Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Ricardo Ricco

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 16 jul 2010 14:54

Otje 2 schreef:Ricco naar vacansoleil??


Hopelijk niet.
We hebben dopers echt niet nodig voor een leuk stukje TV.

Denk ook niet dat het handig is voor Vacansoleil.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 16 jul 2010 15:34

Nou, leukste Vacansoleil-renner dit seizoen is anders wel Björn Leukemans! :)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 16 jul 2010 16:01

Dario schreef:Nou, leukste Vacansoleil-renner dit seizoen is anders wel Björn Leukemans! :)

Die heeft ook een dopingverleden dus wat dat betreft kan de cobra er ook best bij ;)

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 16 jul 2010 17:09

MrT schreef:
Otje 2 schreef:Ricco naar vacansoleil??


Hopelijk niet.
We hebben dopers echt niet nodig voor een leuk stukje TV.

Denk ook niet dat het handig is voor Vacansoleil.


Huh? hebben we voormalige verkeersovertreders soms ook nog nodig in het verkeer, MrT? Of mensen die een rol drop hebben gejat op jeugdige leeftijd (bij de koningin ben je dan in ieder geval niet welkom!).

Als het misschien aan die 2 jaar schorsing ligt, en je van mening bent dat die langer of permanent moet zijn, kun je wellicht beter je beklag bij de UCI of een andere gezaghebbende wielerinstantie doen, of start een petitie hier en elders en dien die in. Een polletje eerst maar eens om erin te komen?

Het is trouwens wederom jammer dat Leukemans hier genoemd wordt als kwaaie pier, terwijl haast nooit over de arts die zijn medicijnen (!) voorschreef, gerept wordt. De medische stand moet kennelijk gevrijwaard worden, of we hebben hier 'gewoon' een plaat voor onze kop?

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 16 jul 2010 18:20

Ik heb absoluut niks tegen Leukemans hoor - integendeel: ik ben blij met zijn geslaagde rentree - maar wou enkel de redenering van MrT even tot in het absurde doortrekken...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 16 jul 2010 20:19

Jan W.F. schreef: Huh? hebben we voormalige verkeersovertreders soms ook nog nodig in het verkeer, MrT? Of mensen die een rol drop hebben gejat op jeugdige leeftijd (bij de koningin ben je dan in ieder geval niet welkom!).


Bij overtredingen horen gepaste straffen. Zoals Renshaw die de Tour wordt uitgezet. Ik ben van mening dat het wielrennen, dat bij het grote publiek nog steeds 1 op 1 geassocieerd wordt met doping, niet geholpen is als fraudeurs terugkeren.

De schade voor de sport is dermate groot dat zulke fraudeurs niet terug moeten keren. Het feit dat ze dat mogen, versterkt het effect alleen maar.

En als kijker, mis ik een fraudeur is Ricco? Is het nu minder leuk, zijn er niet andere mensen die opstaan en strijd leveren?

Naar mijn mening hebben we hem helemaal niet nodig.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 17 jul 2010 14:58

Ach, het blijft tenslotte maar sport, en dus in de eerste plaats entertainment: lijkt me niet belangrijk genoeg voor levenslange straffen eerlijk gezegd... (voetballers moeten ook nooit levenslang boeten als ze iemand een doodschop verkopen, toch?)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

100cols
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 jan 2009 14:56

100cols 17 jul 2010 16:08

Laten we 'het grote publiek' maar niet als uitgangspunt nemen voor het bepalen van de strafmaat.
Belangrijker lijkt het mij dat straffen in verhouding zijn met datgene wat iemand verkeerd doet.

Twee jaar lang je beroep niet mogen uitoefenen, met als gevolg dat je door je werkgever op straat gezet wordt én je waarschijnlijk ook nog een flinke boete meekrijgt... het lijkt mij alles bij elkaar een hele forse straf voor het kleine voordeel dat je uit dopinggebruik zou kunnen halen.

En het been van een tegenstander bewust in tweeën schoppen tijdens een partijtje voetbal lijkt mij in alle gevallen een veel zwaarder vergrijp. Laten we daar dan 4 jaar schorsing op zetten.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 17 jul 2010 16:50

Bovendien lijkt de pakkans nog altijd niet groot genoeg, zodat het te arbitrair is om iemand zo zwaar aan te pakken, terwijl anderen - die net wat handiger of gelukkiger zijn - intussen lustig blijven verderfietsen...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

jibb
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 14 okt 2006 02:04

jibb 03 aug 2010 22:20

De Cobra in belangstelling van QuickStep voor de Vuelta volgens Nusport!

http://www.nusport.nl/wielrennen/230542 ... quipe.html
Dat is geen geel! Dit is geel!

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 04 aug 2010 02:05

100cols schreef:het lijkt mij alles bij elkaar een hele forse straf voor het kleine voordeel dat je uit dopinggebruik zou kunnen halen.
Het is geen klein voordeel. Het kan het verschil maken tussen de TdF winnen + miljoenen verdienen of anoniem meerijden in de Tour van Lutjebroek.

Zonder de valsspelers zouden andere renners prijzen winnen, veel geld verdienen en/of uberhaupt de kans krijgen om hun geld in de wielrennerij te verdienen. Een voorbeeld is Christophe Bassons, een getalenteerde renner die niet meekon met de doping-gebruikers en uit de wielersport werd verjaagd toen hij zich daar tegen uitsprak.

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 04 aug 2010 02:18

Dario schreef:Bovendien lijkt de pakkans nog altijd niet groot genoeg, zodat het te arbitrair is om iemand zo zwaar aan te pakken, terwijl anderen - die net wat handiger of gelukkiger zijn - intussen lustig blijven verderfietsen...

Voor dieven is de pakkans ook bedroevend. Laten we de dief die we wel pakken dan zonder straf vrij???? Wat een absurd idee.

Bovendien zorgt de huidige strengheid al ervoor dat er minder hard wordt gepakt. Sinds de EPO-tests en helemaal met het biologische paspoort kun je niet meer wegkomen met de zware doping zoals in het verleden. Volgens mij geeft de huidige doping aanzienlijk minder voordeel dan de praktijken van jaren terug. Dus hebben schone renners nu ook echte kansen.

Plaats reactie