Pagina 7 van 9

Geplaatst: 24 sep 2007 13:20
door cervelootje
Sharkman schreef:Heeft meer met de groep te maken. Een extreem lage q factor i.c.m. de bijpassende pedalen levert gewoon een aantal problemen op. Overigens heeft de trek wel een platte zadelpen wat het probleem wat verminderd (maar een zadelpenklem hoort gewoon niet op die plek).


Wat een onzin zeg! Q factor X factor noem ze allemaal maar op. Als je naar mijn mening je benen wil laten schuren tegen je zadelpenklem dan moet je dat ding ongeveer op het middengedeelte van je bovenbuis monteren en dan met je knieen naar binnen fietsen! Denk je niet daar Trek met ik weet niet hoeveel miljoen aan researchbudget dat soort dingen uitvlakt tijdens de ontwikkeling van zo'n fiets?

Dus als ik het goed begrijp komen Sharkman en jij met de binnenkant van jullie benen tegen de zitbuis en of zadelpenklem en of voorderailleur en of achterremkabel aan? Zou je dan is niet gaan kijken voor een Kestrel airfoil? Dan ben je van dat gezijk af en kan je met elk crankstel en of Q factor rondrijden zonder dat je je benen openschuurt.
[img=http://www.drawthrough.com/images_galle ... _96_t2.jpg]

Geplaatst: 24 sep 2007 13:20
door amclassic-fan
Wat Sharkman zegt, Campa chorus carbon crankstel met Time RSX pedalen waarbij de plaatjes op de smalste stand staan. Dan rij ik ook nog met m'n knieƫn bijna tegen de bovenbuis aan (ik heb O-benen met schaatsen en lopen, maar op de fiets staan ze juist naar binnen toe).

Geplaatst: 24 sep 2007 13:22
door speric
Mark,

Is er een fiets die wle past bij jou dan ? ;)

Geplaatst: 24 sep 2007 13:36
door cervelootje
SpEric schreef:Mark,

Is er een fiets die wle past bij jou dan ? ;)


Ja die komt wel maar die moet nog ontworpen worden door Luke Skywalker want die fiets komt dan met eenzwevend zadel dus dan heb je helemaal geen buizen die in de weg zitten. Maar dat zal waarschijnlijk wel een fiets zijn waarbij de juiste breedte as rotatie berekend zal moeten worden om met genoeg amplitude de juiste uitzettingscoefficient te krijgen en zodat men geen polyurithaangehalte bereikt met het te halen toerental. Snappie?

Geplaatst: 24 sep 2007 13:37
door amclassic-fan
Ja hoor, ik raak m'n zadelpen precies niet op al m'n fietsen. Pas als er iets om heen komt raak ik het

Geplaatst: 24 sep 2007 14:09
door speric
Dan moet je de trek maar eens van dichtbij bekijken want dat is beduidend smaller dan
een ( zeker een oversized) ronde zadelpen.

Geplaatst: 24 sep 2007 14:41
door amclassic-fan
Ik heb nergens gezegd dat ik bij die Trek de klem zou raken. Ik reageerde op Cervelootje die dacht dat je je zadelpen niet kan raken als je niet hele dikke benen hebt.

Geplaatst: 24 sep 2007 14:54
door cervelootje
Niets is waar tot dat het tegendeel is bewezen.
Dit zijn jouw woorden Mark. Maar laat het maar zien als ik in het Goy meerijd. BEn namelijk wel heel erg benieuwd en vaak zie je in levende lijve wel wat iemand bedoeld wat duidelijker overkomt tov een getypt bericht. Toch?

Geplaatst: 24 sep 2007 23:42
door timper
Kan iemand mij info geven over de lengte van de zadelpennen van de nieuwe madone ?
Ik las dat standaard 12cm gemonteerd wordt en dat er een pen van 16 bestaat?
Bij een 60 performance fit, hoe hoog is die zadelpenbuis dan center top gerekend?

thx

Geplaatst: 24 sep 2007 23:51
door spietpiet
Kijk eens op de site van Trek, staan mooie tabellen zadelhoogtes icm div lengte zadelpen

Geplaatst: 25 sep 2007 00:14
door timper
spietpiet schreef:Kijk eens op de site van Trek, staan mooie tabellen zadelhoogtes icm div lengte zadelpen


Sorry, niet te vinden...wel geometrie en veel uitleg maar over de specifieke lengte van de zadelpen : noppes

Geplaatst: 25 sep 2007 00:16
door spietpiet
Ik heb ook nog gezocht, maar kan het niet meer terug vinden. Hebben hele mooie tabelletjes op de site gestaan maar helaas...

De standaard lengte zadelpen is 12 cm, de extra lange is 16 cm.