Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Je grootste irritatie??

maatchen
Forum-lid

maatchen 31 jan 2008 19:28

Ik irriteer me ;-) mateloos aan organisatoren van toertochten die geen rekening houden met niveauverschillen tussen rijders, en dat soort tochten dus over de meest onoogelijke smalle paadjes laten leiden, waar je je tegenstanders wel als een gek voorbij moet rijden om nog een beetje bovenaan in het klassement te komen. Laat ze een stuk snelweg afzetten.

Is 'LINKS', 'MIDDEN' of 'RECHTS' trouwens voldoende waarschuwing?

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 31 jan 2008 19:58

[quote="Maatchen"]Is 'LINKS', 'MIDDEN' of 'RECHTS' trouwens voldoende waarschuwing?[/quote]
Ik denk dat de ontvanger zich dan afvraagt of hij/zij naar links moet of dat jij links wilt passeren.

raphael
Forum-lid

raphael 31 jan 2008 22:10

@ Maatchen:

toertocht: tegenstanders....klassement? bedoel je cyclo's of toertochten? bij de laatste hoop ik dat er niet van tegenstanders sprake is :)

noppie
Forum-lid

noppie 31 jan 2008 22:15

Bij een toertocht ben jezelf je grootste tegenstander.
kiekeboe

maatchen
Forum-lid

maatchen 01 feb 2008 23:28

[quote="litespeed"][quote="Maatchen"]Is 'LINKS', 'MIDDEN' of 'RECHTS' trouwens voldoende waarschuwing?[/quote]
Ik denk dat de ontvanger zich dan afvraagt of hij/zij naar links moet of dat jij links wilt passeren.

[/quote]

Geen flauw idee, daarom vraag ik dat ;-)....................
Als er twee naast elkaar fietsen en ik schreeuw 'MIDDEN', dan lijkt het me duidelijk dat ik er in het midden tussendoor wil, maar hoe het verder met fietsetiquette is?

maatchen
Forum-lid

maatchen 01 feb 2008 23:30

[quote="raphaël"]@ Maatchen:

toertocht: tegenstanders....klassement? bedoel je cyclo's of toertochten? bij de laatste hoop ik dat er niet van tegenstanders sprake is :) [/quote]

Is daar een verschil tussen dan? Lijkt me dat degenen die 5 minuten na de winnaar binnen komen toch niet echt voor het mooie weer of de mooie route rijden........

gbrand
Forum-lid

gbrand 02 feb 2008 10:03

[quote="Maatchen"][quote="raphaël"]@ Maatchen:

toertocht: tegenstanders....klassement? bedoel je cyclo's of toertochten? bij de laatste hoop ik dat er niet van tegenstanders sprake is :) [/quote]

Is daar een verschil tussen dan? Lijkt me dat degenen die 5 minuten na de winnaar binnen komen toch niet echt voor het mooie weer of de mooie route rijden........

[/quote]

Ik ben benieuwd waar die winnaar van die toertocht wordt gehuldigd? Ben bij veel toertochten geweest, maar heb er nog nooit een 'podium' gezien.:d
Zo\'n tellertje heb ik ook gehad.

mikebiker
Forum-lid

mikebiker 02 feb 2008 11:32

[quote="Maatchen"][quote="litespeed"][quote="Maatchen"]Is 'LINKS', 'MIDDEN' of 'RECHTS' trouwens voldoende waarschuwing?[/quote]

[/quote]

Als er twee naast elkaar fietsen en ik schreeuw 'MIDDEN', dan lijkt het me duidelijk dat ik er in het midden tussendoor wil, maar hoe het verder met fietsetiquette is?[/quote]

Ik roep daarom altijd maar: Ik kom links!....................dan kunnen ze me rechts passeren:D
Groet,
Mike

maatchen
Forum-lid

maatchen 02 feb 2008 13:52

[quote="Gbrand"][quote="Maatchen"][quote="raphaël"]@ Maatchen:

[/quote]

Ik ben benieuwd waar die winnaar van die toertocht wordt gehuldigd? Ben bij veel toertochten geweest, maar heb er nog nooit een 'podium' gezien.:d[/quote]

Zal bij jullie wel anders zijn, hier is elke toertocht een wedstrijd.

maatchen
Forum-lid

maatchen 02 feb 2008 14:05

[quote="mike biker"][quote="Maatchen"][quote="litespeed"][quote="Maatchen"]Is 'LINKS', 'MIDDEN' of 'RECHTS' trouwens voldoende waarschuwing?[/quote]

[/quote]

Als er twee naast elkaar fietsen en ik schreeuw 'MIDDEN', dan lijkt het me duidelijk dat ik er in het midden tussendoor wil, maar hoe het verder met fietsetiquette is?[/quote]

Ik roep daarom altijd maar: Ik kom links!....................dan kunnen ze me rechts passeren:D[/quote]

In beginsel rijdt je hier rechts, net als in het normale verkeer, en kan je links inhalen, 'LINKS' is dan ook meer om aan te geven dat je wilt inhalen. 'RECHTS' betekent dan eigenlijk automatisch dat degene die je wilt inhalen het linker spoor heeft omdat dat waarschijnlijk beter berijdbaar is, en op het moment dat je 'RECHTS' aangeeft is de richting van het geluid ook een aanduiding aan welke kant je wil passeren.
Maar passeren doe je natuurlijk pas als duidelijk is dat degene voor je de ruimte heeft en geeft.

intersantos
Forum-lid

intersantos 02 feb 2008 18:17

[quote="Maatchen"]Is 'LINKS', 'MIDDEN' of 'RECHTS' trouwens voldoende waarschuwing?[/quote]

''LINKS VOORBIJ'' of "RECHTS VOORBIJ'' is duidelijker.

Plaats reactie