak?

Afgelopen zaterdag lagen we met ongeveer 15 man/vrouw in een bad van 25x50m, dus lekker rustig. Lijnen leggen we er ook niet in.
Tijdens een zwemtraining in een zwembad hebben we altijd een trainer op de kant. Deze trainers hebben allemaal NTB of KNZB diploma's.
Volgens mij zwemmen we nog maar 1 of 2 keer in het Kristalbad: daarna gaan we weer naar de binnenzwembaden.

De meeste tri suit's hebben geen mouwen en snelpakken vaak wel. Verder zou ik niet zo snel verdere verschillen weten. Heb zelf ook geen snelpak.
Misschien dat een tri-suit sneller droogt?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

zurich
Forum-lid

zurich 13 aug 2008 13:48

Rezne schreef: Nog een vraagje :D Ik heb op 't moment geen tri-suit. Ik heb wel een snelpak (lycra) met een dunne zeem liggen. Is zo'n tri-suit weer anders dan een snelpak/tijdritpak?

Tri suits hebben ook fleece ipv een zeem. Weet niet hoe de zeem zich houdt als ie nat wordt?

rezne
Forum-lid

rezne 13 aug 2008 15:01

Ja, zoiets vreesde ik al. Met een 'volle luier' lopen en fietsen gaat geen succes worden. Ik wil alleen weten hoe een triatlon bevalt voor ik van alles ga aanschaffen.
CR1 Update
Update 2

ramondriesen
Forum-lid

ramondriesen 13 aug 2008 15:09

Hoi

Bij roseversand in duitsland kun je kant en klare tri-suits kopen.Ik heb de mijne daar ook vandaan.Hier zit een klein zeempje in en is prima mee te fietsen en lopen(tenminste die 40km dan)

ww.rose.nl

Gr. ramon

rezne
Forum-lid

rezne 13 aug 2008 15:50

Lopen gaat perfect in dat pak dat ik heb. Ik heb al regelmatig koppeltrainingen gedaan en dat is echt geen probleem. Ik vrees alleen dat die zeem nogal volloopt door het zwemmen. Er er zitten (korte) mouwen aan, wat het zwemmen ook niet makkelijker maakt.
CR1 Update
Update 2

mister_arby
Forum-lid

mister_arby 13 aug 2008 17:33

Het is heel gemakkelijk om er achter te komen. gewoon uitproberen. Ik probeer ook alles eerst uit in de training voor dat ik het in de wedstrijd gebruik. Lijkt mij logisch, en als het niks is moet je iets anders proberen.

rezne
Forum-lid

rezne 13 aug 2008 23:58

Net mn eerste zwemtraining sinds, pakweg, 10 maanden gedaan. Eerst 40 baantjes ingezwommen en even geprobeert de theorie in praktijk te brengen :D, daarna 40 baantjes met tijdmeting (25m bad). De kilometer ging gelukkig niet rampzalig in een tijd van 17 minuten en een paar seconden. Ik voel nu spieren waarvan ik even was vergeten dat ik ze had.
25 meter is niet ideaal. Als je net weer in je ritme zit ben je alweer aan het eind van het bad.... En die koprol heb ik niet onder de knie ;)
Wel verkrampte tenen na de intervallen (fiets) van vanmiddag, wat een tikkie lastig is met zwemmen :D
Toch best tevreden.
CR1 Update
Update 2

h3
Forum-lid

h3 14 aug 2008 19:22

@ Rezne

Succes met je eerste kwart triathlon in Doetinchem. Ik kreeg vorige week te horen dat de halve triathlon in Deventer dit jaar niet doorgaat vanwege sponsor en organisatie problemen. Heel erg vervelend aangezien ik deze wedstrijd nog wilde meenemen in mijn voorbereidingen op het Wereldkampioenschap Ironman 70.3 te Clearwater Florida in november van dit jaar.
Ik dacht in Newfoundland ook wel even te finishen onder 4 uur en 50 minuten maar door weersomstandigheden en een veraderlijk fietsprofiel bleek dat niet mogelijk. Kijk niet te vaak op je uurwerk maar geniet van de wedstrijd dat werkt beter!
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run

http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

rezne
Forum-lid

rezne 14 aug 2008 22:46

Dankjewel :). Ik ga proberen zoveel mogelijk te leren: qua indeling, wissels etc.
Ik vermaak me op dit moment prima met de trainingen. Heerlijk die afwisseling. De kans op overbelasting is volgens mij ook veel kleiner omdat je niet elke dag met hetzelfde bezig bent. De trainingen alleen vind ik al geweldig.
Mn Polar is geloof ik niet waterdicht dus geen klokje ;).

Wat is het verschil tussen een 70.3 (afstand in mijlen?) en een halve?
CR1 Update
Update 2

h3
Forum-lid

h3 15 aug 2008 02:24

Volgens mij is er geen verschil, een halve is net zoals bij de IM 70.3 1,9km zwemmen, 90km fietsen en 21,1km hardlopen. 70.3 is inderdaad de afstand in mijlen (totaal). Overbelasting komt voor in iedere sport, ook in triathlon, triatleten hebben de slechte eigenschap veel te trainen, soms teveel, kijk uit dat je niet direct de totale workload opneemt in je trainingsschema's beter is opbouwen naar een piekmoment, meerdere is ook mogelijk zeker bij kwart triathlons. Succes nogmaals en hou ons op de hoogte.
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run

http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie