Alles over vakanties op én met de fiets

Limburgs Mooiste 2007

arthurvd
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 jun 2007 17:24

arthurvd 02 jun 2007 00:40

Quote: Origineel geplaatst door colnagofreak op 01 Juni 2007
Je loopt geen risico, van de week een e-mail gehad dat ze niemand hoeven teleurstellen voor de daginschrijving!!

Dank! Dat is fijn om te horen. Ik kreeg overigens zojuist exact hetzelfde gemaild van de organisatie na mijn vraag van vanmiddag, een snelle reactie dus van ze.
Cube LTD SL 2006 en Ridley Aedon 2008, Ultegra SL, Racing 3\'s.

fitseflitser
Forum-lid
Berichten: 690
Lid geworden op: 21 dec 2004 19:14

fitseflitser 02 jun 2007 18:59

Ik vandaag de 105 km gefietst. Met z'n 1500 hoogtemeters en verrassende weggetjes was het een mooie tocht. Aiai die Kosenberg was een gemene. Ik heb daar veel mensen met veel duurdere fietsen dan de mijne zien lopen. Haha!
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

arthurvd
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 jun 2007 17:24

arthurvd 02 jun 2007 23:30

Voor mij ook de 105, het was m'n eerste georganiseerde toertocht, en ik vond het prachtig. Nergens af hoeven stappen, en dat met 45:24 als lichtste verzet. Het weer zat natuurlijk perfect mee, en de route was nooit saai, altijd afwisselend. Verkeersregelaars waren ook heel fijn.

De weg ernaartoe 'sochtends was even zoeken, en bij de inrit Megaland was het wat chaotisch, maar verder prima georganiseerd, voor zover ik dat kan beoordelen!

Volgend jaar weer!
Cube LTD SL 2006 en Ridley Aedon 2008, Ultegra SL, Racing 3\'s.

Gebruikersavatar
leocuypers
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10

Gebruikersavatar leocuypers 02 jun 2007 23:33

Quoten: Origineel geplaatst door fitseflitser op 02 Juni 2007


Ik vandaag de 105 km gefietst. Met z'n 1500 hoogtemeters en verrassende weggetjes was het een mooie tocht. Aiai die Kosenberg was een gemene. Ik heb daar veel mensen met veel duurdere fietsen dan de mijne zien lopen. Haha!


deze berg was mij ook totaal onbekend, en me fors verkeken hierop, Ook ik heb even moeten stoppen, maar was gelukkig niet de enigste.
en op de kruisberg daar kraakte het flink op mijn fiets, maar verder een prachtige tocht
al kom ik uit het zuiden, Limburgs Mooiste weet me altijd weer te verassen met 2 of 3 totaal vreemde klimmen

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 03 jun 2007 11:31

Zo ook voor mij zit het er weer op, mooie dag gehad zonder incidenten!Kwart voor zeven van start gegaan voor de full monty!Het blijft een zware tocht, vond de route van dit jaar mooier dan die van vorig jaar. Vooral het uitstapje in Belgie was zeer de moeite waard, met als hoogtepunt de Kosberg! Op de Eyserenbosweg nog even aangesloten bij TS-biker, en in de afdaling ervan gepasseerd door SpEric op de Vrakelberg die jonge honden moeten laten gaan, maar ja die waren nog vers terwijl ik er toen al 135 km op had zitten!
Na 258 km weer terug in Landgraaf, met 35 beklimmingen achter de rug, met een gemiddelde van 26 km/uur.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

inkiepinkie
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 feb 2006 15:40
Locatie: Dordrecht

inkiepinkie 03 jun 2007 12:46

Genoten van een prachtige fietsdag! Voor het eerst een afstand van 250km gereden, en inderdaad het waren nog net wat meer kilometers. Geen enkel probleem gehad, tot het einde lekker kunnen doorfietsen (op wat smallere weggetjes na ivm de drukte). Terug bij Megeland 2900 hoogtemeters op de teller en een gemiddelde van 26,3. Dik tevreden! Geloof dat ik wel klaar ben voor de Ardechoise en de Marmotte.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 jun 2007 20:09

Ik heb gister ook LIMO gereden. Ik ben om 6:15 vertrokken, had op de camping overnacht. Daardoor stond er na klim 3 geen mannetje bij het kruispunt waar je 2x langs moet (vlak voor de Eyserbosweg). Het was dus totaal niet duidelijk hoe je daar moest rijden. Uiteindelijk met nog 15 man verkeerd gereden, tot we het bord "nog 5 km" zagen, toen begon er een belletje te rinkelen Uiteindelijk omgekeerd en de route afgemaakt, teller eindigde op 185 km. In totaal 29 klimmetjes gedaan. Dit keer was een wat langzamer maatje mee die dit jaar begonnen is met fietsen en ik had beloofd bij hem te blijven. Ik had superbenen en vond het stiekem best jammer dat ik met dit maatje was, want ik had de benen om mijn vaste trainingsmaatje (die na de 1/2 alleen is doorgereden) bij te houden. Nu heb ik telkens gewacht bovenop een bergje, dus sommige mensen heb ik wel 10x ingehaald :oAfijn, ik had in totaal bijna 185 km op de teller en 't was een mooie tocht. Uitpijling was af en toe dramatisch en de bevoorrading redelijk (geen normaal water bij de eerste bevoorading!). Prijs/kwaliteit verhouding blijft in alle eerlijkheid gewoon slecht, al is de route nog zo mooi, ik snap nog steeds niet waar ik 18 euro voor betaal...

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 03 jun 2007 20:29

Heb meer mensen horen klagen over de uitpijling!Waarschijnlijk is later nog het èèn en ander aangepast.Zelf vond ik de uitpijling perfect dit jaar, gewoon eerst de blauwe route gereden en daarna de rode lus, geen problemen ondervonden. Vorig jaar was het wel erg onduidelijk vooral de overgang van blauw naar rood gaf toen nogal wat problemen.
Zelf vond ik de bevoorrading ruim voldoende krentebollen, muesli-repen, bananen, gevulde koeken, stroopwafels en ook drinken dubbel-friss(2x), aquarius, water e.d. waren in ruime mate aanwezig! Voordeel was ook dat het bij de controle-plaatsen niet zo druk was als bij de AGR. Of dit 17 euro waard is blijft inderdaad de vraag, maar ik was best tevreden over het evenement. Sfeer is beter dan de AGR, en net wat minder massaal, ik hoop dat dit zo blijft.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

rhambo
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 jan 2007 11:22

rhambo 03 jun 2007 20:38

Vond het een prachtige tocht. Inderdaad wel een keer verkeerd gereden, maar achteraf bekeken stond het ook daar goed aangegeven.
de 200km beviel goed, weet iemand inmiddels het aatal hoogtemeters van deze afstand??

arnojanssen
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jan 2007 20:04

arnojanssen 03 jun 2007 20:46

Heb de 200 gereden en een leuke dag gehad. Alles alleen gereden, 1 x 5min in een groepje gezeten. Tot km 170 ging het lekker met een dikke 30 gemiddeld. Toen liepen de benen wat leeg en reed ik tegen kramp aan: denk tekort aan zout/mineralen wat ik uitzweette. Posten met water en dubbelfris als laatste gehad toen. En tja, dat is wel nat maar zal niet alles voldoende aanvullen. Toen op reserve doorgereden (eerste 170 eigenlijk niet ingehaald en nu vlogen ze voorbij op de klimmen) tot de post waar gelukkig Born was. Goed gerekt, gedronken en weer verder. Even later weer lekker door kunnen rijden en in totaal 212km gehad met een gemiddelde van ongeveer 29. Mooie zonnige dag en geen echte problemen met uitpijling!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 jun 2007 22:21

De bepijling van de 150km was in orde, geen moment getwijfeld. De route was ook leuk met inderdaad een leuke uitstap naar Belgie en het weer was super!
Maar daar stopt de lofzang. LimburgsMooiste was tevens Limburgs Drukste. Door de mooie binnenweggetjes die in de route zaten kwam het nog veel drukker over dan de AGR. Elke helling die hoger was dan de gemiddelde drempel zag je wel wandelaars en de daarbij horende mensen die direct beginnen te schelden en te vloeken. De controleposten waren waardeloos, die vertragende fuiken. Zwartrijders weer je toch niet! De bevoorrading was gewoon slecht. Veel te weinig schoon water, te weinig tappunten dus lange rijen en vaak midden op de weg. Kijk eens naar de AGR; veel tappunten, niet op de weg maar NAAST de weg en geen flauw gedoe tegen de zwartrijders. Je houdt ze toch niet tegen en nu irriteer je alleen je betalende deelnemers.
Jammer maar helaas, maar voor mij geen AGR en LiMo meer.
Less is bore

Plaats reactie