La Marmotte 2007
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 14 December 2006
Mocht je onverhoopt toch een hoog startnummer krijgen doet een stukje wit sticker of tip-ex ook wonderen. Werkte bij mij prima. 4567 (ofzo) werd 567.
Als ik dat niet had gedaan had ik 3 uur moeten wachten op de Glandon.
Zorg dan wel dat je een kleurdoos meehebt voor het geval je een startnummer onder de 400 wilt maken, want dan moet je nl ook de achterkant van 't startnummer een ander kleurtje geven...
Mocht je onverhoopt toch een hoog startnummer krijgen doet een stukje wit sticker of tip-ex ook wonderen. Werkte bij mij prima. 4567 (ofzo) werd 567.
Als ik dat niet had gedaan had ik 3 uur moeten wachten op de Glandon.
Zorg dan wel dat je een kleurdoos meehebt voor het geval je een startnummer onder de 400 wilt maken, want dan moet je nl ook de achterkant van 't startnummer een ander kleurtje geven...
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 14 December 2006
Mocht je onverhoopt toch een hoog startnummer krijgen doet een stukje wit sticker of tip-ex ook wonderen. Werkte bij mij prima. 4567 (ofzo) werd 567.
Als ik dat niet had gedaan had ik 3 uur moeten wachten op de Glandon.
En wat als iedereen zo doet ? Op zo'n manier ontneem je de organisatie de kans om een tocht goed te organiseren.
Mocht je onverhoopt toch een hoog startnummer krijgen doet een stukje wit sticker of tip-ex ook wonderen. Werkte bij mij prima. 4567 (ofzo) werd 567.
Als ik dat niet had gedaan had ik 3 uur moeten wachten op de Glandon.
En wat als iedereen zo doet ? Op zo'n manier ontneem je de organisatie de kans om een tocht goed te organiseren.
Als ze ergens inmiddels wel de mogelijkheid hebben gehad het goed te organiseren (maar het niet gedaan hebben) is het wel bij de marmotte! Je wilt niet weten wat ze daar allemaal niet kunnen of willen organiseren. Jaar na jaar komen daar duizenden malloten en omdat ze toch wel blijven komen zullen ze hun zaakjes niet verbeteren. Afgezien van de stevige prijs zijn dan de zaken onvoldoende georganiseerd, vooral voor de mensen die het het hardst nodig hebben.Helaas heb ik dat 2 jaar geleden aan den lijve ondervonden en een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Alstublaft.
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 14 December 2006
Quote: Origineel geplaatst door havana op 14 December 2006
Mocht je onverhoopt toch een hoog startnummer krijgen doet een stukje wit sticker of tip-ex ook wonderen. Werkte bij mij prima. 4567 (ofzo) werd 567.
Als ik dat niet had gedaan had ik 3 uur moeten wachten op de Glandon.
Vind ik persoonlijk niet kunnen!!!!Schrijf dan op tijd in of investeer een paar euro in een organisatie als bijv. En Route
Inderdaad. Dit is gewoon zielig.
Ik ben zelf vorig jaar per ongeluk (serieus) in een verkeerd startvak terecht gekomen. Zelfs daar voel ik me al schuldig over
Quote: Origineel geplaatst door havana op 14 December 2006
Mocht je onverhoopt toch een hoog startnummer krijgen doet een stukje wit sticker of tip-ex ook wonderen. Werkte bij mij prima. 4567 (ofzo) werd 567.
Als ik dat niet had gedaan had ik 3 uur moeten wachten op de Glandon.
Vind ik persoonlijk niet kunnen!!!!Schrijf dan op tijd in of investeer een paar euro in een organisatie als bijv. En Route
Inderdaad. Dit is gewoon zielig.
Ik ben zelf vorig jaar per ongeluk (serieus) in een verkeerd startvak terecht gekomen. Zelfs daar voel ik me al schuldig over
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40968
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 15 December 2006
Inderdaad. Dit is gewoon zielig.
Ik ben zelf vorig jaar per ongeluk (serieus) in een verkeerd startvak terecht gekomen. Zelfs daar voel ik me al schuldig over
Er zijn mogelijkheden genoeg om een laat startnummer te krijgen, direct achter het wedstrijdvak. En als je al een nummer tussen de 1500 en 4500 hebt, dan moet je gewoon zorgen dat je vroeg in het startvak staat. Dan ga je alsnog als 1501e weg. Maar nee, dat is voor sommigen een te groot offer. Ik kan er slecht tegen. En wat die slechte organisatie betreft: je MOET niet perse in het 2e weekend van juli dat rondje te rijden. Er zijn genoeg andere dagen dat de passen niet afgesloten zijn ivm sneeuw. Heb je van niemand last! (tip: rij op zondag, minder vrachtwagens).
Inderdaad. Dit is gewoon zielig.
Ik ben zelf vorig jaar per ongeluk (serieus) in een verkeerd startvak terecht gekomen. Zelfs daar voel ik me al schuldig over
Er zijn mogelijkheden genoeg om een laat startnummer te krijgen, direct achter het wedstrijdvak. En als je al een nummer tussen de 1500 en 4500 hebt, dan moet je gewoon zorgen dat je vroeg in het startvak staat. Dan ga je alsnog als 1501e weg. Maar nee, dat is voor sommigen een te groot offer. Ik kan er slecht tegen. En wat die slechte organisatie betreft: je MOET niet perse in het 2e weekend van juli dat rondje te rijden. Er zijn genoeg andere dagen dat de passen niet afgesloten zijn ivm sneeuw. Heb je van niemand last! (tip: rij op zondag, minder vrachtwagens).
Less is bore
Ik kan me best voorstellen dat mensen het "niet vinden kunnen".
Maar gezien het feit dat dit waarschijnlijk mijn enige Marmotte ooit was, gecombineerd met het ongeluk op de Glandon, kan ik achteraf alleen maar zeggen dat het de moeite waard was.
Maar gezien het feit dat dit waarschijnlijk mijn enige Marmotte ooit was, gecombineerd met het ongeluk op de Glandon, kan ik achteraf alleen maar zeggen dat het de moeite waard was.
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 13 December 2006
Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 12 December 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 12 December 2006
okej, maar in Maart ga ik ook niet op de fiets zitten als het regent. Ik rij alleen in de regen als het een wedstrijd of een cyclo is, van in de regen trainen wordt je namelijk niets beter. Je bent alleen maar aan het afbreken ipv opbouwen.
Ik denk dat je een beetje overdrijft. Je kunt soms best trainen in de regen. Veel hangt af van de temperatuur en de intensiteit van de training.
Maar een lange duurtraining in de regen in maart is echt niet zinvol. Met 20gr in juni zie ik er ook geen kwaad in.
Nou, AGR 2005, 250 km met veel kou en regen. Daar heb ik zeker een trainingseffect van gehad (een halve week later merkte ik bijvoorbeeld duidelijk een positieve piek, die ik altijd heb na zulke lange tochten, dus het hoeft niet uit te maken).
Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 12 December 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 12 December 2006
okej, maar in Maart ga ik ook niet op de fiets zitten als het regent. Ik rij alleen in de regen als het een wedstrijd of een cyclo is, van in de regen trainen wordt je namelijk niets beter. Je bent alleen maar aan het afbreken ipv opbouwen.
Ik denk dat je een beetje overdrijft. Je kunt soms best trainen in de regen. Veel hangt af van de temperatuur en de intensiteit van de training.
Maar een lange duurtraining in de regen in maart is echt niet zinvol. Met 20gr in juni zie ik er ook geen kwaad in.
Nou, AGR 2005, 250 km met veel kou en regen. Daar heb ik zeker een trainingseffect van gehad (een halve week later merkte ik bijvoorbeeld duidelijk een positieve piek, die ik altijd heb na zulke lange tochten, dus het hoeft niet uit te maken).
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 13 December 2006
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 13 December 2006
Heb LM al gereden (eindtijd 9 uur) vorig jaar dus weet een beetje hoe en wat En heb vorig jaar ook heel wat D1-trainingen in de wind achter de rug. Neemt niet weg dat ik het vervelend vind.....
Ik vond de ADH overigens de zwaarte klim, met name doordat ik toen al behoorlijk was uitgeput. De Galibier ging me, op de laatste 4 km na, wel redelijk af. Op de ADH heb ik 20 minuten verloren doordat ik 2x echt moest stoppen omdat ik compleet naar de klot'n ging. Toch te weinig (en te korte) D1-training gedaan dus
Herkenbaar. Ik ben in 2005 ook net onder de 9 uur gefinished en had ook 20 min verlies op de AdH. Stuk tussen Telegraph en Galibier ("vals"plat) heeft mij genekt.
Voor mij is dit veel minder herkenbaar...Tuurlijk was de AdH zwaar, maar gekeken naar de tijd in vergelijking met de eindtijd, dan was die verhouding gewoon goed.
Waarschijnlijk had ik in verhouding meer duurtraining dan jullie. Dus een tip voor de deelnemers die voor het eerst gaan: veel duurtraining!
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 13 December 2006
Heb LM al gereden (eindtijd 9 uur) vorig jaar dus weet een beetje hoe en wat En heb vorig jaar ook heel wat D1-trainingen in de wind achter de rug. Neemt niet weg dat ik het vervelend vind.....
Ik vond de ADH overigens de zwaarte klim, met name doordat ik toen al behoorlijk was uitgeput. De Galibier ging me, op de laatste 4 km na, wel redelijk af. Op de ADH heb ik 20 minuten verloren doordat ik 2x echt moest stoppen omdat ik compleet naar de klot'n ging. Toch te weinig (en te korte) D1-training gedaan dus
Herkenbaar. Ik ben in 2005 ook net onder de 9 uur gefinished en had ook 20 min verlies op de AdH. Stuk tussen Telegraph en Galibier ("vals"plat) heeft mij genekt.
Voor mij is dit veel minder herkenbaar...Tuurlijk was de AdH zwaar, maar gekeken naar de tijd in vergelijking met de eindtijd, dan was die verhouding gewoon goed.
Waarschijnlijk had ik in verhouding meer duurtraining dan jullie. Dus een tip voor de deelnemers die voor het eerst gaan: veel duurtraining!
Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 15 December 2006
Voor mij is dit veel minder herkenbaar...Tuurlijk was de AdH zwaar, maar gekeken naar de tijd in vergelijking met de eindtijd, dan was die verhouding gewoon goed.
Waarschijnlijk had ik in verhouding meer duurtraining dan jullie. Dus een tip voor de deelnemers die voor het eerst gaan: veel duurtraining!
Of je hebt de CdF, Telegraphe en Galibier gewoon te langzaam opgefietst, dat kan natuurlijk ook!
Sh*t, kan ik het weer niet laten![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Voor mij is dit veel minder herkenbaar...Tuurlijk was de AdH zwaar, maar gekeken naar de tijd in vergelijking met de eindtijd, dan was die verhouding gewoon goed.
Waarschijnlijk had ik in verhouding meer duurtraining dan jullie. Dus een tip voor de deelnemers die voor het eerst gaan: veel duurtraining!
Of je hebt de CdF, Telegraphe en Galibier gewoon te langzaam opgefietst, dat kan natuurlijk ook!
Sh*t, kan ik het weer niet laten
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Quoten: Origineel geplaatst door 53x11 op 15 December 2006
Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 15 December 2006
Voor mij is dit veel minder herkenbaar...Tuurlijk was de AdH zwaar, maar gekeken naar de tijd in vergelijking met de eindtijd, dan was die verhouding gewoon goed.
Waarschijnlijk had ik in verhouding meer duurtraining dan jullie. Dus een tip voor de deelnemers die voor het eerst gaan: veel duurtraining!
Of je hebt de CdF, Telegraphe en Galibier gewoon te langzaam opgefietst, dat kan natuurlijk ook!
Sh*t, kan ik het weer niet laten![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Dat kan ook, maar zo voelde het niet (vooral het eerste gedeelte van de Galibier had ik problemen).
Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 15 December 2006
Voor mij is dit veel minder herkenbaar...Tuurlijk was de AdH zwaar, maar gekeken naar de tijd in vergelijking met de eindtijd, dan was die verhouding gewoon goed.
Waarschijnlijk had ik in verhouding meer duurtraining dan jullie. Dus een tip voor de deelnemers die voor het eerst gaan: veel duurtraining!
Of je hebt de CdF, Telegraphe en Galibier gewoon te langzaam opgefietst, dat kan natuurlijk ook!
Sh*t, kan ik het weer niet laten
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Dat kan ook, maar zo voelde het niet (vooral het eerste gedeelte van de Galibier had ik problemen).
Dat blijft me fascineren, dat je er het ene moment helemaal doorheen kunt zitten, om je een half uur later weer helemaal in topshape te voelen. Peter Winnen heeft dat eens leuk beschreven in Van Santander naar Santander. "De dolle wip" noemde hij dat geloof ik.
Wat moet je eigenlijk doen om in het eerste vak te mogen starten? Na mijn tijd van 7u34 twee jaar geleden had ik stiekum een beetje gehoopt op een uitnodiging daarvoor, maar helaas...
Wat moet je eigenlijk doen om in het eerste vak te mogen starten? Na mijn tijd van 7u34 twee jaar geleden had ik stiekum een beetje gehoopt op een uitnodiging daarvoor, maar helaas...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Quoten: Origineel geplaatst door 53x11 op 15 December 2006
Dat blijft me fascineren, dat je er het ene moment helemaal doorheen kunt zitten, om je een half uur later weer helemaal in topshape te voelen. Peter Winnen heeft dat eens leuk beschreven in Van Santander naar Santander. "De dolle wip" noemde hij dat geloof ik.
Wat moet je eigenlijk doen om in het eerste vak te mogen starten? Na mijn tijd van 7u34 twee jaar geleden had ik stiekum een beetje gehoopt op een uitnodiging daarvoor, maar helaas...
Tja, het lichaam is een vreemd ding... Bij lange tochten gaat het bij mij niet steeds slechter, maar heb ik in het midden vaak een dip, waarna het weer beter gaat.
Om echt uitgenodigd te worden zal je denk ik een uur sneller moeten rijden (en ik ben bang dat je dan alsnog jezelf uit moet nodigen)
Dat blijft me fascineren, dat je er het ene moment helemaal doorheen kunt zitten, om je een half uur later weer helemaal in topshape te voelen. Peter Winnen heeft dat eens leuk beschreven in Van Santander naar Santander. "De dolle wip" noemde hij dat geloof ik.
Wat moet je eigenlijk doen om in het eerste vak te mogen starten? Na mijn tijd van 7u34 twee jaar geleden had ik stiekum een beetje gehoopt op een uitnodiging daarvoor, maar helaas...
Tja, het lichaam is een vreemd ding... Bij lange tochten gaat het bij mij niet steeds slechter, maar heb ik in het midden vaak een dip, waarna het weer beter gaat.
Om echt uitgenodigd te worden zal je denk ik een uur sneller moeten rijden (en ik ben bang dat je dan alsnog jezelf uit moet nodigen)