Dat zou dan wel weer knullig (en een beetje vreemd) zijn... Na een uitgebreide warming-up op en rond het parcours, de keuze maken om met te zachte banden te gaan starten. En vervolgens vanaf de startlijn snoeihard wegrijden, direct de koppositie innemen, en ondertussen bedenken dat de benen en/of de banden toch wel wat slapjes aanvoelen. Dus maar direct overstappen op een andere fiets die kennelijk al de juiste (hardere) bandenspanning heeft. Da's vreemd toch.-Robin- schreef:Tijdens de uitzending op Sporza zijn ze het gaan vragen aan vader Boom en het zou juist omgekeerd zijn. Hij wou harder opgepompte banden en is daarvoor gaan wisselen.dummy schreef:Wat een ijzersterk optreden van Lars Boom, zeg. Continu voorin gezien, en reed daar ook zeer alert. De commentatoren hoorde ik er niet over, maar het zou me niet verbazen als zijn eerste ronde volkomen gepland was: als enige met hard-opgepompte banden, en dan zo snel mogelijk voorop rijden om uit alle gedrang te blijven, en eventuele valpartijen achter zich te houden. Vervolgens meteen bij de eerste passage van de materiaalpost overstappen op een nieuwe fiets met banden, voorzien van de 'normale' spanning. Kan ook geen andere reden bedenken, waarom hij zo snel overstapte. Het was tevens zijn laatste fietswissel.
Dat vader Boom het trucje niet wilde verklappen, lijkt meer voor de hand te liggen. Dan kan Lars het altijd nog eens gebruiken. :rolleye:
Maar ik kan het mis hebben, hoor. Zou Havana zeggen.