Pagina 7 van 28
Coln*go lookalike
Geplaatst: 11 okt 2007 12:10
door guser
geen lugs en ook geen overtuigende gravering onder het bracket. bovendien is ie al een keer overgespoten (wat op zich nog geen fraude hoeft te zijn). laten we het er maar op houden dat de fiets van milli-vanilli is geweest!
@ wouter: er komen mavic cxp30 wielen onder en iets fancier san marco zadel. details komen wel nadat ik de kettinglijn op orde heb!
groet
Geplaatst: 11 okt 2007 12:11
door guser
@53x11: ik kom ook uit Amsterdam dus zal eens bij Lohman langsgaan binnenkort. Thx
Geplaatst: 13 okt 2007 01:55
door remon@
suc6 met jullie singles-speed project!
greetz
Rémon
Geplaatst: 16 okt 2007 00:27
door marcello
Bestaat er eigenlijk een nederlandse site over hoe je het beste een singlespeed of een doortrapper kan maken?
Ik vind genoeg Engelse sites. Engels praten gaat wel, maar Engels lezen wordt moeilijk...
Of heeft hier iemand zijn project vastgelegd?
Het lijkt me erg gaaf om zo iets te maken in de komende winterperiode. Enkelt twijfel ik dan nog tussen een singlespeed of een doortrapper.
Wat voor fiets kan je het beste nemen?
Geplaatst: 16 okt 2007 00:30
door remon@
Ik zou voor de singlespeed gaan. Stiekem toch een kleine rem op het stuur plaatsen. Lijkt me zowiezo een stukje veiliger.
en kijk eens op
www.singlespeed.nl
Greetz
Remon
Geplaatst: 16 okt 2007 00:47
door scepticus
Op een singlespeed moet je sowieso remmen hebben natuurlijk :p
Op een fixie kan het zonder, maar een voorrem is wel verstandig.
Geplaatst: 16 okt 2007 15:16
door edvrolijk
Op een fixie bergaf lijkt een rem me toch prettig. Aan de andere kant moet je tegenwoordig ergens een adrenaline kick van krijgen...
En waarom moet het eigenlijk persé een voorrem zijn? Is dat voor het uiterlijk?
Morgen gaat de Peugeot die ik anderhalve week geleden gekocht heb naar de spuiterij (Lees: schuur) Wieltjes en andere aluminium delen poetsen en bijna klaar is Ed
Geplaatst: 16 okt 2007 15:50
door scepticus
[quote="Ed Vrolijk"]
En waarom moet het eigenlijk persé een voorrem zijn? Is dat voor het uiterlijk?
[/quote]
-Op je achterwiel kan je al met je benen remmen.
-70% van je remkracht haal je uit je voorrem.
Geplaatst: 16 okt 2007 17:08
door edvrolijk
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ben het niet helemaal met je eens. Op je achterwiel kan je bij een fixie wel met je benen remmen, op een single speed kan je terug trappen tot je ketting 'r af ligt, maar toch zie je ook hier meestal de voorrem.
Dan de remkracht. Dat 70 % van de remkracht voor licht gaat wel bij motorfietsen op, bij (race)-fietsen met een starre voorvork absoluut niet! Remmen = gewichtsverplaatsing naar voren en wordt door de voorvering opgevangen. Te hard remmen kan de vering niet opvangen en het voorwiel gaat grip verliezen. Bij (race)-fietsen is deze vering er sowieso niet, waardoor de grip al heel snel weg is De meeste valpartijen worden veroorzaakt doordat mensen (te)hard de voorrem gebruiken in een schrikreactie.
Geplaatst: 16 okt 2007 17:18
door scepticus
Ook bij een starre vork neemt de druk op het voorwiel toe als je remt (aangrijpingspunt van de grondreactiekracht wordt immers verplaats).
En ik heb nog nooit meegemaakt dat mn voorwiel doorslipte, eerder dat ik over de kop sloeg. Dus ook op de racefiets kan je het hardst remmen met vóór.
En singlespeeds (althans, die van verstandige mensen) hebben gewoon 2 remmen als het goed is
Geplaatst: 16 okt 2007 17:28
door edvrolijk