Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

AVR Wielersport (aka: Italian bikes): Oplichter

marnik
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 jan 2008 19:39

marnik 04 jan 2008 21:08

Scepticus schreef:Trouwens, zijn dit eigenlijk wel echt Zipps?

303-achtige draadvelg met geïntegreerde nippels wordt atm toch helemaal niet gemaakt door Zipp, ook niet voor anderen....

Afbeelding


volgens mij niet
van zipp die wielen nog nooit gezien
ik zou het niet vertrouwen
°°solist-carbon°°
http://www.pws-eijssen-kct.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 04 jan 2008 21:11

R. hilferink schreef: Ziet er wel leuk uit, maar dus toch maar niet doen????

http://link.marktplaats.nl/136062773


Advertentie is (geen verrassing) inmiddels verwijderd.... voortaan ff screenshotjes maken en posten ;)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 04 jan 2008 21:53

marnik schreef:
Scepticus schreef:Trouwens, zijn dit eigenlijk wel echt Zipps?

303-achtige draadvelg met geïntegreerde nippels wordt atm toch helemaal niet gemaakt door Zipp, ook niet voor anderen....

Afbeelding


volgens mij niet
van zipp die wielen nog nooit gezien
ik zou het niet vertrouwen



zelfs salden verkoop geen zipp's voor deze prijs, en als er geen zipp naven in zitten zijn het sowiso in mijn ogen geen echte zipp's
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 04 jan 2008 21:58

de monsternaar schreef: zelfs salden verkoop geen zipp's voor deze prijs, en als er geen zipp naven in zitten zijn het sowiso geen echte zipp's


Da's niet waar, b.v. AM Classic en Zefiro en Easton boden of bieden wielsets aan met Zipp velgen (hiervoor maakt Zipp velgen die niet de laatste snufjes (dimples etc) hebben). Maar ik vraag me dus af of deze wielen wel Zipp velgen hebben
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

skinny
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 nov 2007 23:51

skinny 04 jan 2008 22:14

Eenieder die van AVR heeft gekocht kan zich tot hem wenden met het vriendelijke verzoek de overeenkomst te ontbinden, en wel op grond van:
-Dwaling (art. 6:228 Burgerlijk Wetboek): google het betreffende wetsartikel voor de gestelde vereisten.
-Bedreiging/bedrog/misbruik van omstandigheden (art. 3:44 BW): ook hier geldt dat jullie zelf even moeten googlen voor het wetsartikel en de gestelde vereisten.

Hieraan wil ik toevoegen dat je als koper een zekere onderzoeksplicht hebt, hoever deze reikt is afhankelijk van hoeveel de koper en verkoper verstand van zaken hebben. Een verkoper die veel verstand van zaken heeft, die dient een (leek) koper in te lichten over wat hij koopt. Dergelijke wijzen van ontbinden kunnen geschieden door een aangetekende brief (zowel gerechtelijk als buitengerechtelijk).
Dit klinkt misschien klinkt dit allemaal wat lastig, maar een rechtsbijstandsverzekering wil nog wel eens helpen (alhoewel er bij de rechtsbijstandsverzekeringen nogal een partij incompetente figuren rond lopen, gezien de brieven vol met spel- en schrijffouten en de soms nogal lompe behandeling). Voor juridische hulp kan je ook kijken of er een rechtswinkel aanwezig is in de gemeente waar je woont, deze bieden veelal gratis juridisch advies. Handige website: www.juridischloket.nl

Mijn tip: laat je niet op je kop zitten, je hebt wel degelijk rechten, maak hier dus ook gebruik van!

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 04 jan 2008 22:20

Scepticus schreef:
de monsternaar schreef: zelfs salden verkoop geen zipp's voor deze prijs, en als er geen zipp naven in zitten zijn het sowiso geen echte zipp's


Da's niet waar, b.v. AM Classic en Zefiro en Easton boden of bieden wielsets aan met Zipp velgen (hiervoor maakt Zipp velgen die niet de laatste snufjes (dimples etc) hebben). Maar ik vraag me dus af of deze wielen wel Zipp velgen hebben


dat bedoel ik ook niet, ik vind als je zipp's koopt moet je ook zipp naven nemen
dan heb je in mijn ogen echte zipp's en zijn niet veel duurder
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 04 jan 2008 22:25

de monsternaar schreef: dat bedoel ik ook niet, ik vind als je zipp's koopt moet je ook zipp naven nemen


Oh op die manier. Maar daar ging het hier natuurlijk niet over. AVR zegt dat het Zipp velgen zijn en dat betwijfel ik dus...


dan heb je in mijn ogen echte zipp's en zijn niet veel duurder


Nou...... :rolleye::p
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

renes.
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 24 okt 2006 15:48

renes. 04 jan 2008 22:51

AVR belooft dus beterschap, maar laat ze eerst bewijzen dat dit niet na 2x weer wegebt.

De zin van een fietsforum is weer eens bewezen, hoewel niet elk topic of alle posts even nuttig zijn (dat hoeft ook niet).
Het fietsforum zal m.i. alleen maar belangrijker worden (via Google kom je snel hier uit).

Verder mbt AVR: ik kijk de kat uit de boom.
Stevens SCF1-Campa Chorus/Record-Eurus
Planet X Stealth-Campa Chorus-Xentis Mark 1

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 05 jan 2008 01:08

Ik moet eerlijk zeggen dat ik drie pagina's geleden nog wel enig optimisme had, maar nu op pagina 6 geloof ik steeds minder in de beterschap. Maar inderdaad: Het forum is nuttig. Ik zou bijna willen zeggen: Krijgt het fietsforum misschien iets wat je -macht- zou kunnen noemen? Beetje Bucklereffect? Het Nova van de fietswereld...

rubenio
Forum-lid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 17 apr 2006 16:28

rubenio 05 jan 2008 01:13

ponsteen schreef:Ik zou bijna willen zeggen: Krijgt het fietsforum misschien iets wat je -macht- zou kunnen noemen? Beetje Bucklereffect? Het Nova van de fietswereld...


Jah dat denk ik ook wel , wat op zich niet verkeerd is , een soort controlerende en informerdende factor. Op deze manier staat de consument niet alleen tegen een tegenvallende service/product. Zeker als het om peperdure wielen gaat.

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 05 jan 2008 01:30

Scepticus schreef: Da's niet waar, b.v. AM Classic en Zefiro en Easton boden of bieden wielsets aan met Zipp velgen (hiervoor maakt Zipp velgen die niet de laatste snufjes (dimples etc) hebben). Maar ik vraag me dus af of deze wielen wel Zipp velgen hebben
Wou eigenlijk me niet met dit topic bemoeien,
maar alsnog voel ik me nu wel verplicht om hier op een antwoord te geven.
Ik zie al exact welke velg dit is! iedergeval geen Zipp fabrikaat.
Namelijk een velg die ik ook verhandel als compleet wielset,
al tig in me handen gehad.

iche
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 feb 2007 18:16

iche 05 jan 2008 17:39

Nadat ik gestopt ben met voetballen en toch nog iets aan sport wou doen heb ik 2 jaar geleden ook beslist om een koersfiets te kopen
Was toen een leek en een fiets was een fiets in mijn ogen Als ik toen de advertenties van AVR had gelezen was ik er zelf ook wel ingetuimd
Gelukkig had ik een kameraad die me wat bijstond Je kunt op internet wel het één en ander terugvinden maar dan nog
bv je kan wel de rangorde van de groepen kennen maar het verschil zien tussen de jaartallen en gebruik vraagt toch enige ervaring
Zeg tegen een leek de woorden team replica,carbon... en ze denken dat ze een goede fiets voor zich hebben staan
AVR richt zich op die "onwetende"en commercieel zal het wel een succes zijn en zo bezien zij het waarschijnlijk ook wel
Eigen portemonnee eerst de rest zal hun worst wezen
Spijtig voor diegene die hun geld eraan kwijt zijn maar deze mensen zullen altijd bestaan
Ik rijd altijd de laatste ,kunnen ze me toch al niet voorbij steken

Plaats reactie