FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM
Wat ik niet snap, dat Rival zo slecht uit de score komt. Uit een aantal berichten had ik de conclusie getrokken dat als je Dura-Ace niet kon betalen je het beste voor Sram Rival kon gaan, maar volgens Tour scoort 105 zelfs beter!?!?
EDIT: @Kikkie, je was me net een paar seconde voor
EDIT: @Kikkie, je was me net een paar seconde voor
Cijfertjes en nog eens cijfertjes, wat een gelul.
Het gevoel is minstens, zoniet nog belangrijker.
Al maakt Shimano of SRAM of gelijk welke fabrikant een groep van 1,5 kg, ik zou nog met Campa blijven rijden.
Hiermee wil ik niks afdoen aan Shimano of SRAM, maar het is gewoon mijn ding niet.
Terwijl anderen er net omgekeerd over denken.
De nadelen van SRAM volgens mij zijn de prijs (vooral de Red), looks (scheve remgrepen bij frontaal zicht, cranks, derailleur, remhoeven, zowat alles dus) zijn bijlange nog niet op het niveau van Campa, en als laatste...het moet nog allemaal de tand des tijds uitstaan om zich te bewijzen. En om daarvoor een (richtprijs) van 2000 € te betalen, nee dank je.
Het gevoel is minstens, zoniet nog belangrijker.
Al maakt Shimano of SRAM of gelijk welke fabrikant een groep van 1,5 kg, ik zou nog met Campa blijven rijden.
Hiermee wil ik niks afdoen aan Shimano of SRAM, maar het is gewoon mijn ding niet.
Terwijl anderen er net omgekeerd over denken.
De nadelen van SRAM volgens mij zijn de prijs (vooral de Red), looks (scheve remgrepen bij frontaal zicht, cranks, derailleur, remhoeven, zowat alles dus) zijn bijlange nog niet op het niveau van Campa, en als laatste...het moet nog allemaal de tand des tijds uitstaan om zich te bewijzen. En om daarvoor een (richtprijs) van 2000 € te betalen, nee dank je.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 04 nov 2006 20:50
Bedankt voor het posten!
http://www.woutervr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Afgelopen weekend m'n eerste Rode kilometers gemaakt. Hier alvast een paar eerste ervaringen:
- Overschakelen naar het grote blad voor gaat extreem snel en vlot. Stukken beter dan bij eerdere Sram groep. Voorderr. afstellen vond ik relatief lastig om groot bereik te houden achter.
- De trim functie op het voorblad begrijp ik helemaal niet. Heeft bij mij geen enkel nut.
- Verstelling van de greepwijte is stukken lastiger dan ik gedacht had dat het zou zijn.
- Onderdelen zien er allemaal heel goed uit. Achterderr. is een kunststukje met opengewerkte wieltjes ed.
- Heb nog niet met de cassette gereden. Ook nog niet met Crankstel.
- Ook schakelen achter is stuk sneller dan bij de eerdere groep. Minder grote slag van de hendel nodig.
Groep is heel goed verkrijgbaar bij S-Tec. Verschillende cassettes aanwezig net als crankstellen ed.
- Overschakelen naar het grote blad voor gaat extreem snel en vlot. Stukken beter dan bij eerdere Sram groep. Voorderr. afstellen vond ik relatief lastig om groot bereik te houden achter.
- De trim functie op het voorblad begrijp ik helemaal niet. Heeft bij mij geen enkel nut.
- Verstelling van de greepwijte is stukken lastiger dan ik gedacht had dat het zou zijn.
- Onderdelen zien er allemaal heel goed uit. Achterderr. is een kunststukje met opengewerkte wieltjes ed.
- Heb nog niet met de cassette gereden. Ook nog niet met Crankstel.
- Ook schakelen achter is stuk sneller dan bij de eerdere groep. Minder grote slag van de hendel nodig.
Groep is heel goed verkrijgbaar bij S-Tec. Verschillende cassettes aanwezig net als crankstellen ed.
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;
ik fiets sinds heel kort met sram rival(60-70 km) maar ik snap de kritiek niet. ik vind het wel fijn werken of in ieder geval, de eerste indrukken zijn goed.
en wat de looks betreft, dat vind ik te persoonlijk om een echt oordeel over te geven. ik vind bijvoorbeeld shimano ook mooi.
jaap
en wat de looks betreft, dat vind ik te persoonlijk om een echt oordeel over te geven. ik vind bijvoorbeeld shimano ook mooi.
jaap
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.
Ik heb nu SRAM force shifters op mijn fiets gemonteerd met Shimano derailleurs, het schakelen gaat enorm zwaar daarom heb ik er ook nog niet op gefietst. Is dit alleen zo i.c.m. de Shimano derailleurs, omdat hier een sterkere veer of iets dergelijks inzit? Of gaat het met de SRAM derailleurs ook nog steeds erg zwaar?
Na enkele ritten met de nieuwe sram red groep was ik heel tevreden over de prestatie's van de groep. Gisteren voor de eerste maal enkele sprintjes getrokken (50x11) tot mijn grootte verbazing liep telkens mijn ketting van het grootte tandwiel (naar buiten toe), dit gebeurde niet tijdens het schakelen, ketting lag al op het grootte tandwiel (50x15), dan al zittend naar 50x11 geschakeld en dan rechtstaand beginnen sprinten, na enkel 10 talle meters ketting van het tandblad naar buiten toe en dit telkens op nieuw. Een ander groot nadeel, ketting is al rijdend niet meer op het blad te leggen door terug naar binnen te schakelen (dit was bij campa en shimano geen probleem).
Wie weet raad, reden?
Ketting te slap? (denk het niet)
Voor versnelling te ver naar rechts geregeld? (denk het niet)
Crankstel te slap? (dit kan toch niet)
Wie weet raad, reden?
Ketting te slap? (denk het niet)
Voor versnelling te ver naar rechts geregeld? (denk het niet)
Crankstel te slap? (dit kan toch niet)
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
frame te slap? benen te sterk?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®