Continental GP 4000 S
-
- Forum-lid
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51
Ik ben ook overgestapt op de Conti GP4000S na anderhalf jaar Ultremo. Vooral op klinkerweggetjes voelen de Conti's veel comfortabeler. Ik dacht altijd dat comfort voor mij niet zo'n belangrijke factor zou zijn, maar het is toch wel een beter gevoel zo.
Qua rolweerstand voel ik echt geen verschil.
Qua rolweerstand voel ik echt geen verschil.
-
- Forum-lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 25 mei 2009 13:07
@rene1
Ja inderdaad,ik wil maar zeggen,helemaal leeg zijn je darmen nooit,maar goed even serieus,die paar grammen verschil per bandenmerk,daar kun je toch niet serieus over verschil praten,bovendien kan menig fietser zelf ook nog wel enkele grammen missen(lees kilo,s) zie ik vaak(vooral die buikjes he!).
Komen de bidonnen erbij, 2 x ,n halve liter,die drink je en dat gewicht neem je dan ook weer mee(oke je plast er natuurlijk ook weer wat uit)dan het eten ect,ect.
Ik wordt er altijd een beetje kriebelig van wanneer het over grammen gaat!
Ja inderdaad,ik wil maar zeggen,helemaal leeg zijn je darmen nooit,maar goed even serieus,die paar grammen verschil per bandenmerk,daar kun je toch niet serieus over verschil praten,bovendien kan menig fietser zelf ook nog wel enkele grammen missen(lees kilo,s) zie ik vaak(vooral die buikjes he!).
Komen de bidonnen erbij, 2 x ,n halve liter,die drink je en dat gewicht neem je dan ook weer mee(oke je plast er natuurlijk ook weer wat uit)dan het eten ect,ect.
Ik wordt er altijd een beetje kriebelig van wanneer het over grammen gaat!
Ga toch fietsen...
-
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 17 nov 2007 16:49
Michael2757 schreef:de fm vertelde mij dat zich 2 mooie ronde circeltjes naast elkaar op de band bevinden,dat zijn slijtindicatoren,waaneer ze verdwenen zijn is de band aan vervanging toe.
Goed te weten dat dat zo hoort... ik dacht al aan productiefoutjes!
Michael2757 schreef:@rene1
Ik wordt er altijd een beetje kriebelig van wanneer het over grammen gaat!
Snap ik ook wel en heel veel anderen ook wel. Maar voor somigen is dat nou juist de Hobby. ieder z'n hobby en laat het geld maar rollen. Is goed voor de economie.
Binnenkort stap ik overigens ook over op de gp4000s (Laatste pro2 race worden momenteel opgebruikt.
Het is natuurlijk wel ronddraaiende massa... en dus erg van invloed op acceleratie. Dus voor de die-hard sprinters onder ons kan het natuurlijk wel belangrijk zijn.
Maar goed, zelf zit ik daar ook niet zo over in, ben geen sprinter, en ik kan altijd nog een paar kilo afvallen.
Ik rijd zelf ook op gp4000s en ben er erg over te spreken. Na 3000km nog 0x lek. Achter begint nu een beetje (lees: zichtbaar) te slijten. Ook komen er langzamerhand steeds meer sneetjes in door glas/steentjes. Binnenkort alvast nieuwe bestellen, want de volgende banden worden weer gp4000s.
Maar goed, zelf zit ik daar ook niet zo over in, ben geen sprinter, en ik kan altijd nog een paar kilo afvallen.
Ik rijd zelf ook op gp4000s en ben er erg over te spreken. Na 3000km nog 0x lek. Achter begint nu een beetje (lees: zichtbaar) te slijten. Ook komen er langzamerhand steeds meer sneetjes in door glas/steentjes. Binnenkort alvast nieuwe bestellen, want de volgende banden worden weer gp4000s.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
MrT schreef:Het is natuurlijk wel ronddraaiende massa... en dus erg van invloed op acceleratie. Dus voor de die-hard sprinters onder ons kan het natuurlijk wel belangrijk zijn.
Tja en met fietswielen die nauwlijks rond draaien, want wat is die 10 Hz nu? Samen met de straal die ook niet bijzonder groot is maakt het dat het gewicht van de banden/velgen maar een factor 2 keer zo zwaar mee tellen als dood gewicht (zoals bijv een bierbuik of een bidon). Gewicht van wielen is 1 van de mooie wieler mythes, het maakt helemaal niet zo veel uit als de meeste denken.
-
- Forum-lid
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49
Na ruim 8000 km de 2 GPConti4kS vervangen. Wie in IT wel eens GF's heeft gereden weet dat de wegen in de bergen niet altijd even glad zijn. Gedurende deze afstand 0 (zegge nul) x lek gereden. Inclusief monteren kon ik voor € 60 de FM weer verlaten. Ben héél tevreden over de Conti.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
8000k is veel boef. Dat red ik niet. Ben overigens wel zeer tevreden. Ik gebruik voor achter wel een GP force. Die kan net wat meer hebben dan de de standaard 4000s.
Ik gebruik ook de conti competition tubes. Ook top.
Ik gebruik ook de conti competition tubes. Ook top.
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
ik snap het plaatje nog niet helemaal maar het lijkt er handig uit te zien.
Bij mij zit het probleem dat ik 'm er nog niet eens aan één kant omheen krijg. Laat staan hem uiteindelijk volledig er op leggen..
Wielen die ik heb zijn ook nog eens de FCC50 van kuiper. Dus ff met een bandenlichter er tussen wringen is er niet bij (carbon velg..)
Bij mij zit het probleem dat ik 'm er nog niet eens aan één kant omheen krijg. Laat staan hem uiteindelijk volledig er op leggen..
Wielen die ik heb zijn ook nog eens de FCC50 van kuiper. Dus ff met een bandenlichter er tussen wringen is er niet bij (carbon velg..)
Train ze!