Alles over vakanties op én met de fiets

Joop Zoetemelk Classic

janatwork
Forum-lid

janatwork 22 mar 2008 08:59

momenteel schijnt het zonnetje en blijft het op de buienradar d komende 2 uur droog. ik ga dus starten!

pipootje
Forum-lid

pipootje 22 mar 2008 10:14

Verdullemme, nog steeds een prima zonnetje + blauwe lucht ?! Bah !
Nou hoop ik wel dat het binnen een uur gaat ijzelen en sneeuwstormen anders ben ik voor niks thuisgebleven en krijg ik ongelijk.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

janatwork
Forum-lid

janatwork 22 mar 2008 13:42

en weer terug! was heerlijk... zelfs een lekker zonnetje gehad. alleen de laatste 15 min regen gehad.

ronaldm
Forum-lid

ronaldm 22 mar 2008 14:40

Was om 12.00 uur weer thuis.
Om 9.00uur gestart, en gelijk een leuke groep gevonden.
Het was heerlijk weer (zeker aangezien de voorspellingen), alleen naast Leiderdorp een klein hagelbuitje gehad.

De route was aangepast naar aanleiding van kritiek vorig jaar, super route geworden. Volgend jaar weer. Organisatie was goed.
Tot volgend jaar maar weer.
Trek 5200

a.herrebout
Forum-lid

a.herrebout 22 mar 2008 18:33

Ik vond de 150km erg summier aangegeven, had grote moeite om steeds die pijltjes te zoeken. Ben dus ook de laatste 30 kilometer verkeerd gereden. Gewoon maar de bordjes Leiden gevolgd en alsnog op precies 150 kilometer gekomen. Op zich vond ik de bekertjes melk onderweg wel een goed idee, maar zulke koude melk kwam bij mij weer net zo hard naar buiten. Het weer viel echt reuze mee, 1 serieuze hagelbui en dat was het, ben superblij dat ik toch gestart ben. De wind kwam ook pas vrij laat op gang, toen had ik het grootste gedeelte er al op zitten. Vond het een mooie route en een fantastische training voor de tochten die nog gaan komen.

osensei
Forum-lid

osensei 22 mar 2008 18:58

[quote="turbodiesel2"]laten we hopen dat het gaat sneeuwen, eindelijk weer eens een barre tocht die je later nog steeds kan herinneren.
maar wel een beetje doorrammen want milaan san remo begint om 15.00[/quote]

Tja, en met het plaatje van de Endless Summer I is dat allemaal wel een beetje een hele leuke contradictie
Argh, was ik maar half zo goed als de uitstraling van mijn fiets!!

paulvandeven
Forum-lid

paulvandeven 22 mar 2008 21:44

Pijltjes waren inderdaad moeilijk te zien maar dat mocht de pret niet drukken. Was voor mij de eerste keer dat ik zo vroeg in het jaar een 150 rijd maar ging uitstekend (gem 31,0 viel me erg mee). Toen Milaan-San Remo begon was ik gedoucht en de fiets was ook al schoon. Het weer viel ook mee. Allerlei ellende voorspeld maar alleen de laatste 20 min regen. Prima dag dus!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 22 mar 2008 22:20

Girlinred en ondergetekende hebben ook de 150 gereden vanmorgen. Prima weertje, KNMI zat er gelukkig weer eens goed naast. Pijltjes waren inderdaad hier en daar niet al te duidelijk. Op het laatste moment pas geplakt en geen bevestigingen na lastige punten.
Route was mooi, niks op af te dingen. Lekker gereden, 8.00 vertrokken, 12.45 weer binnen, geen regen en 147 km op de teller.
Less is bore

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 23 mar 2008 13:18

Ik ben gisteren ook opgestapt en daar had ik geen spijt van. We hebben het toch een hele tijd droog gehouden. Later viel er wel wat neerslag maar nooit lang achter elkaar. We zijn volgens mij aardig tussen de buien doorgefietst.

De pijlen vond ik af en toe inderdaad wat mager. Mede daardoor ben ik twee keer verkeerd gereden. De eerste keer was vlak na een lekke band in het begin waarbij ik een pijltje om naar de andere kant van de weg te gaan heb gemist. Die leverde een paar kilometer extra op voor ik het in de gaten had. De tweede was met een groepje bij een pijl die je kon uitleggen als linksaf maar ook als rechtdoor. Wij gingen voor die laatste optie. Toen bleek dat we verkeerd hadden gegokt zijn we niet terug gereden maar hebben we geprobeerd om door te rijden en zo verderop weer terug te komen op de route. Dat mislukte jammerlijk waardoor we uiteindelijk met 20km extra op de teller weer op de route terugkwamen. Maar het was wel een mooi extra stukje dus de moeite waard.

Zo kwam ik uiteindelijk met 175km op de teller voldaan bij de finish aan. Volgend jaar ben ik normaal gesproken weer van de partij.

turbodiesel2
Forum-lid

turbodiesel2 23 mar 2008 13:46

gelukkig ben ik niet de enige die verkeerd is gereden, jammer dat er weinig voor de 150 zijn gegaan waardoor het af en toe op een speurtocht leek.
ergens op een industrie terrein verkeerd gereden en bij boskoop toevallig weer op de route terecht gekomen, in totaal ook 175 op de teller.
volgend jaar ben ik er weer bij al was het maar voor de melk die bijna iedereen oversloeg en bij mij uit mijn fietsshirt puilde, bedankt campina.
wat mij wel opviel was dat van al die mooie fietsen hier op het forum weinig tot niets te zien was gisteren.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 mar 2008 14:17

Bijna iedereen was gisteren op zijn-haar slechtweerfiets. Ik heb zelf ook de scott van stal gehaald ipv de witte Paris.
Less is bore

turbodiesel2
Forum-lid

turbodiesel2 23 mar 2008 15:15

grappig, ik zag gisteren idd een zwarte scott sl frame waarvan ik dacht dat , dat is pas een mooie fiets! dat zal jij dan wel geweest zijn.
ik ben mij een beetje aan het kijken voor een andere fiets, vandaar.
die oude coppi met delta remmen is overigens niet mijn slecht weer fiets maar mn dagelijkse barrel.

Plaats reactie