Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Commentaar op commentaar

gerardo
Forum-lid
Contact

gerardo 17 jun 2007 14:30

Ik ben al blij de Dauphiné Libéré elke middag wordt uitgezonden door de Belgen! De NOS blinkt weer uit in afwezigheid. Ik kijk als "Ollander" altijd naar de Belg. De commentaren zijn veel deskundiger en het ze zijn veel meer liefhebber van het fietsen! Alleen Mart Smeets heb ik erg hoog staan. Deskundig, liefhebber en vooral kritisch! En ja, hij is zelf ingenomen. Maar daar prik ik gewoon doorheen!Euro Sport

Deze week heb ik de DL ook via Euro Sport proberen te kijken. Wat een drama. Om de haverklap reclame en Danny Nellissen was een goede wielrenner maar als commentator te triest voor woorden! Hij laat gigantische stiltes vallen en na een half uur kijken wist ik nog niet wie er in de kopgroep zaten! Mede omdat er in de DL maar met 2 camera's werd gewerkt!

Helaas moet ik bekenen dat bij de Belgische commentatoren vaak wel een oud-renner zit die je vaak niet kan verstaan (mompelen) en het voegt ook vaak niets toe! Marc Wouters is idd niet al te sterk begonnen! Wat me ook opvalt is dat de Belgische commentator erg partijdig zijn. Ik begrijp wel dat je naar landgenoten kijkt maar het is bijna ziekelijk! Ik kijk meer naar de renners zelf, dan naar het land waar ze vandaan komen. Tom Boonen is een van mijn favorieten. En Seeldraeyers is samen met Stef Clement de revalatie van de DL. Wat had die Seeldraers een pech toen hij samen met Moreau weg was. Als zijn ketting er niet was afgelopen had hij zeker gewonnen. Wel zal iemand hem moeten uitleggen dat hij zich niet altijd moet tonen. Want nu rijdt hij op alles en als het er echt om gaat is hij uitgeput!
Gerardo

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 17 jun 2007 15:18

Als Mart Smeets één ding niet is, is het kundig. Het enige dat hij is, is mondig, kundig was hij vroeger maar vandaag ter dag weet hij niks meer van de koers, althans niet van de renners, materiaal, etc. Het 'spotten' in een kopgroep is dan ook van een bedroevend laag niveau bij de NOS, kennelijk is naar de koersradio luisteren zelfs de moeilijk voor deze heren.

De enige waar Mart goed in is, is praten. Dat hij nog steeds wegkomt met het feit dat hij anno 2007 eigenlijk niks meer van de koers weet vind ik wel knap. Het andere uiterste zijn de Vlaamse commentatoren, die soms de meest onnozele weetjes kennen ('de lievelingskleur van de vrouw van Moreau' ofzo), en de lokale kranten kopen en daar leuke nieuwtjes uit vertellen. Daar is Mart te lui voor en Italiaans spreekt hij ook niet.

Geef mij dan maar Karl en Renaat die elke dag de column van Chipo samenvatten.

dario
Forum-lid

dario 18 jun 2007 14:00

Sterk van Marc Wauters, hoe hij gisteren een relevante uitleg van Renaat Schotte over de geografie van de streek onderbrak, om erop te wijzen dat Bennati zijn truitje dichtritste alvorens de afdaling te beginnen. En in de Giro verraste Declercq ons met de mededeling "als je valt is dat niet leuk natuurlijk".

Of hoe oud-renners een onmiskenbare meerwaarde bieden! ;)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

gerbenke
Forum-lid

gerbenke 18 jun 2007 21:14

Ik vond de combi: Renaat en Marc erg geslaagd!

Renaat is altijd zo heerlijk enthousiast, ook als het om niet belgen gaat.

Bij Wuyts begin ik me eraan te ergeren hoe pro-belg hij is. Als Boonen nog maar in beeld komt is het de komende 10 minuten alleen maar: Aan boonen is alles groot, hij komt terug van een verschrikkelijke blessure, wat geniaal, een heerlijk sprint e.d.

Mijn favoriet is dus Renaat-Marc, hoewel ik de Clerc ook kan waarderen.

zwitzwat
Forum-lid

zwitzwat 18 jun 2007 23:03

ja geef mij ook maar renaat en mark en ja de wuyts kent maar één renner den tom boonen
tommeke hier tommeke daar

maarten ducrot waardeer ik ook .
ja ik ga winnen

timper
Forum-lid

timper 18 jun 2007 23:18

ik blijf jose decauwer het meest interessant vinden.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

marven
Forum-lid

marven 19 jun 2007 02:32

Geweldig dit topic! Herkenbaar, maar eigenlijk ook zo overbodig....

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 19 jun 2007 10:55

Ook wel apart: Het commentaar bij de Dauphine via de livestream van de NOS... Geen commentaar dus. Is effe leuk, maar dan schakel je toch snel over. De 24h du Mans in commentaarloos livestream had ook wel wat..

trekhaak
Forum-lid

trekhaak 24 jun 2007 16:31

Joehoe, mensen het is echt waar! JAHA het is ECHT waar! Havana, Mart zei Caisse d'Epargne helemaal FOUTLOOS! Nou nou, poe poe, dat moest er even uit
;-)

xlr8r
Forum-lid

xlr8r 24 jun 2007 17:41

Hey mensen Ik mis Danny Nelissen,

Als ik moet kiezen uit al die figuren dan voor hem.
ps op hyves is een anti-ducrot hyves! haha
pas op! paaltje!

silvan
Forum-lid

silvan 27 jun 2007 23:21

http://www.youtube.com/watch?v=PpL5ak6MvjA
Haha geweldig die walen:P

Ik luister overigens graag naar Wuyts en De Clercq. Wuyts praat alles goed aan elkaar. Natuurlijk gaat het wel eens nergens over, maar wat wil je tijdens 3 uur koers. De belg blijft overigens nog altijd beter dan de NOS. Smeets vind ik echt goed, behalve dan als commentator. Met Dijkstra en Ducrot houd ik het ook niet al te lang vol. Marc Wauters vond ik laatst ook sterk tijdens de Dauphine. Niet tè aanwezig, maar hij bracht wel veel informatie. Op Eurosport kijk ik eigenlijk nooit koers. Te veel onderbrekingen en het weinig enthousiasme daar.

Plaats reactie