Alles over vakanties op én met de fiets

Limburgs Mooiste

moriquendi
Forum-lid

moriquendi 19 mei 2008 01:01

HAHAHA veel leuke reacties over het weer en het ongeloofelijke aantal lekke banden ik ben een groepje van 4 rijders tegen gekomen die de 250 km wouden rijden maar kort voor de camerig toch maar om 4 uur smiddags voor de kortste weg naar landgraaf hebben gevraagt omdat ze 16 lekke banden hebben gehad. dus t was wel bar en boos

Wat ik eigenlijk jammer vond was niet het weer maar dat de stemming tijdens t rijden helemaal weg was iedereen was doodstil onderweg en niemand had een beetje lol. elke keer als ik Alfret jodokus kwaK inzette met "Vandaag ben ik zo vrolijk, zo vrolijk" kreeg ik helemaal geen respons. Op I'm biking in the rain Kwam ook al niks
Dus ook maar uiteindelijk na een lekkere Scheit-pause op de camping (tussen teuven epen en slenaken in nl achter t torentje na het boventste bos zaten mn beide 150ers fietsmaten al lekker aan t bierop de camping. ben ik ook maar niet verder gereden.

maar in iedergal maakt niet uit wat voor weer volgend jaar weer. Ik heb weer zo genoten van het klimmen in limburg. Hoe steiler hoe beter. en het is gewoon erg leuk sla je der een leuk weekend van maakt met 8 gasten kamperen bij de boer

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 19 mei 2008 09:56

[quote="Emiel7"]@a.herrebout: bedankt!

Weet iemand misschien hoeveel hoogtemeters er in de oranje lus zaten? Alvast bedankt voor een reactie.
[/quote]

Op de site van limburgs mooiste staat een hoofdstuk over het parcours met alle informatie die je zoekt.

guser
Forum-lid

guser 19 mei 2008 11:53

kanonne wat een regen... fiets half uit elkaar gehaald gisteren om hem weer schoon te krijgen!
2x lek ondanks recente bandjes. Michelin pro2race toch niet zo geschikt voor dit werk misschien.

hoe vaak zou er lek gereden zijn, 5.000x? op weg naar de finish zag ik veel mensen lopen, waarschijnlijk zonder reservebandjes meer.

ook over de 150 route sluit ik me aan bij wat eerder geschreven is, leuke klimmetjes en mini-kasseienstrookje maar die super-prestige afdaling van de vaalseberg kon echt niet.

amstel gold vond ik vorig jaar wat erg massaal, maar limburgs mooiste is eigenlijk precies zo! volgende keer rijd ik de route op eigen gelegenheid, als de zon schijnt :)

giosbeast
Forum-lid

giosbeast 19 mei 2008 12:33

Ha, lijkt dus dat ons cluppie toch de juiste keuze heeft gemaakt door gisteren met droog weer (en veel tegenwind) de Adrie va der Poel Classic te gaan rijden, 166 km door Zeeland.
Rustige tocht ( 800 deelnemers, 300 in de lange route) , goed verzorgd (niks vergeleken met die krenten van de DTC) inclusief tombola met Trek-fiets te winnen en een fraaie route.

Aanrader!

cliors
Forum-lid

Gebruikersavatar cliors 19 mei 2008 12:56

Zaterdag voor het eerst deze gereden (100km zwaar), ondanks de regen toch een erg leuke dag, met een erg leuke route (behalve die 20 meter door de modder dan) en wat is de keutenberg toch een ... berg, maar "fietsend" boven gekomen :D
Temperatuur was redelijk, al snap ik niet dat er zoveel mensen met korte mouwtjes en korte broek reden!
1 keer lek gereden 50 meter onder de top van de Loorberg als ik het goed heb, maar even door na boven gereden en daar gewisseld, kreeg alleen weinig lucht in bandje, maar controle punt 3km verder op heeft dat ook weer verholpen (zat maar 4 bar in).
Enige min puntje was de wat karige water/drank bevoorading, eten geen klachten over had zelf ook genoeg bij me.

Al met al een leuke dag, maar nou een keer hopen dat de volgende keer dat ik naar limburg ga, ik een droge tocht kan rijden want de afgelopen 2 jaar SRC was het ook zeer vochtig:rolleye:
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

bijs
Forum-lid

bijs 19 mei 2008 15:01

150 km zwaar.
Wat een weer deze keer. Na 2 jaren met superweer was het nu naatje!
Had ook weer een voordeel. Had nog nooit een klimtoertocht gereden in slecht weer. Ben meestal schijtens benauwd bij nat wegdek en zeker in de afdalingen die af en toe op snel stromende rivieren leken. Daar ben ik nu voor een groot deel overheen. Toch weer een ervaring.
Wonder boven wonder geen lekke band gehad. Als je alle lekke banden van deze dag op een berg gooit!!! In ieder geval zullen er vandaag veel binnenbanden verkocht worden door heel nederland. Kosenberg en Rohrberg (D) waren echte zwoegers. Het stuk na de Vaalserberg richting Duitsland leek meer op een MTB route. In ieder geval toch lekker gereden. Veel mensen hadden het zwaar op het eind. Zeker bij de laatste niet op de kaart vermelde korte klim die bij menigeen de das omdeed en tot afstappen gedwongen werd. Zit denk ik meer tussen de oren. Fiets zag er niet uit en remblokken voor de helft weg. In iedergeval glimt hij nu weer. Tot volgende jaar.
DB

vip32
Forum-lid

vip32 19 mei 2008 16:25

150km absoluut niet zwaar, het weer was slecht maar kon nog veel slechter. veel lekke banden gezien maar deze fietsers hadden opvallend vaak rugzakjes bij zich (met waarschijnlijk een shitload aan binnenbanden).

dstentler

dstentler 19 mei 2008 17:07

Ook ik heb de 150 km gereden.
Het was mijn debuut en het smaakt echt naar meer! Geweldig gewoon!
Volgend jaar zeker weer, en hoop binnenkort even een leuk verslagje te kunnen tikken!

Later dus meer!

timo002
Forum-lid

timo002 19 mei 2008 17:08

Hier ook de 150km gefietst! Had nog bar weinig geklommen dit jaar maar het ging me goed af! We reden met een groep van 6 personen en hebben ook 6 lekke banden gehad, 1 valpartij en nog tal van andere redenen gehad waarom we moesten stoppen door het slechte weer! Door het stilstaan en dan nat worden van de regen werd je weer lekker koud, daarna even afdalen en het klappertanden begon! Maar na een klim was de kou wel weer verdreven!

We hebben er ongeveer 6 uur over gedaan en 3 uur stil gestaan, dus meer dan 9 uur na vertrek waren we terug!

Aan het einde, toen ik met nog een paar km te gaan een lekke band kreeg en we ook nog eens totaal verkeerd reden naar de finish had ik er nog weinig plezier aan. Om een of andere reden hebben we met een groep van ik denk 300 wielrenners totaal een van de laatste borden richting de finish gemist!

De overige faciliteiten vond ik redelijk goed, echter de douches bij de camping waren wat mager. Met de nadruk op mager! Dat ze koud waren was niet zo erg, had het toch al koud! Maar er kwam nagenoeg geen water uit, dat was wat minder!

Wat ik trouwens nog wel opmerkelijk vond! We kwamen vanuit Belgie Nederland in en bij een spoorweg overgang (kleintje) stond een kraan op de overweg. Er stond een persoon op de weg, zonder veiligheids jasje aan, de wielrenners tegen te houden en er zat er een in de kraan (ook geen veiligheids jasje aan). Waar ze in godsnaam mee bezig waren mag Joost weten maar het leek er niet op! Wat dat betreft konden we ook nog wel in Belgie geweest zijn!!!
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

bijs
Forum-lid

bijs 19 mei 2008 18:45

[quote="vip32"]150km absoluut niet zwaar, het weer was slecht maar kon nog veel slechter. veel lekke banden gezien maar deze fietsers hadden opvallend vaak rugzakjes bij zich (met waarschijnlijk een shitload aan binnenbanden).

[/quote]

Ik bedoel op papier als zwaar aangegeven. Vond hem vorig jaar zwaarder.
DB

intersantos
Forum-lid

intersantos 19 mei 2008 19:57

En de foto's staan on-line.

selespeed
Forum-lid

selespeed 19 mei 2008 20:42

150 km rood thuis-"wedstrijd" gefietst zaterdag (ik woon in Landgraaf). Met ons fietsclubje de rode lus gereden en genoten van alle bergop-slingerende "Holländer" op de Cauberg, Dode Man, Camerig etc. Respect! Ook hier en daar een babbeltje met mensen uit Zeeland, Drente en weet ik waar iedereen vandaan kwam gemaakt. Misschien vind ik dit nog wel het leukste aan de tocht.

En ja lekke banden, ongelooflijk. Zelf 3x. Ongelooflijk vond ik ook de lekke banden die 'wij' fietsers maar overal lieten liggen. Is dat nou zo veel moeite je eigen rommel mee te nemen?

Verder vond ik LM2008 dit jaar weer super goed georganiseerd, echter het wordt wel steeds drukker op de weg. Het Gulperner pilsje aan het eind smaakte weer heerlijk :-). Daar doe ik het in 2009 weer voor.

Ciao,
Roy.

Ad6 2010/2011/2012, Ven2-4Cancer 2011/2012/2013. In 2014 Ventoux3

Plaats reactie