Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Rabobank in 2009 op Giant

bora
Forum-lid

bora 26 okt 2007 15:44

jongens jongens wat een negativiteit zullen we dit afsluiten enn verder gaan in 2009???dan komt de rabobank misschien wel met een woeste gazelle princes of zo:P

jannak
Forum-lid

jannak 26 okt 2007 18:23

bora schreef:jongens jongens wat een negativiteit zullen we dit afsluiten enn verder gaan in 2009???dan komt de rabobank misschien wel met een woeste gazelle princes of zo:P

Helemaal mee eens, en die princes dan op het dak van een Dacia Logan ploegleiders auto! :D
http://www.houseofcycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

simen
Forum-lid

simen 26 okt 2007 23:53

bora schreef:jongens jongens wat een negativiteit zullen we dit afsluiten enn verder gaan in 2009???dan komt de rabobank misschien wel met een woeste gazelle princes of zo:P

Hoezo negatief als je mij bedoelt .

Ik probeer het te benaderen op een redelijk vrijdenkende manier.
Dat is volgens mij de enige manier om alle partijen aan winst te helpen.
Nieuwe ideeen door jonge mensen opgepakt met nieuwe onlangs beschikbaar gekomen produktietechnieken.
Rabo heeft hierin een rol met zijn netwerk,ingangen en kapitaal.
Gazelle ,als ondernemer, moet iets doen in de wereld waar het ver weg en handmatig frames produceren steeds minder interressant word vanwege moordende concurrentie .Verder automatiseren in eigen land is dan onontkoombaar om te overleven.
En de huidige generatie jonge renners met hun overschot aan talent moeten deze vooruitgang tonen aan het brede(kopers)publiek.

Gebeurt er op de baan niet reeds zoiets richting olympische spelen?
Zij is ook tegen

bikeboss
Forum-lid

bikeboss 27 okt 2007 19:04

Voor een prof telt enkel het bedrag dat op zijn contract staat vermeld en allerminst het frame waarop zijn team rijdt. Indien het kwalitatief voldoet, mag het voor hem gerust een no name frame zijn. Ook de jongeren rijden doorgaans op het frame dat ze via hun club met sterke korting kunnen aankopen; profmateriaal staat immers totaal niet garant voor succes. Zelf ben ik trouwens ook niet bereid een bom geld neer te tellen voor een ronkende naam op mijn frame. Een voor mij geknipte geometrie in combinatie met bewezen kwaliteit is mijn enige vereiste; indien de kleur echt tegenvalt laat ik hem opnieuw spuiten.

simen
Forum-lid

simen 27 okt 2007 23:24

bikeboss schreef:Voor een prof telt enkel het bedrag dat op zijn contract staat vermeld en allerminst het frame waarop zijn team rijdt. Indien het kwalitatief voldoet, mag het voor hem gerust een no name frame zijn. Ook de jongeren rijden doorgaans op het frame dat ze via hun club met sterke korting kunnen aankopen; profmateriaal staat immers totaal niet garant voor succes. Zelf ben ik trouwens ook niet bereid een bom geld neer te tellen voor een ronkende naam op mijn frame. Een voor mij geknipte geometrie in combinatie met bewezen kwaliteit is mijn enige vereiste; indien de kleur echt tegenvalt laat ik hem opnieuw spuiten.

Een prof als het uithangbord van de sponsor past dus perfect in dit plaatje.
Een nieuw vooruitstrevend frame en/of onderdelen maken hoogstwaarschijnlijk een marginaal verschil.
Maar het zaait in ieder geval twijfel bij de concurrentie en het is lekker tussen je oren.
Is dat niet vaak beslissend in een wielerwedstrijd?
Zij is ook tegen

bikeboss
Forum-lid

bikeboss 28 okt 2007 12:08

De grootste motivatie voor een prof is zijn bankrekening. Denk je nu echt dat het pakweg Roy Sentjens wat uitmaakt dat hij bij Predictor-Lotto zijn Colnago van Rabo moest inruilen voor een Ridley? Het is de teammanager die bepaalt op welk materiaal wordt gereden, en zijn enige norm hierbij is de financiële inbreng van een fabrikant. Indien zich dan een materiaalprobleem voordoet (bv. veel kaderbreuken) zal die fabrikant snel voor de keuze worden geplaatst: ofwel wijzigt hij binnen de kortste keren het nodige aan zijn produkt (remember het te slappe Time-bracket en het niet passende Specialized-frame van Boonen, de verhoogde bracketstijfheid van Colnago voor Petacchi,...), ofwel blijft het bij een sponsoring voor dat ene seizoen, met alle negatieve publiciteit vandien. Er is niets makkelijker dan het verbreken van het contract met een constructeur. Bij Quick-Step bv. staan een massa constructeurs te springen om de verbintenis met Specialized af te kopen.

soffatti
Forum-lid

soffatti 28 okt 2007 22:53

GastheerG schreef:Ach het effect begint NU al te werken dat Rabo de Colnago´s gaat dumpen. Als je ziet wat er de afgelopen dagen aan Colnago´s op Markplaats gedumpt wordt................

Is gewoon helemaal uit! Heb ik weer. Liep er net een te overwegen.

Geeft mij mooi de kans om eindelijk een Colnago voor weinig te gaan halen.
:p

buch
Forum-lid

buch 28 okt 2007 23:21

Ach ik had toch al niets met die italliaanse emotie.
Ben blij dat we weer eens iets van gazelle horen.
En wat het wordt in taiwan gemaakt. Als het maar goed is. Het meeste komt toch uit Azie en Tchechie.
Ik denk dat het uiteindelijk zal leiden tot betere modellen van gazelle.
Een beetje tegenhang tegenover de cube's, focussen, canyons,red bulls van onze oosterburen vindt ik niet verkeert.
Nu maar wachten op de eerste AA carbon special ( met verchroomde rechter liggende achtervork)

timowr
Forum-lid

timowr 28 okt 2007 23:37

Dat is ook wel zo. Zie ook de ontwikkelingen die Koga wil doen voor de baanploeg. Staat is schril contrast met het degelijke maar saaie imago van hun wegfietsen. Zo zal Gazelle waarschijnlijk ook wel gaan investeren en innoveren.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 29 okt 2007 22:06

Wel interessant natuurlijk dat Theo Bos dan straks als Raboman als enige op een KOGA rijdt... de rest op 'n Gazelle...

simen
Forum-lid

simen 29 okt 2007 22:58

TimoWr schreef:Dat is ook wel zo. Zie ook de ontwikkelingen die Koga wil doen voor de baanploeg. Staat is schril contrast met het degelijke maar saaie imago van hun wegfietsen. Zo zal Gazelle waarschijnlijk ook wel gaan investeren en innoveren.

De oude merken zullen steeds verder moeten automatiseren om te overleven.
En dan is volautomatisch een kwaliteitsframe maken een interesante optie.
Een kans die op dit moment binnen bereik begint te komen als we af mogen gaan op de laatste ontwikkelingen op lasgebied.
Zeker als je de winst moet halen met aantallen is technische voorsprong in de produktie belangrijk om het te winnen van de opkomende economieen.
Kwaliteit is dan beter gewaarborgd,en de salaris component heeft minder invloed op de eindprijs.
Zij is ook tegen

Plaats reactie