Alles over vakanties op én met de fiets

L\'Eroica 2011

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 07 mei 2011 20:25

Vanochtend met mijn L'Eroica shirt (pag. 2) op bezoek geweest bij Liberati Sport Roma. De vader van de huidige eigenaar en oprichter van Liberati (nog nooit iemand zo zien glimmen) werd er bij gehaald om het shirt te kunnen dateren. Na wat gezoek was hij er uit: 1975. Ik mocht pas weg nadat ik beloofd had een foto van mij in het shirt tijdens de L'Eroica te mailen. Mijn vrouw kreeg zelfs nog een paar retro handschoenen cadeau. Leuke jongens die Italianen.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 07 mei 2011 22:43

Dat kon ook niet anders dan een mooie ontmoeting worden natuurlijk. Let maar op als je er volgend jaar komt. Dan hangt die foto daar aan de muur!

ciclista
Forum-lid

ciclista 10 mei 2011 23:25

Ben ook begonnen aan de opbouw van de fiets voor l'Eroica. De fiets is van ongeveer 1972 en is intensief gebruikt. Het frame is behoorlijk roestig en alle onderdelen zijn vol patina. Ik ga de fiets opbouwen met zoveel mogelijk de onderdelen die erop zaten. Dat vergt aardig wat polijst werk van al het aluminium, want het is behoorlijk aangetast. Ik heb alleen andere wielen op marktplaats gekocht, die zijn inmiddels ook onder handen genomen en blijken aardig te passen bij de algemene staat van de fiets. Wat opvalt is dat het oude Campa spul nog steeds erg mooi af te stellen is, trapas, naafjes, nieuw vet erin en het draait weer prachtig. Dat geeft veel vertrouwen voor de goede afloop.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De uiteinden van de buizen van de achtervork zijn een van de weinige details waar het frame mee opvalt, de voorvork heeft ze ook. Nieuwe lange patschroefjes, dus zonder roest.

Afbeelding
Afbeelding

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 11 mei 2011 22:36

Mooi! Zie al uit naar oktober! Maar eerst rijden we zondag nog een staalritje samen toch?

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 11 mei 2011 22:43

In een stukje van hetiskoers.nl over de Sterrato: http://hetiskoers.nl/2011/sterrato/ staat een leuk filmpje van youtube over L'Eroica 2009

http://www.youtube.com/watch?v=KcTV9FBH ... r_embedded
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

ciclista
Forum-lid

ciclista 12 jun 2011 21:35

Morgen de tijd om 'm op het gemak af te maken:
Afbeelding

ciclista
Forum-lid

ciclista 13 jun 2011 17:09

Afbeelding

Naar tevredenheid opgeschoten, al een kort proefritje door de buurt gemaakt en er is niets vanaf gevallen. Alleen de toeclipsriempjes, stuurlint en de beugeltjes op de bovenbuis voor de remkabel zijn echt nieuw. Ik vraag me wel eens af waarom ik zoveel troep bewaar, maar dat kwam vandaag toch wel weer van pas. Het asje van de achterrem bleek gaar, schroefdraad dol, met een beetje zoeken op zolder toch nog een verse gevonden.
Nette snelspanners via Sunitram gekregen voor een vriendenprijsje. Het achterwiel geleend uit de Gazelle, misschien nog een andere laten spaken.

Afbeelding
Nieuw beugeltje, oude roest, lekker laten zitten.

Afbeelding
De oude Campa record derailleur is eigenlijk bedoeld voor max 26, maar met een korte ketting gaat het wel, op het buitenblad ziet het er niet netjes uit helaas, maar een 28 is een must in Toscane.

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 14 jun 2011 07:50

Prachtige fiets Mark! Functioneel roest, eigenlijk een voorwaarde bij deelname aan de L'Eroica.

peterv3
Forum-lid
Contact

peterv3 14 jun 2011 10:14

fraaie Presto! leuk ook dat het een fiets is die je niet veel zult tegenkomen.

nu begin ik te twijfelen of ik m'n Nishiki wel zal laten overspuiten, of 'm in enigszins gehavende/roestige toestand zal meenemen... choices, choices...

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 14 jun 2011 22:34

Ik zou het lekker laten zitten. Heb ik met m'n Legnano ook gedaan. Het zijn oude fietsen en dat mag gezien worden. Een beetje roest geeft alleen maar karakter.

Het geld dat je daarmee bespaart kun je beter uitgeven aan een lekker hapje en drankje op locatie. Hou je nog over ook!

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 07 aug 2011 18:41

De afgelopen weken vakantie in Toscane gevierd en het 75km rondje maar vast even gereden. Hieronder wat foto's.
We vertrokken uit Pianella, niet het vertrekpunt in oktober maar wel dicht (60km) bij ons huisje in de buurt. Het was direct een van de mooiste stukken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In Radda in Chianti was het tijd voor pauze. Het liep richting 35 graden en ons water ging ondanks 2 reserve bidons in de handige zadeltas heel hard!

Afbeelding

De klim naar Castello di Brolio is ook super mooi. We misten dit stuk nog bijna wat bij het uitvogelen van de route had ik de gewone autoweg in mijn Garmin gezet maar gelukkig stond op dit deel van het parcours een groot L'Eroica bord.

Afbeelding

Afbeelding

Ook de afdaling is fantastisch. Later heb ik de afdaling terug omhoog gereden met de auto om in Brolio wat wijn te gaan kopen. Ik heb van die klim een filmpje gemaakt. Als dat wat is zal ik nog een YouTube linkje plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

Dit is Sante Leolino in de noordelijke lus. Een klein maar fraai dorpje.

Afbeelding

De uitzichten zijn fantastisch!

Afbeelding

Geiten op het parcours!

Afbeelding

De tip van Ingmar: pauzeren in Volpaia. Een gouden tip want de klim er naar toe is zwaar en de locatie van 'La Bottega' is super! Ingmar bedankt!

Afbeelding

Afbeelding

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 07 aug 2011 19:12

En het YouTube-linkje van het stuk Strada Bianca bij Castello di Brolio: Klik!

Plaats reactie