Bulls
Eindelijk heb ik hem. Zaterdag 17 mei op naar Goor geweest om mijn Bulls 600pro te gaan halen. 1 uur en driekwartier door de regen jakkeren vanuit Zaandam. Absoluut de moeite waard. Wat een grote zaak die van Louis Morsink met een uitstekende service. Lekker bakkie koffie met een koekje, ff bijkomen van de rit. Fiets stond al helemaal gereed en kon even proefrijden op het showmodel. De fiets is wonderschoon en hij rijd heerlijk. Vandaag mijn eerste ritje gereden en wat een verschil met mijn oude brikkie. Hij schakelt messcherp en je hoort bijna niets van de ketting etc. Foto's volgen nog, heb nog geen tijd gehad om die te maken. Dus wordt vervolgt.
Live life to the fullest
Idd goeie zaak die Morsink. Ben er vorige zomer geweest en heb ff wat rondgekletst. Helaas hadden ze niets meer in mijn maat (min. 64 cm)...
Nou kilometers maken Brillie! Vergeet niet je spaken te controleren na zo'n 500 km. De eerste 500 km moeten deze zich nog zetten...Een klein slagje is dan vaak het gevolg.
Nou kilometers maken Brillie! Vergeet niet je spaken te controleren na zo'n 500 km. De eerste 500 km moeten deze zich nog zetten...Een klein slagje is dan vaak het gevolg.
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'
Gisteren mijn eerste echte fiets gehaald bij Mantel, een Bull Harrier 2008 105.
Geheel 105 afgemonteerd, goed genoeg voor een beginner lijkt me.
Vandaag de eerste km gemaakt, 42 om te precies te zijn, maar het is nog erg wennen.
Ik heb me eerst op laten meten, maar toch heb ik zelf het gevoel dat ik niet goed zit. Misschien is het een kwestie van gewenning dus ik wacht het maar even af.
Vanmiddag de Zeven heuvelenweg gepakt, eerste keer heen, wat water drinken en gelijk weer terug, pfff, maar wel een lekker gevoel.
De Bulls voelt goed aan, lekker solide en schakelt heel soepel.
Geheel 105 afgemonteerd, goed genoeg voor een beginner lijkt me.
Vandaag de eerste km gemaakt, 42 om te precies te zijn, maar het is nog erg wennen.
Ik heb me eerst op laten meten, maar toch heb ik zelf het gevoel dat ik niet goed zit. Misschien is het een kwestie van gewenning dus ik wacht het maar even af.
Vanmiddag de Zeven heuvelenweg gepakt, eerste keer heen, wat water drinken en gelijk weer terug, pfff, maar wel een lekker gevoel.
De Bulls voelt goed aan, lekker solide en schakelt heel soepel.
Kijk de familie groeit gestaag!
Alleen ik mis wat foto's heren.....
Om nu weer een nieuwe foto van mijn karretje te plaatsen (heb wel nieuwe Time RXS Carbon pedalen nu, dus....)
Alleen ik mis wat foto's heren.....
Om nu weer een nieuwe foto van mijn karretje te plaatsen (heb wel nieuwe Time RXS Carbon pedalen nu, dus....)
"Grandma was slow, but she was old!"
Cervélo S1 2009 / SRAM Force BMC CrossMachine CX02 / Shimano 105
Goed, jullie laten mij geen keuze
Hier een tussentijdse update van mijn Bulls Harrier2 2007 project.
Heb weer wat aanpassingen gemaakt.
Zoals eerder gemeld loopt de overbrenging nu via een prachtige set Time RXS Carbon pedalen. De Ultegra's deden het prima, maar deze hebben toch meer karakter....
Verder voor de oplettende kijker: het standaard 105 FC-5600 52/39 crankstel heeft moeten wijken voor een 105 FC-5650 50/34 Compact. De 34 ligt er al weer af en wacht op mijn vakanties en is vervangen voor een TA Zephyr 40T blad voor mijn ritten rond Utrecht. Deze crank-ingreep werd ingegeven doordat ik op de 52 geen mooie kettinglijn kan trappen, maar vooral door mijn laatste trip naar de Elzas, waar ik tot de ontdekking kwam dat ik met een 39x25 de Grand Ballon niet opkwam....
In de kast naast de 34 ligt tevens een Ultegra 21-24-27 te wachten (ik neem geen risico's meer...)
Omdat ik toch aan het bestellen was heb ik meteen de alu spacers vervangen voor een paar carbonnen ringen, het oog wil ook wat, niet? Gelijk een spacertje gezakt. Misschien deze zomer de zaag erin of een pijpensnijder lenen?
En voor ik het vergeet, zijn er meer die al na een jaar last hebben van korrelig lopende bracket lagers? Ik heb ze meteen maar vervangen, better safe than sorry. Ga de korrelig lopende lagers nog wel even proberen te reinigen en dan heb ik mooi een spare setje.
Voorlopig ben ik wel weer even klaar hoop ik, zodat ik me nu weer op kilometers maken kan richten!
Bulls Harrier2 full view:
[img=http://www.hooah.nl/Harrier2d.jpg]
Huidige 50/40 Compact Crank en RXS carbon pedalen:
[img=http://www.hooah.nl/50-40.jpg]
Hier een tussentijdse update van mijn Bulls Harrier2 2007 project.
Heb weer wat aanpassingen gemaakt.
Zoals eerder gemeld loopt de overbrenging nu via een prachtige set Time RXS Carbon pedalen. De Ultegra's deden het prima, maar deze hebben toch meer karakter....
Verder voor de oplettende kijker: het standaard 105 FC-5600 52/39 crankstel heeft moeten wijken voor een 105 FC-5650 50/34 Compact. De 34 ligt er al weer af en wacht op mijn vakanties en is vervangen voor een TA Zephyr 40T blad voor mijn ritten rond Utrecht. Deze crank-ingreep werd ingegeven doordat ik op de 52 geen mooie kettinglijn kan trappen, maar vooral door mijn laatste trip naar de Elzas, waar ik tot de ontdekking kwam dat ik met een 39x25 de Grand Ballon niet opkwam....
In de kast naast de 34 ligt tevens een Ultegra 21-24-27 te wachten (ik neem geen risico's meer...)
Omdat ik toch aan het bestellen was heb ik meteen de alu spacers vervangen voor een paar carbonnen ringen, het oog wil ook wat, niet? Gelijk een spacertje gezakt. Misschien deze zomer de zaag erin of een pijpensnijder lenen?
En voor ik het vergeet, zijn er meer die al na een jaar last hebben van korrelig lopende bracket lagers? Ik heb ze meteen maar vervangen, better safe than sorry. Ga de korrelig lopende lagers nog wel even proberen te reinigen en dan heb ik mooi een spare setje.
Voorlopig ben ik wel weer even klaar hoop ik, zodat ik me nu weer op kilometers maken kan richten!
Bulls Harrier2 full view:
[img=http://www.hooah.nl/Harrier2d.jpg]
Huidige 50/40 Compact Crank en RXS carbon pedalen:
[img=http://www.hooah.nl/50-40.jpg]
-
- Forum-lid
Sinds gisteren trotse eigenaar van een Bulls Desert Falcon Ultegra 2009. Gekocht bij Louis Morsink in Goor. Is m'n eerste racefiets. Een fietsje werd toch wel een noodzaak, als wedstrijdroeier. Roeiseizoen is bijna afgelopen, dus dan ben ik van plan om fanatiek te gaan fietsen. Hij gaat ook mee op vakantie naar Noord-Italie! Voor specs zie hieronder:
Frame : Aluminium triple butted, smooth welded
Framemaat : 60 cm
Voorvork : Carbon
Zadelpen : JD, 425F
Derailleurs : Shimano Ultegra 30 speed
Remhendels : Shimano Ultegra
Remmen : Shimano Ultegra
Stuur : ITM, Super 300
Zadel : Selle Italia X2
Wielset : Shimano WHR-S10
Fietscomputertje erbij, SPD-SL pedalen + schoentjes, pompje, en zadeltasje met inhoud. Supermooi!
Aardige mensen bij Morsink, werd er goed geholpen en kreeg veel uitleg mee + paar gratis accessoires! Tip: was er op vrijdagmiddag en dan valt het qua drukte wel mee, was erg rustig. Begreep dat vrijdagavond (koopavond) en zaterdag altijd gekkenhuis zijn, dus doe er je voordeel mee
Frame : Aluminium triple butted, smooth welded
Framemaat : 60 cm
Voorvork : Carbon
Zadelpen : JD, 425F
Derailleurs : Shimano Ultegra 30 speed
Remhendels : Shimano Ultegra
Remmen : Shimano Ultegra
Stuur : ITM, Super 300
Zadel : Selle Italia X2
Wielset : Shimano WHR-S10
Fietscomputertje erbij, SPD-SL pedalen + schoentjes, pompje, en zadeltasje met inhoud. Supermooi!
Aardige mensen bij Morsink, werd er goed geholpen en kreeg veel uitleg mee + paar gratis accessoires! Tip: was er op vrijdagmiddag en dan valt het qua drukte wel mee, was erg rustig. Begreep dat vrijdagavond (koopavond) en zaterdag altijd gekkenhuis zijn, dus doe er je voordeel mee
Gefeliciteerd lightweight! Welcome to the club. Goeie keus! Veel veilige fiets km's gewenst!
Ben benieuwd hoe die wielen zich houden. Hoe zwaar ben je?
Btw bij welke vereniging roei je?
Ik heb mijn Falcon vanaf augustus vorig jaar en heb hem net weer iets gepimpt.
Look Keo sprint pedalen (knalrood), rood BBB stuurlint (is helaas net te licht rood..)
Nieuwe ketting en kransjes (Ultegra). Om het af te maken BBB aerocage carbon. Zal snel nieuwe foto's posten....
Ben benieuwd hoe die wielen zich houden. Hoe zwaar ben je?
Btw bij welke vereniging roei je?
Ik heb mijn Falcon vanaf augustus vorig jaar en heb hem net weer iets gepimpt.
Look Keo sprint pedalen (knalrood), rood BBB stuurlint (is helaas net te licht rood..)
Nieuwe ketting en kransjes (Ultegra). Om het af te maken BBB aerocage carbon. Zal snel nieuwe foto's posten....
Lightweight welkom! Altijd leuk nieuwe Bulls enthousiastelingen te treffen. Hoop dat je net als de meeste van ons erg veel plezierige kilometers zal maken op je Falcon. En houd ons op de hoogte van eventuele aanpassingen, graag voorzien van beeldmateriaal als het kan. Daar zijn we namelijk dol op! Leg volgende keer wel die Playboy even opzij, die leidt af....
Ha Bull, het blijft een project hè zo'n karretje
Ben benieuwd naar je pics!
Bull schreef: Ik heb mijn Falcon vanaf augustus vorig jaar en heb hem net weer iets gepimpt.
Ha Bull, het blijft een project hè zo'n karretje
Ben benieuwd naar je pics!
Na ruim 4000 km weer wat pics....
Stuurlint had m.i. wat dieper rood gemogen. Dit ga ik nog eens rechtzetten. De Keo's zijn een enorme verbetering tov mijn vorige Look's. Ben nog op zoek naar een mooi licht wielsetje. Zit aan Fulcrum red te denken......
Nog een overzichtje van de specs:
Specs.:
Frame: Alu 6061 (64 cm) triple butted
Cranks: Ultegra (52-39-30)
Fd: Ultegra
Rd: Ultegra
Cassette: Ultegra 12-25 (10-speed)
Wheels: Mavic CXP33
Spaken: rvs 36
Brakes: Ultegra
Zadelpen: Ritchey
Zadel: SQ lab 612
Stuur: ITM super 330 oversized 44 cm (c-c)
Stuurpen: PRO XLT
Shifters: Ultegra
Naven: Ultegra
Pedals: Look Keo Sprint (red)
Stuurlint had m.i. wat dieper rood gemogen. Dit ga ik nog eens rechtzetten. De Keo's zijn een enorme verbetering tov mijn vorige Look's. Ben nog op zoek naar een mooi licht wielsetje. Zit aan Fulcrum red te denken......
Nog een overzichtje van de specs:
Specs.:
Frame: Alu 6061 (64 cm) triple butted
Cranks: Ultegra (52-39-30)
Fd: Ultegra
Rd: Ultegra
Cassette: Ultegra 12-25 (10-speed)
Wheels: Mavic CXP33
Spaken: rvs 36
Brakes: Ultegra
Zadelpen: Ritchey
Zadel: SQ lab 612
Stuur: ITM super 330 oversized 44 cm (c-c)
Stuurpen: PRO XLT
Shifters: Ultegra
Naven: Ultegra
Pedals: Look Keo Sprint (red)
....en een rood zadeltje?
Die bel ontsiert wel een beetje, Bull. Volstaat een "YO!" niet of gewoon "Pardon!"?
Maar ja veiligheid boven alles, niet?
Die bel ontsiert wel een beetje, Bull. Volstaat een "YO!" niet of gewoon "Pardon!"?
Maar ja veiligheid boven alles, niet?