Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2007?

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 18 jan 2007 17:17

Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 18 Januari 2007

Omdat het vandaag zo lekker waaide (slechts de zwaarste storm sinds jaren) heb ik mijn p.r. op de afsluitdijk maar even aangescherpt; 30km met een gemiddelde van 85km/h, lekker op souplesse!


en de terugweg  3km/h gemiddeld of in t water beland?
Neen mij niet gezien ik pak vanmiddag de 'kilometers' op de tacx en vanavond 2 uurtjes spinnen.
Wat ik me dan afvraag: Wat doen de profs op zo'n dag als vandaag? Binnen trainen? Rust?
Groetjes
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 18 jan 2007 20:35

Ook lekker gefietst vandaag. 's Morgens ging het nog wel, al werd ik vreselijk nat, maar op de terugweg, rond een uur of half vijf, was het toch wel zwaar, en vooral opletten. Ik moet namelijk over een weg zonder fietspad, en het autoverkeer heeft niet altijd in de gaten dat je als fietser onder deze omstandigheden moeilijk in een rechte lijn kunt fietsen. Rustiger landweggetje opgezocht, en twee keer afgestapt bij het naderen van autoverkeer. Op een zeker moment reed ik volle bak, en 12 km/h. Ondanks het slechte weer, is het toch altijd weer imponerend om aan den lijve te ondervinden hoeveel kracht de natuur kan hebben.

scighera
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 sep 2004 01:15

scighera 19 jan 2007 14:22

gisteren gewoon hardgelopen en gezwommen. Vandaag weer begonnen met een zwemtraining met het idee om vanmiddag 80-100km te fietsen en vanavond weer het zwembad in te duiken voor techniekbaantjes.

Echter na een paar keer zowat in de berm te zijn beland, hoop gezigzag door takken en rukwinden maar besloten dat trainings rendement toch bijna nul was en rechtomkeerd gemaakt :)
Maar ja , so be it, heb al meer dan 600 fietskilometers gemaakt dit jaar(en 30+ zwemkilometers en 130 loopkilometers) dus moet niet klagen voor januari :)
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap

waterman
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 16 jan 2007 18:24

waterman 19 jan 2007 16:50

dan heb je zeker niks tekort aan training gehad deze maand.
Ik wilde vandaag gaan, maar binnen een km al 2 keer lek gereden, was de lol er van af, en ben naar huis gegaan. Inderdaad veel rommel op de fietspaden, en dat was sowieso al geen pretje.

scighera
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 sep 2004 01:15

scighera 19 jan 2007 23:09

daarom :) en vind het fietsen ook het minst belangrijke nu in de winter; 600km was het doel voor januari; en ben daar nu al over heen.

enig idee wat de oorzaak was van de lekke banden?

Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap

waterman
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 16 jan 2007 18:24

waterman 20 jan 2007 01:55

scherpe steentjes waarschijnlijk. Er lag van de storm veel rommel op de fietspaden. Zo rij ik 2 jaar ( geloof het of niet ) lekvrij, en op letterlijk 1 km nu 2 lekken.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6336
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 20 jan 2007 11:11

mogge
Tsemig de pemig Big Rosa....jij ben ook vroeg je nest uit...kan je gelijk op je fiets springen en de storm trotseren..... Wat een klote weer ..niet
Woon zelf 600 meter van het strand , en je wordt hier zowat gezandstraalt, niet echt leuk als je alleen een racer hebt , en geen ATB of zo......affin ik ga maar een waterfiets kopen geloof ik.....
 
Greetz ende een goede weekend.
Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 20 jan 2007 16:14

Lekker 2 uur gemountainbiked (Driebergen, Zeist, Austerlitz enzo).

Zeiknat geregend, erg modderig, veel afgewaaide takken en omgewaaide bomen, maar wel genoten!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 20 jan 2007 17:39

zo de eerste fietstocht van het jaar zit er op
 er stond een behoorlijke wind en lekker onbeschaamd tegen in weze stoempen zonder me aan de hartslag meter te houden
een nieuwe sprintrecord gevestigd: 57.1 km per uur
kwa kracht zit het helemaal goed in me benen alleen het duurvermogen is stevig gedaalt de laatse 5 maanden dus ik ga me de komende weken concentreren op de langere afstanden.
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

davey
Forum-lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 09 jan 2006 17:36

davey 21 jan 2007 15:40

Quoten: Origineel geplaatst door Waterman op 20 Januari 2007


scherpe steentjes waarschijnlijk. Er lag van de storm veel rommel op de fietspaden. Zo rij ik 2 jaar ( geloof het of niet ) lekvrij, en op letterlijk 1 km nu 2 lekken.

hier nog 1 na 3 en na 5km lek, anders bij training laatste 2 jaar niet gehad

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 21 jan 2007 18:43

Ja ja, voor het eerst op mijn eigen Tacx (Swing) gezeten met mijn alom geprezen Ponsteen fiets, die hiermee zijn eerste dienst in jaren heeft volstaan. De Tacx is de oude van mijn broer, die zelf een het Tacx toppertje heeft aangeschaft (heel erg gaaf!!!). Eerst wat gepield met de buiscommandeurs (nu zonder STI !!!), banden opppompen en gaan. Behoorlijk kabaal, hoop niet dat mensen er veel last van hebben (nou ja, mag ik ook eens wat geluid maken!!!). Makkelijk een uurtje weggetrapt onder het genot van de 1000 meter sprint schaatsen. Heerlijk ouderwets gevoel. Een heel slappe stuur - stuurpen combi (geen wonder dat ik afdalen toen doodeng vond).. Als je een bocht in stuurde, ging eerst het stuur omlaag, een fractie later volgde de dunne stalen voorvork, en nog een stukje later daadwerkelijk het wiel. Maar goed, in Nederland geen snelle afdalingen en in de Tacx al helemaal niet. Als ie terug is van een goede beurt, zal ik hem eens trakteren op een stukje buitenlucht...

Plaats reactie