Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Gazelle Goldline Fixed Gear Customized

remon@
Forum-lid

remon@ 29 jan 2008 23:56

mooie bike die Cervélo

rubenio
Forum-lid

rubenio 30 jan 2008 09:48

Hoi allen,

Dat idee van een wit vlak is misschien niet eens zo gek bedacht.
Een spierwit stuk, dat op 2 plekken als een cilinder eromheen zit.
En dan met een superstrak , zwart lettertype , dat kan best iets moois worden inderdaad!

Verder begrijp ik dat sommige mensen de kleur iets matig vinden want hij lijkt wel donkerblauw maar in het echt is ie gewoon diep donkergrijs.

De volgende handelingen zijn:

- balhoofd&bb laten vlakken
- chris king kopen en erin zetten
- balhoofdplaatje erop monteren
- zadelpenbuis uitschuren naar 27.2 , door coatinglaag is ie nu iets nauwer namelijk.
- Voor de rest word alles overgezet van mijn huidige fixer , maar niet alles want ik heb ook nieuwe dingen gekocht :

- ITM stuurtje van Il Grasso
- 42 T voorblad
- Nieuwe trapas
- CK balhoofd
- Een wat ouder model Chorus zadelpen , maar hij ziet er mooi uit en het scheelt 200 gram ten opzichte van de huidige zadelpen
- Andere stuurpen (ombouw naar 1 1/8??)
- Campagnolo hendel ( is al binnen maar moet ik nog een rubber voor hebben)
- Stuurlint ( huidige is aan 1 kant op , want de lijmstrip is niet meer goed, dus monteren ging niet zo lekker meer. Ik denk dat ik een metaal/zilver-look stuurlint neem.

Dus ik ben er nog niet helemaal , en het einde van het project is helaas niet over 2 dagen al in zicht. Maarja, ik wil ook nog een nieuwe pc kopen en mn bianchi even laten rijden d.m.v. nieuwe voorbladen&ketting. Dus ik moet het budget even indelen, maar ik probeer er natuurlijk de vaart in te houden.

De kleurstelling word overigens wel vet , de grijze coating-kleur, blank-alu van zadelpen , velgen,naven etc. en wat turquise tinten.

:)

Grtz.
Rubenio

w0uter
Forum-lid

w0uter 30 jan 2008 10:52

je kan dat witte vlak natuurlijk ook turquis (of hoe het ook heet) maken, zodat het aansluit bij je balhoofd. Ik probeer bij mijn fietsen altijd zo min mogelijk kleuren te gebruiken die mooi bij elkaar passen. Op mijn Sensa: rood. zwart en wit (in dezelfde tint) en op de fix: roze, zwart en zilver.

rubenio
Forum-lid

rubenio 30 jan 2008 13:55

Daar zat ik ook aan te denken maar ik denk het het dan "overkill" word, turquise is niet echt een kleur om heel euthauiast mee te strooien , maar dat is mijn mening dan weer:)
Het leek mij het mooist om alles een beetje in de "industrie" tinten te doen , zoals de kleur van het frame,zwart en blank alu. En dan als accent 1 of 2 punten in de door mij beoogde felle kleur turquise. Maar wat betreft de decals , dat duurt nog wel even want hij moet eerst in elkaar natuurlijk :)

Geld voor de CK komt over 3 dagen en salaris over 2 1/2 week en ik hoop dat ik 'm daarmee in een keer af kan hebben.

Grtz.
Rubenio

newd
Forum-lid

Gebruikersavatar newd 30 jan 2008 14:10

of turquoise letters op het witte vlak ;)

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 30 jan 2008 18:51

He rubenio, goede ideeen allemaal! Ben erg benieuwd naar het eind resultaat. Sterkte bij het nemen van alle beslissingen over kleur en lettertype. Dit topic heeft mijn SingleSpeed/Fixie ideeen in een stroom versnelling gebracht. Vandaag een Batavus als basis gekocht. Zie de link hieronder, geen directe foto want het moet hier over een Gazelle Goldliner gaan.
http://img132.imageshack.us/img132/8110/fixie001pq1.jpg

rubenio
Forum-lid

rubenio 30 jan 2008 18:56

@BianchiSL3 , soow je hebt de smaak te pakken! :)
Wat zijn de plannen met deze mooie oldtimer van Nederlandse bodem?

Grtz.
Rubenio

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 30 jan 2008 19:55

[quote="rubenio"]@BianchiSL3 , soow je hebt de smaak te pakken! :)
Wat zijn de plannen met deze mooie oldtimer van Nederlandse bodem?

Grtz.
Rubenio[/quote]

In ieder geval heel sober, eerste idee creme wit of licht grijs met blauwe band:
Afbeelding

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 30 jan 2008 21:31

Ah, de oude Panasonic kleuren. Laat die dan ook terugkomen op de balhoofdsbuis, met 2x blauw lijkt het net iets te iel.

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 02 feb 2008 22:11

[quote="Paul Chris"]Zou je me het adres van dat bedrijf kunnen PM-en? Woon niet zo ver bij Amersfoort vandaan, weet nog niet zeker of ik het wil laten doen, maar denk er over.[/quote]

Ik heb de zelfde vraag rubenio, graag een PM met het adres van de spuiter. Ik ben voor mijn werk af en toe in Soest, dus al aardig in de buurt. Dank al vast.

rubenio
Forum-lid

rubenio 03 feb 2008 11:15

@BianchiSL3, zie pm ;)

Verder gaat dit project helaas voor 2 weekjes in pauze-stand , want het word allemaal net even iets duurder dan van tevoren gepland.

Grtz.
Rubenio

Plaats reactie