Vergeleken met het chauvinisme dat sommige Nederlandse voetbalcommentatoren (lees: Sjek van Gelder) tentoonspreiden, vind ik het bij Sporza nog enorm meevallen. Als je iets meer dan de gemiddelde leek van wielrennen weet, wordt de NOS snel storend, vind ik. Zie bijv. het hierboven genoemde voorbeeld van de shifters. Zo gaat het in juli 3 weken. Bij Sporza word ik daarnaast meer meegezogen in de spanning van de wedstrijd dan bij de NOS.
En inderdaad, er was niets dan lof voor Stybar bij Sporza.
WK Veldrijden 2011
de zwarten schreef:
Wat ik dan weer universeel (voor Belgen en Nederlanders) storend vond, was de magere camerabezetting (op stukken waar de beslissing dan nog viel!). Vaak was de beeldenwisseling een ramp.
De camera's op de wereldbekercrossen en het WK is niet de verantwoordelijkheid van de belgen of de Nederlanders maar van de organisatie zelf.
De commentatoren geven zoals hun naam vermoedt enkel commentaar op het gene dat ze zien op monitors.
Mvg, TrekShack
Trek Madone 5.2 2011, Shimano Ultegra
Trek Madone 6.5 pro 2009 (paintjob), Sram Force
Trek Madone 6.5 pro 2009 (paintjob), Sram Force
Van chauvinisme is bij Sporza tijdens veldrijden zeker niet meer te merken dan tijdens schaatsen bij ons Nederlanders. B.v. over Boom en Stybar zijn de Vlamingen altijd vol lof, ook over de Knegt, terwijl die toch een niveautje minder is dan de eerste 6 a 7 belgen.
Sensa cyclecross
Je bedoelt neem ik aan Cheque van Gelder ?(lees: Sjek van Gelder)
havana schreef:Je bedoelt neem ik aan Cheque van Gelder ?(lees: Sjek van Gelder)
Ja, die ja! Je weet wel, die zonnebankbruine gladjakker die het wel geil vond dat Wesley Sneijder bij 'm op schoot kwam zitten tijdens het WK.
- de zwarten
- Forum-lid HC
TrekShack schreef:de zwarten schreef:
Wat ik dan weer universeel (voor Belgen en Nederlanders) storend vond, was de magere camerabezetting (op stukken waar de beslissing dan nog viel!). Vaak was de beeldenwisseling een ramp.
De camera's op de wereldbekercrossen en het WK is niet de verantwoordelijkheid van de belgen of de Nederlanders maar van de organisatie zelf.
De commentatoren geven zoals hun naam vermoedt enkel commentaar op het gene dat ze zien op monitors.
Mvg, TrekShack
Ik zeg toch niet dat dat aan de commentatoren ligt (die zaten zich hoorbaar op te vreten, bij een GVA wedstrijd is het nog beter van beelden dan op dit WK!)?
Om eens lekker chauvinistisch te zijn:
Met een Belgische organisatie was het 10 keer beter in beeld gebracht, zowel qua regie als cameras als meerijdende cameras.
bvb op de olympische spelen in Sydney werd het baanwielrennen gefilmd door een Belgische cameraploeg, omdat de Australiers goed wisten dat de Belg daar veel ervaring mee had.
Dat baanwielrennen kwam dan ook schitterend in beeld.
4 of 8 jaar later heeft een of andere regisseur uit Griekenland of China op de olympische spelen de ploegkoers helemaal om zeep geholpen (hij had niet door dat bepaalde ploegen een ronde hadden, en toonde alleen de sprint van het peloton), met als resultaat dat die ploegkoers er niet meer bij is in 2012...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Inderdaad.
Schaatsen wordt ook vaak door een Nederlandse regisseur gedaan en als dat een keer niet gebeurt om wat voor reden dan ook is het ook huilen met de pet op.
Schaatsen wordt ook vaak door een Nederlandse regisseur gedaan en als dat een keer niet gebeurt om wat voor reden dan ook is het ook huilen met de pet op.
+Je leert er ook nog mooie variaties op Nederlandse woorden of uitdrukkingen.
Ajuindraden!!
Over zo'n woord moet ik als Nederlander even nadenken voor het muntje valt.
En dan blijft het voorgoed hangen in je herinnering
Prachtig.
Ajuindraden!!
Over zo'n woord moet ik als Nederlander even nadenken voor het muntje valt.
En dan blijft het voorgoed hangen in je herinnering
Prachtig.
Zij is ook tegen