Pagina 7 van 20
Geplaatst: 24 jun 2008 10:30
door casran
Zo... gisteren beslist om dit jaar voor het eerst de Marmotte te rijden. Past gewoon in mijn schema om hem als training in te lassen: ik ga dus niet voor een topnotering, want zal ergens achteraan starten en het komt na een rustperiode aan het begin van een nieuwe trainingsopbouw.
Ik hoop me enorm te amuseren daar
Geplaatst: 24 jun 2008 10:48
door henkv
Die keuring is bij franse wet verplicht. Je moet het zelf weten als je valsheid in geschrifte wilt toepassen. Wat is nu het probleem om zo'n papiertje te regelen? Als je ziet wat voor een schroot allemaal meedoet aan zo'n marmotte is het nog zinvol ook. KNWU licentiehouders hebben zo'n papiertje volgens mij al op zak en hebben zeker 'n keuring gehad. Maar je dikke buurman met die sigaar die alleen op zondagochtend gaat fietsen, laat die toch even langs de docter gaan zonder 'm aan te raden een vals papiertje op te zetten.
Geplaatst: 24 jun 2008 10:50
door perik
De Marmotte rustig rijden als training.. Dat is voor het eerst dat ik dat hoor!
Geplaatst: 24 jun 2008 10:51
door mac94
[quote="C a s r a n"]Zo... gisteren beslist om dit jaar voor het eerst de Marmotte te rijden. Past gewoon in mijn schema om hem als training in te lassen: ik ga dus niet voor een topnotering, want zal ergens achteraan starten en het komt na een rustperiode aan het begin van een nieuwe trainingsopbouw.
Ik hoop me enorm te amuseren daar
[/quote]
Ik denk dat je met name de Alpe lachend opfietst...
Moet toch niet zo'n probleem voor je zijn Casran?
Geplaatst: 24 jun 2008 11:05
door 53x11
[quote="GastheerG"][quote="HenkV"]Wat is nu het probleem om zo'n papiertje te regelen? [/quote]
IDD zo onverstandig is het niet om zo nu en dan naar je te laten kijken. ONGEACHT je leeftijd.
[/quote]
Van zo'n sportkeuring heb ik bepaald geen hoge pet op, kost vooral geld. Vrijwel elke arts zal bovendien beamen dat je 'garantie totaan de drempel hebt'. Het is volgens mij vooral een juridische kwestie, zodat organisatoren niet aansprakelijk gesteld kunnen worden. O.i.d.
Een keuring van je fiets lijkt me nog zinvoller eigenlijk...
(@HenkV: inderdaad, met een KNWU licentie heb je je gezondheidskeuring automatisch op zak. Zolang je je licentie maar blijft verlengen is die medische keuring trouwens je hele leven geldig, herkeuring niet nodig. Dat zegt genoeg lijkt me...)
Geplaatst: 24 jun 2008 11:05
door casran
[quote="perik"]De Marmotte rustig rijden als training.. Dat is voor het eerst dat ik dat hoor![/quote]
[quote="Mac94"][quote="C a s r a n"]Zo... gisteren beslist om dit jaar voor het eerst de Marmotte te rijden. Past gewoon in mijn schema om hem als training in te lassen: ik ga dus niet voor een topnotering, want zal ergens achteraan starten en het komt na een rustperiode aan het begin van een nieuwe trainingsopbouw.
Ik hoop me enorm te amuseren daar
[/quote]
Ik denk dat je met name de Alpe lachend opfietst...
Moet toch niet zo'n probleem voor je zijn Casran? [/quote]
Ik bedoel maar, ik ga me niet tot op de top van de Glandon te pletter rijden om daar top 30 of zo door te komen. Als ik naar dit event toegetraind had, dan kon dat; nu komt het als eerst training van mijn nieuwe trainingsopbouw voor een halve ironman in augustus en eentje in september.
Hoe dan ook is de Marmotte nooit écht "op 't gemakje", dus dit zal wel keihard zijn, be sure
Ik rijd met compact 34-50 overigens.
Geplaatst: 24 jun 2008 11:14
door henkv
[quote="53x11"](@HenkV: inderdaad, met een KNWU licentie heb je je gezondheidskeuring automatisch op zak. Zolang je je licentie maar blijft verlengen is die medische keuring trouwens je hele leven geldig, herkeuring niet nodig. Dat zegt genoeg lijkt me...)[/quote]
oops..? Dat wist ik niet.... Overigens de keuring die gevraagd (althans hier in Frankrijk) wordt is er een met electro cardiogram. Dus niet de 3 kniebuigingen met vinger aan de pols en vervolgens het hamertje zoals ik 'm me van heel lang geleden voor m'n knwu licentie kan herinneren. Ook al vinden ze met zo'n electrocardiogramm niet alles, voor velen is zoiets nog nooit gedaan. 100% heb je nooit.
Geplaatst: 24 jun 2008 11:25
door havana
In Nederland behoort een ECG standaard NIET tot een keuring en de waarde van de keuring is dus nihil. Overigens is het zinvol het
NHG standpunt m.b.t. keuringen zonder klachten eens door te lezen. Aan een keuring die niet verder komt dan een beetje bloeddruk meten en naar 't hart luisteren heb je helemaal niks. In dat geval kun je beter zelf een krabbel zetten, die arts is sowieso niet verantwoordelijk (ook niet met ECG, MRI, CT scan, whatever).
Een huisarts heeft echt wel wat beters te doen dan half uur te besteden aan een kerngezonde wielrenner.
Overigens wordt in Nederland voorafgaand aan een operatie standaard een ECG gemaakt dus de kans is groot dat deze al één of meerdere keren is gemaakt.
Conclusie: zo'n keuring is zonder van je geld en van je tijd én van de tijd van de huisarts.
Geplaatst: 24 jun 2008 12:00
door 53x11
@Havana: voor een KNWU keuring wordt wel een ECG (in rust) gemaakt. Biedt nog steeds geen garantie natuurlijk. (M.a.w. ben het met je eens, maar zonder keuring geen licentie, dus dan moet je wel)
Geplaatst: 25 jun 2008 01:57
door rezne
[quote="C a s r a n"]
Ik bedoel maar, ik ga me niet tot op de top van de Glandon te pletter rijden om daar top 30 of zo door te komen. Als ik naar dit event toegetraind had, dan kon dat; nu komt het als eerst training van mijn nieuwe trainingsopbouw voor een halve ironman in augustus en eentje in september.
Hoe dan ook is de Marmotte nooit écht "op 't gemakje", dus dit zal wel keihard zijn, be sure
Ik rijd met compact 34-50 overigens.[/quote]
Ik zal bij de finish zeker even uitkijken naar de SLC-SL (denk ik?). Een echte bikkel zou gewoon op de P3C gaan
.
@53x11 waar kan ik jou aan herkennen? Fiets, helm, of die enorme dijen van dat vreselijke verzet
.
Geplaatst: 25 jun 2008 02:11
door casran
[quote="Rezne"]Ik zal bij de finish zeker even uitkijken naar de SLC-SL (denk ik?). Een echte bikkel zou gewoon op de P3C gaan
.[/quote]
Ik ga dat ding idd met de SLC-SL afhaspelen. Ik twijfel nog tussen Zipp 303 clinchers of Lightweight Gen III wielen.... maar vooral of ik er een opzetstuur op monteer.
Een en ander moet wat materiaal- en positietesten worden voor de halve Ironman van Monaco, die begin september op mijn programma geplaatst wordt. Vandaar twijfel of ik de Marmotte al met opzetstuur op het koersstuur rijd.