Pagina 7 van 17
Geplaatst: 28 mei 2011 14:21
door .jeroen.
Deda Newton Shallow?
Geplaatst: 28 mei 2011 14:29
door amclassic-fan
Bij onderstaande foto is het stuur wel gedraaid en dat scheelt al behoorlijk. Als je de uiteinde van het stuur op de achternaaf mikt dan komen de shifters al behoorlijk omhoog.
Ik ben zelf van de klassieke sturen afgestapt en rij nu met EC90 SLX3. De overgang van stuur naar shifter is gewoon veel mooier. De shifter is mooi een verlengde van het stuur. Gezien dat het geld op is zou je een Deda Zero kunnen nemen. Die heeft dezelfde vorm als de SLX3, maar is wel een beetje betaalbaar.
Geplaatst: 28 mei 2011 15:21
door erikvdn
Ik heb diverse sturen met klassiek bocht uitgeprobeerd. Probleem bleef voor mij
de overgang van de shifters.
Via een topic op het WW forum ben ik toen uitgekomen op een Pro Vibe achtig stuur.
Ik heb `m van Controltech, type fuego. Volgens mij precies dezelfde bocht.
Dit stuur geeft voor mij alle voordelen onder in de beugel van een klassiek stuur, maar dan met een heerlijke overgang naar de shifters.
Dit is een foto uit het topic. Kan het echt aanbevelen.
[IMG=http://img225.imageshack.us/img225/9817/provibe.jpg][/IMG]
Uploaded with
ImageShack.us
Geplaatst: 28 mei 2011 19:53
door csteenbe
Havana ziet er strak uit, en het frame vind ik er waanzinnig uitzien!
Stuur zul je imho toch iets anders moeten op verzinnen, kijk een bij Ritchey WCS Carbon Evolution SL dan is de overgang van shifter mooi gelijk met de bovenkant van het stuur en dat is echt prettig heb ze op mijn beide fietsen. Dergelijk configuratie die je nu hebt had ik ook eens en dat rijd niet lekker maar goed ieder zijn ding. En anders volgende week kijk je eens bij mij of dat iets voor je is.
Wat betreft de decals van de wielen, eraf peuteren
Geplaatst: 28 mei 2011 19:58
door havana
Dank voor de complimenten. Net even bij SpEric langsgeweest om te patsen en ook even overlegd over het stuur. Als tijdelijke oplossing hebben we het stuur iets gekanteld, zoals op de foto door Jeroen gepost. Morgen maar eens kijken hoe dat bevalt.
Verder heeft SpEric de boel nog even nagelopen. Perfect afstellen blijft toch een vak apart, maar was weer een interessant college.
Controltech stuur ziet er interessant uit (maar weegt dik 300 gram!), evenals het Deda Zero stuur van Amclassic-fan.
Geplaatst: 28 mei 2011 20:38
door anaszi2.0
Is een klassieke bocht een probleem dan? Ik vind het juist prettig dat de shifters wat dieper liggen
Edit: Voor de beeldvorming, dit is m'n Rotundo met Force shifters. Ik zie dat de jouwe toch behoorlijk anders gevormd is dan de mijne.
Geplaatst: 28 mei 2011 20:53
door wasbeer2006
Syntace heeft ook een klassiek stuur wat rechtdoor loopt. wel een redelijk grote reach. Maar niet echt een budget toppertje.
Neem aan de de 105 derrie tijdelijk is topdat je bestelde crank er is? ivm het bereikprobllem met een triple
Geplaatst: 28 mei 2011 20:56
door havana
Inderdaad, die is tijdelijk.
Vandaag 10x geprobeerd Salden te bellen maar zonder succes. Maandag maar weer eens proberen.
Mag ik de mening van de experts over de Pro Vibe classic? Niet letten op die logo's, die gaan er bij Pro zo af met een beetje aceton.
Geplaatst: 28 mei 2011 23:17
door litespeed
Je ziet aan de bocht uiterst rechts toch dat de shifters veel vlakker zullen aansluiten? Totaal anders dan een Ritchey Classic iig.
Geplaatst: 28 mei 2011 23:19
door havana
Hier nog een fotootje van de PRO Vibe 7 round. Kartonnen versie is/was in de aanbieding bij Salden (89 euro), maar de 42cc round is natuurlijk net weer uitverkocht
Geplaatst: 28 mei 2011 23:40
door sharkman113
En die wil je net weer niet aangezien de versie bij van tuyl en nog wat aanbieders de oude zijn die maar 1 kabeldoorvoer hebben. Mijn favorieten i.c.m. Sram zijn de ec70 (aero) en ec90 sturen van easton, Edge/enve (te duur) en de ritchey superlogic en Evolution
Geplaatst: 28 mei 2011 23:41
door stefan
Mooie bike Havana! Ziet er strak uit.
Ik heb zelf zo'n 3T Rotundo en die vind ik persoonlijk niet zo heel prettig als je veel onderin rijdt. De druk op je handen is niet mooi verdeeld als je je vingers aan de rem wilt houden.
Op mijn Cervelo zat zo'n Easton EC90 SLX3 en die vind ik wel heel prettig. Zoals AM al zegt een beetje duur. Helaas mee gevallen en nu heb ik zo'n EC90 Aero maar dat vind ik eigenlijk maar niets.
Mijn volgende stuur is in elk geval weer zo'n ergo ding van 3T of Ritchey.