Slechte ervaringen met GP4000S?
Volgens mij is het het beste om de voorband naar de achterband te doen als die versleten is en dan een nieuwe voorband te monteren zodat je altijd met een vrij nieuwe voorband rijdt, maar daar is 't nu wat laat voor en ik wil graag met Schwarze buitenbanden fietsen , iets voor het volgende setje dus
Foosho schreef:Volgens mij is het het beste om de voorband naar de achterband te doen als die versleten is en dan een nieuwe voorband te monteren zodat je altijd met een vrij nieuwe voorband rijdt
Lijkt me niet. Dan leg je een enigszins versleten band op het wiel waar de slijtage heftiger is en op het wiel waar minder slijtage plaatsvind leg je een nieuwe. Leg dan een nieuwe op het achterwiel en dan zal voor en achter ongeveer gelijktijdig versleten zijn. Met dit verschil dat voor het dubbele aantal kilometers gedraaid heeft van achter.
Mijn waarschuwing is weggehaald!?
Een waarschuwing roept vragen op en maakt het daardoor wel interessanter -_^
Een waarschuwing roept vragen op en maakt het daardoor wel interessanter -_^
Klopt, maar da's geen probleem. Uiteindelijk gaan alle banden op aan de achterkant, dus qua kosten oid maakt het niks uit.Henry schreef:Lijkt me niet. Dan leg je een enigszins versleten band op het wiel waar de slijtage heftiger is en op het wiel waar minder slijtage plaatsvind leg je een nieuwe.
't Nadeel daarvan is dat je met een versleten voorwiel komt te rijden, terwijl je die volgens mij het beste wilt houden.Leg dan een nieuwe op het achterwiel en dan zal voor en achter ongeveer gelijktijdig versleten zijn. Met dit verschil dat voor het dubbele aantal kilometers gedraaid heeft van achter.
Foosho schreef:Klopt, maar da's geen probleem. Uiteindelijk gaan alle banden op aan de achterkant, dus qua kosten oid maakt het niks uit.Henry schreef:Lijkt me niet. Dan leg je een enigszins versleten band op het wiel waar de slijtage heftiger is en op het wiel waar minder slijtage plaatsvind leg je een nieuwe.
Volgens mij wel. Je moet namelijk weer een 4e band gaan leggen.
Als een nieuwe achterband eerder versleten is dan nieuwe voorband, is een enigszins versleten achterband zeker eerder versleten dan een nieuwe voorband. Dus moet je al weer een 4e band voor gaan leggen en de voorband naar achteren. Terwijl je anders 3 banden ongeveer gelijktijdig versleten hebt.
Mijn waarschuwing is weggehaald!?
Een waarschuwing roept vragen op en maakt het daardoor wel interessanter -_^
Een waarschuwing roept vragen op en maakt het daardoor wel interessanter -_^
Nee, dat klopt niet :
Hoe je het ook wendt of keert, je rijdt met 2 banden op de fiets, hoe die precies zitten maakt niet uit voor het aantal km's en dus voor de onkosten / slijtage.
In je bovenstaande redenatie moet je goed opletten welke banden hoeveel gereden hebben als ze er op gaan en op het eind op letten welke echt op zijn, 't maakt niks uit
Voorbeeld:
Totaal aantal km: 10687.5 (even handig gekozen, boeit verder niet)
Voorband: slijt in 6k
Achterband: slijt in 3k.
Jouw geval:
1.78125x voorband
3.5625x achterband
Totaal: 5.34375 banden versleten
Mijn geval, ik geef de slijtages aan in %.
Voor (%) - Achter (%) - km stand - aantal banden versleten
0 - 0 - 0k - 0
50 - 100 - 3k - 1
0 - 50 - 3k - 1 (omgewisseld)
25 - 100 - 4.5k - 2
0 - 25 - 4.5k - 2 (omgewisseld)
37.5 - 100 - 6.75k - 3
0 - 37.5 - 6.75k - 3 (omgewisseld)
31.25 - 100 - 8.625k - 4
0 - 31.25 - 8.625k - 4 (omgewisseld)
34.375 - 100 - 10.6875k - 5
0 - 34.375 - 10.687.5k - 5 (omgewisseld)
Je zou zeggen, he Foosho doet het beter, maar dat is niet zo, omdat ik er dan al een deels versleten band onder heb zitten, dus mijn score is 5 + 0.34375 = 5.34375 banden versleten, precies hetzelfde..
Hoe je het ook wendt of keert, je rijdt met 2 banden op de fiets, hoe die precies zitten maakt niet uit voor het aantal km's en dus voor de onkosten / slijtage.
In je bovenstaande redenatie moet je goed opletten welke banden hoeveel gereden hebben als ze er op gaan en op het eind op letten welke echt op zijn, 't maakt niks uit
Voorbeeld:
Totaal aantal km: 10687.5 (even handig gekozen, boeit verder niet)
Voorband: slijt in 6k
Achterband: slijt in 3k.
Jouw geval:
1.78125x voorband
3.5625x achterband
Totaal: 5.34375 banden versleten
Mijn geval, ik geef de slijtages aan in %.
Voor (%) - Achter (%) - km stand - aantal banden versleten
0 - 0 - 0k - 0
50 - 100 - 3k - 1
0 - 50 - 3k - 1 (omgewisseld)
25 - 100 - 4.5k - 2
0 - 25 - 4.5k - 2 (omgewisseld)
37.5 - 100 - 6.75k - 3
0 - 37.5 - 6.75k - 3 (omgewisseld)
31.25 - 100 - 8.625k - 4
0 - 31.25 - 8.625k - 4 (omgewisseld)
34.375 - 100 - 10.6875k - 5
0 - 34.375 - 10.687.5k - 5 (omgewisseld)
Je zou zeggen, he Foosho doet het beter, maar dat is niet zo, omdat ik er dan al een deels versleten band onder heb zitten, dus mijn score is 5 + 0.34375 = 5.34375 banden versleten, precies hetzelfde..
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Ik heb de 4000, en nu ze een hele winter hebben stilgezeten, zijn er er precies op verbeterd. Waarschijnlijk zijn ze een beetje harder geworden door uitdroging. Ik vermoed dus (maar dit is dan ook maar een gevoel), dat verse bandjes gewoon sneller lek gaan, vettiger zijn en sneller slijten. De grip zou dan wel beter moeten zijn. Te oude bandjes beginnen dan weer te barsten.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 27 sep 2007 21:57
Heb vanaf januari bijna 5.000 km gereden op de GP4000S, ook met slecht weer, en nog geen één lekke band. Ben dus meer dan dik tevreden!! Nou maar hopen dat ik zaterdag tijdens de AGR (250km) niet lek rij.