Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Latex binnenbanden

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 10 mei 2011 02:53

Hoi,
Daniel1975 schreef:
fdegrove schreef:
Ga jij altijd zo kort door de bocht?
Ja, kan prima met butyl biba's :D
Draai het eens om; doordat jij het denkt te voelen hoeft het toch niet zo te zijn? En je verkondigt het echt als de grote latex-messias wat aardig in de buurt komt van een zaligverklaring.



Daniel, ik herhaal het je zowat elk jaar, de feiten zijn feiten. Gemeten dus geweten.

Waarom jaar na jaar met een citroengezicht rondlopen omwille van zaken die je of niet voelt (niet zo belangrijk want bedrieglijk) en/of niet begrijpen wil.

Ik kan je met de beste wil ter wereld niet uitleggen waarom jij voelt wat je voelt maar ik kan wel perfect onderbouwen waarom zus of zo beter is.
Iets wat ik hier op het forum al zo'n zes jaar doe en waarvoor ik niet graag als los wild wordt afgeschoten. Begrijp je?

Nogmaals, doe wat je graag doet maar doe het met respect voor iedereen.

Dank je, ;)

In memoriam Wouter W.
Snobisme is een dure hobby...

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 10 mei 2011 03:37

En volgens mij is er ook nog iets dat men "hobby" noemt....................
mijn Flickr

poulain
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 22 mar 2011 21:04

poulain 10 mei 2011 21:25

Helemaal mee eens. Reden te minder om een andere deelnemer aan het forum latex-messias - dat is natuurlijk negatief bedoeld - te noemen. Hep geen nut, om met de filosoof uit Betondorp te spreken.

rookie77
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 20 apr 2006 23:09

rookie77 10 mei 2011 22:11

Leuke discussie voor "vrijen en zo"?
Latex en butyl??
Weet ik zeker dat qua gevoel, lek preventie en druk (halelulja.... 72uur op 8 bar houden!!! dat wil je ECHT NIET) de Latex op nummer 1 zal eindigen...

Hoe het nou met biba's verhoud weet ik niet, behalve qua pompen merk ik het verschil ECHT niet!
Road: Cannondale Supersix EVO HM Sram Red (2012)
MTB: Cannondale F29

edwin01
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

edwin01 10 mei 2011 22:23

rookie77 schreef:Leuke discussie voor "vrijen en zo"?
Latex en butyl??
Weet ik zeker dat qua gevoel, lek preventie en druk (halelulja.... 72uur op 8 bar houden!!! dat wil je ECHT NIET) de Latex op nummer 1 zal eindigen...

Hoe het nou met biba's verhoud weet ik niet, behalve qua pompen merk ik het verschil ECHT niet!


Hèhè... fietspompen of...... :D

Qua biba's geheel mijn ervaring...

rookie77
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 20 apr 2006 23:09

rookie77 11 mei 2011 11:27

Gewoon fietsband pompen. Die latexjes moet je vaker op druk pompen. Niet alles in mijn reply heeft een schuin randje.
Road: Cannondale Supersix EVO HM Sram Red (2012)
MTB: Cannondale F29

alexd
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 24 nov 2009 17:44

alexd 11 mei 2011 15:43

Ook even mijn ervaring: rijdt nu al een tijd met latex op de racer. Heb in anderhalf jaar maar 1 keer lek gereden, en dat met buitenbanden die niet bepaald bekend staan om hun lekONgevoeligheid (Ultremo).
Lijkt me met aardig aantal kilometers, ook in de regen toch minder dan gemiddeld.
Heb ook tijdje met butyl rondgereden: voor mijn gevoel toch echt een merkbaar verschil in rijden (maar dat is persoonlijk natuurlijk): voelt net even sneller en comfortabeler.

Ook in de bergen mee gereden: geen problemen gehad, maar dan wel erg op manier van remmen gelet.

Daarnaast ga ik ze inderdaad niet met CO2 patroon oppompen: naast de kleinere deeltjes heb ik begrepen dat ook de extreme koude niet goed is voor latex: is dan niet meer (zo) flexibel. Dus mijn reserveband is Butyl.
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie