Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

FFWD Wielen

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 23 jun 2008 15:51

Buch schreef:Ik heb nu de 5R met de 240s dt naven erin gekocht. Mijn zoon rijd ermee en is 48 kg zwaar.Ja,hij is verwend. In de glimmende versie met decals onder de lak.
De twee eerste wedstrijden met droog weer geen probleem. De derde wedstrijd begon het te regenen. Toen hij klaar was leek het wel of hij over een pak meel heengereden was. Groeven in de remrand en blanke lak slijpsel (en niet weinig) aan de voorzijde van de fiets.Ik ben niet blij . Terug naar de FM en over een paar weken wordt er naar gekeken door de leverancier .Dan zien we weer verder.

Hoi,

Zonder lullig over te willen komen........toch wel de goede remblokken gebruikt en niet oude die al op alu velgen hadden gezeten.
Ik ga er niet van uit maar je weet nooit of het vergeten is in het enthousiasme.
Waarom dan bij droog weer niet? Wellicht doordat er in de regen harder geremd wordt?

Mocht het echt een probleem met de wielen zijn dan kun je echt op FFWD vertrouwen kan ik je melden. Suces in ieder geval.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

buch
Forum-lid

buch 23 jun 2008 18:31

Nee beslist niet.
Ik heb er de blokken voor gebruikt die erbij horen. En wissel ze trouw als hij met alu wielen gaat rijden. Opdat er geen alu splinters in de blokken komen. Want ik weet dat je je velgen door die splinters dan nog kan vernielen.

camparacer
Forum-lid

camparacer 24 jun 2008 01:05

Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van de F6R voor draadbanden. Zijn er intussen al forummers die ervaring met deze wielen hebben?

Ik ben op zoek naar een aero wielset die ik in vlakke koersen en tijdritten kan gebruiken. Wil daarvoor één wielset van rond de 50-58mm hoog, zodat ik niet én een hoge wielset voor omlopen/klassiekers én een dicht achterwiel + driespaaks voorwiel voor tijdritten nodig heb. En draadbanden voor het gemak, wil er ook rustig op kunnen trainen (pimpen ;) ) bij mooi weer.

Ik ben met 82kg niet de lichtste en zoek daarom ook niet een zo licht mogelijk wielset, maar liever zo aero en zo sterk mogelijk. Cosmic Carbon lees ik al jaren veel goeds over en de Premium SL schijnt alleen maar beter te zijn dan de eerdere versies. Mavic naven op de gewone Cosmic hebben mij ook al overtuigd wat betreft kwaliteit. Maar ze zijn wel erg standaard en ik vind het design van de FFWD F6R veel mooier.

Kan deze wielset zich qua betrouwbaarheid en stijfheid meten met de Cosmic Carbon? En hoe zit het met de naven van de standaard F6R wielen? Is dat wat of beter de DT240 versie nemen? Daar wordt het wel weer wat prijziger van... Zefiro is ook nog kandidaat, maar na alle verhalen wil ik de Am. Classic naven (of soortgelijk) eigenlijk niet meer riskeren.

Ik hoop dat iemand me wijzer kan maken...

h3
Forum-lid

h3 24 jun 2008 11:58

Waarom overweeg je niet een wielset van Kuiper? Ik rijdt sinds dit seizoen (triathlon) mijn wedstrijdwielen op 85mm Tubular wielen van Kuipertrading en deze zijn kwalitatief gewoon heel goed, ook prijstechnisch zijn ze erg interessant.
Ik zou het iig overwegen of even contact zoeken met hem, hij is hier ook forumlid en er zijn meer tevreden klanten bij hem die hier posten.
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run

http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

foosho
Forum-lid

foosho 24 jun 2008 15:18

H3 schreef:Waarom overweeg je niet een wielset van Kuiper? Ik rijdt sinds dit seizoen (triathlon) mijn wedstrijdwielen op 85mm Tubular wielen van Kuipertrading en deze zijn kwalitatief gewoon heel goed, ook prijstechnisch zijn ze erg interessant.
Ik zou het iig overwegen of even contact zoeken met hem, hij is hier ook forumlid en er zijn meer tevreden klanten bij hem die hier posten.

Ik snap alleen niet waarom er geen sapim cx-ray spaken inzitten, die sapim laser zien er niet echt aero uit.. die paar euro extra lijkt me dat wel waard..

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 jun 2008 17:10

Laser's zijn maar 1,5 mm dik in het middenstuk van de spaak, een CX-ray is 1,1. Maar heb je zijwind dan ziet de wind met die CX-rays in eens een veel groter oppervlak. Door de hoge velg draaien de spaken ook minder hard door de wind, waardoor aerodynamica minder belangrijk is.

CX-ray in het zwart is €2,5 per spaak, dus dat tikt nog al aan op een wielset.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

foosho
Forum-lid

foosho 24 jun 2008 17:54

Ok, bedankt. Ik kon het niet zo goed zien, maar die lasers leken me gewoon ronde spaken?
Maar idd, 1.5mm is al behoorlijk dun. De meerprijs lijkt me 40 euro/set.

camparacer
Forum-lid

camparacer 25 jun 2008 00:57

H3 schreef:Waarom overweeg je niet een wielset van Kuiper? Ik rijdt sinds dit seizoen (triathlon) mijn wedstrijdwielen op 85mm Tubular wielen van Kuipertrading en deze zijn kwalitatief gewoon heel goed, ook prijstechnisch zijn ze erg interessant.
Thnx, deze wielen kende ik nog niet. Mooie prijs ook. Natuurlijk ff op zoek gegaan en kwam dit topic tegen. Lees daar ook goede dingen, maar velgen zouden dezelfde zijn als Xerografia en daar heb ik vooral qua stijfheid minder goede dingen over gelezen. Volgens één van de bezitters van de Kuiper wielen zijn ze ook met name geschikt voor rijders tot een kilo of 80. Ik ben zelf 83kg en een sprinterstype (die toch tijdritten wil rijden) dus af en toe met een rijstijl van iemand van 90+ kg ;) Daarom zoek ik dus in de eerste plaats degelijke en stijve aero wielen.

Het design van de Kuiper wielen vind ik ook wat minder moet ik zeggen. Zwarte spaken was al een stuk mooier geweest denk ik... De FFWD daarentegen vind ik qua design super, ook stuk mooier dan Cosmic Carbon. Nou ja, heb er geen haast bij dus iig bedankt voor de tips. Nog meer ervaringen met FFWD wielen zijn ook welkom.

h3
Forum-lid

h3 26 jun 2008 15:46

De wielen van kuiper hebben zwarte spaken en een zwarte naaf, tenminste mijn versie welke van Kuiper komt iig
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run

http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

camparacer
Forum-lid

camparacer 26 jun 2008 16:32

Dan heeft hij verouderde foto's op z'n site staan ;)

Thnx iig, ik hou ze in m'n achterhoofd...

composite
Forum-lid

composite 16 jul 2008 23:53

FastForwards F2R:

Tja, ik heb de mazzel dat ik een weekje de FFWD's F2R's kan uitproberen!!
Ik was altijd wel benieuwd naar rijden met: 1) tubes en 2) hele lichte wielen.
Nu dus de vuurdoop! Het scheelt inclusief tubes zo'n 450 gram met mijn gewone wielen (Mavic R-Sys, juist ja...die niet aerodynamische wielen..).

Ik moet zeggen: TOP !! Zeker met de DT190 Ceramic naven erg licht en ze lopen zoooo soepel ...... De tubes rollen met 8-8,5 Bar als een trein en door de lichte velg (weinig massa-traagheid) zijn ze met erg weinig energie op gang te krijgen bij het wegsprinten uit een bocht.
Wat ik verder opvallend vindt: ze zijn erg solide. Onbewust had ik misschien verwacht dat zulke lichte wielen een beetje "licht en dicht" zouden zijn, maar ze voelen in ieder geval "bomb-proof"! Geen rammels etc....gewoon erg degelijk.
Verder hebben ze naar mijn mening een "high-end" uitstraling...ze zien er niet uit als "Budget" lichtgewicht wielen. Mooi afgewerkt, goede onderdelen, mooie uitstraling (voor plaatjes zie: www.ffwdwheels.com ) .

Kortom : ze zorgen wel een voor een metamorfose van mijn fiets (Scott CR1 limited, Campa Record, Ritchey WCS Carbon). Ik had al een redelijk lichte fiets, die nu nog lichter is, maar met de FFWD's F2R's voelt hij nog kwikzilveriger....wendbaarder.

Conclusie: toppertjes wat mij betreft!:D
Gang is alles!!

martijntijn
Forum-lid

Gebruikersavatar martijntijn 17 jul 2008 09:52

@composite, klinkt goed! Persoonlijk vind ik de wielset ook erg mooi. Heb een paar vragen: Hoe is de remwerking op de velg? Bij droog en nat weer? Welke remblokjes?
Heb je toevallig al mooie foto's je CR1 met de F2R wielen erin?

Plaats reactie