xerografia wielen
Ik heb sinds een week of zes een setje 50mm wielen gekocht. Ik woon in de buurt dus ik heb ze opgehaald dus ervaring met verzending etc heb ik niet. Een tijdje met zowel Ronald en Ingrid gesproken en ze leken me vrij serieus om hun internet handel voort te zetten.
Toen ik de wielen in mijn fiets zetten bleek met name het achterwiel niet in het midden te staan en hadden zowel voor en achterwiel kleine zijslagen. Kortom de kwaliteit van het spaken zelf is niet geweldig. Nu wil het toeval dat ik daar zelf redelijk bedreven in ben dus ik heb ze eerst even onder handen genomen. Sindsdien heb ik er niets meer aan hoeven doen en ze lopen prima.
De naven zijn merkloos maar zijn van Miche. De achternaaf is heel smal waardoor deze niet overdreven stijf is. Beide wielen zijn eenvoudig tegen de remblokken te duwen. Hiervan merk je tijdens het rijden niets, ze sturen goed en lopen bij het aanzetten niet tegen de remmen. De naven zijn spelingsvrij en lopen mooi.
Al met al een redelijke wielset voor een mooie prijs. Ik heb de andere wielen van Xerografia ook gezien maar deze vond ik niet zo mooi. Ze hebben ook een set van 90 mm (tube) die mooi zullen staan in een tijdrit fiets maar de 30mm wielen vind ik niks. Wel aardig dat ze ze ook in een zilveren uitvoering hebben maar aar moet je van houden, ik heb het in ieder geval nog nergens anders gezien.
Toen ik de wielen in mijn fiets zetten bleek met name het achterwiel niet in het midden te staan en hadden zowel voor en achterwiel kleine zijslagen. Kortom de kwaliteit van het spaken zelf is niet geweldig. Nu wil het toeval dat ik daar zelf redelijk bedreven in ben dus ik heb ze eerst even onder handen genomen. Sindsdien heb ik er niets meer aan hoeven doen en ze lopen prima.
De naven zijn merkloos maar zijn van Miche. De achternaaf is heel smal waardoor deze niet overdreven stijf is. Beide wielen zijn eenvoudig tegen de remblokken te duwen. Hiervan merk je tijdens het rijden niets, ze sturen goed en lopen bij het aanzetten niet tegen de remmen. De naven zijn spelingsvrij en lopen mooi.
Al met al een redelijke wielset voor een mooie prijs. Ik heb de andere wielen van Xerografia ook gezien maar deze vond ik niet zo mooi. Ze hebben ook een set van 90 mm (tube) die mooi zullen staan in een tijdrit fiets maar de 30mm wielen vind ik niks. Wel aardig dat ze ze ook in een zilveren uitvoering hebben maar aar moet je van houden, ik heb het in ieder geval nog nergens anders gezien.
Sportieve groeten ROSIER
Rosier schreef: Beide wielen zijn eenvoudig tegen de remblokken te duwen. Hiervan merk je tijdens het rijden niets, ze sturen goed en lopen bij het aanzetten niet tegen de remmen.
Dat van het eenvoudig aandrukken tegen de remmen baart me nou juist wat zorgen. Zijn deze wielen dan wel geschikt om op klinkers met veel bochtenwerk te rijden?
Ik had juist mijn oog laten vallen op de 30mm XW5. Iemand daar al ervaring mee?
-
- Forum-lid
Zijn er ondertussen al meer mensen die ervaring hebben met deze wielen?
Netniuq schreef:Rosier schreef: Beide wielen zijn eenvoudig tegen de remblokken te duwen. Hiervan merk je tijdens het rijden niets, ze sturen goed en lopen bij het aanzetten niet tegen de remmen.
Dat van het eenvoudig aandrukken tegen de remmen baart me nou juist wat zorgen. Zijn deze wielen dan wel geschikt om op klinkers met veel bochtenwerk te rijden?
Ik had juist mijn oog laten vallen op de 30mm XW5. Iemand daar al ervaring mee?
ik heb daar geen ervaring mee, met het tegen mijn remblok aanduwen, Vandaag koers mee gereden over kasseien, behalve dat het stijver is hebben mijn wielen geen krimp gegeven. Is trouwens niet de eerste keer dat ik ermee over kasseien knal, denk dat ik er al zeker 30km mee overheen bent geknalt...
Daarnaast wat Rossier ook zegt, Ronald en Ingrid zijn zeker serieus met hun handel bezig, kom er inmiddels regelmatig voor vanalles, ze staan 24/7 voor je klaar, zeker als er iets mis is! Daarnaast is het voor hun bijna wel een verplichting hun serieus met Xerografia bezig te houden, iedere Nederlander en Belg in het Elite peloton weet Roos blindelings aan te wijzen, en het meerendeel zal ook wel afzien in zijn wiel (dat heb ik op Borchwerf zelf ondervonden!)
-
- Forum-lid
hallo.
zijn er ook mensen die ervaring hebben met 58 mm velgen van xerografia of in het algemeen?
zijn er ook mensen die ervaring hebben met 58 mm velgen van xerografia of in het algemeen?
alles voor wielrennen
-
- Forum-lid
heb toevallig ook net een setje zwarte xw3 wielen gekocht. bevallen super na eerste training! levering was goed alleen een snelspanner was incompleet.
alles voor wielrennen
-
- Forum-lid
@ Mattbeone dat klopt de site zegt dat ze bezig zijn met werkzaamheden
Pinarello FP6 de echte Italiaan.
fabianvdgraaf schreef:@ Mattbeone dat klopt de site zegt dat ze bezig zijn met werkzaamheden
Hoi,
Xerografia is niet meer !
Ik had verleden week Ronald in de winkel en deze vertelde dat hij er mee gestopt is..................
Grtz,
Morel.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Als je naar de Xerografia website gaat kom je op Kuiper trading uit.
Raar.
Ik heb een mailtje gestuurd naar hen (xerografia) maar kreeg een beetje verwijten terug.
Raar.
Ik heb een mailtje gestuurd naar hen (xerografia) maar kreeg een beetje verwijten terug.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend